1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

CI+ bij Ziggo

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door commander, 12 aug 2009.

  1. Op termijn zal de CAM ook verkrijgbaar zijn zonder smart card. De eerste levering zullen wel worden voorzien van een nieuwe smartcard voor de juiste werking van het geheel.
     
  2. Dan krijgen wij ze binnen, vervolgens gaan ze naar de logistiek partners voor verpakking / bundeling met smartcard, manual e.d. Dit kan ook enkele weken duren, voordat ze vervolgens verstuurd kunnen worden naar de retailers. Sorry voor het evt. misverstand.
     
  3. Dit is voor mij persoonlijk het punt waar ik me het meest aan irriteer! In het voorjaar nog suggeren dat Alphacrypt gebruikers het eerste anderhalf tot 2 jaar zeker niet tegengewerkt zullen worden en vervolgens maken ze (onlangs) even een uitzondering voor TV's met CI+. Die worden direct op zwart gezet met hun Alphacrypt module. Met als argument dat: "dit is om verwarring te voorkomen"!@#$%#. Wie verzint er in hemelsnaam zo'n argument??? Werkelijk te gek voor woorden!
    Ik heb juist mijn toestel aangeschaft,met CI+, om voor de toekomst voorbereid te zijn en een Alphacrypt gekocht op basis van de uitspraken van Ziggo dit voorjaar, dat ze de 'klanten' met een CI-oplossing (Alphacrypt) het eerstkomende anderhalf tot 2 jaar met rust zouden laten, althans niet bewust zouden tegenwerken. Wat dat betreft voel ik me echt belazerd door Ziggo. Ik weet dat Ziggo de Alphacrypt niet ondersteunt, maar zoals iemand anders op het forum al heel treffend zei: "niet ondersteunen is heel iets anders dan bewust tegenwerken!"
     
  4. Moet deze meegeleverde smartcard, ter vervanging van de reeds in mijn bezit zijnde smartcard, ook geactiveerd worden of gebeurt dat automatisch door het systeem?

    Vr. gr.
    Internetter.
     
  5. Ja een smartcard moet altijd geactiveerd worden
     
  6. @ Anoniem, dus je huidige smartcard zal niet werken in de CI+? Als je de smartcard registreert krijg je dan dezelfde pakketen die op je huidige smartcard staan?
     

  7. Op je nieuwe kaart krijg je dezelfde pakketen. Het activeren van nieuwe smartcard zal binnenkort (vereenvoudigd) aangepast worden.
     
  8. Kan ik hieruit opmaken dat de met de Ziggo CI+ CAM meegeleverde smartcards afwijken van de tot nu toe geleverde smartcards? En zo ja, betekent dit dan dat de bestaande smartcards niet werken met de CI+ CAM? En omgekeerd, betekent dit dat de nieuwe smartcards niet werken in een AlphaCrypt CAM? En hoe staat het met de werking van die nieuwe smartcards in de gecertificeerde decoders, inclusief de vroeger gecertificeerde maar inmiddels niet meer geleverde decoders?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2009
  9. Als je al een smartcard hebt die je na de aanschaf van de CI+ CAM niet meer zou gaan gebruiken dan zou ik eerst gewoon proberen om die oude smartcard in de CI+ CAM te stoppen. Als dat dan echt niet werkt, wat mij sterk lijkt, dan kan je altijd nog de nieuwe smartcard gaan gebruiken.

    Let er dan wel op dat je niet eerst even toch de nieuwe probeert omdat dan ook direct de preview periode gaat lopen en dat is zonde. Een ongebruikte smartcard kan je nog verkopen voor 10 à 15 euro of je kan de preview periode van die smartcard gebruiken op het moment dat je iets wil gaan kijken (bijvoorbeeld een sport evenement op Sport1) waarop je geen abonnement hebt.

    Als de oude smartcard gewoon blijkt te werken dan hoef je uiteraard ook niet de nieuwe smartcard te registreren/activeren.
     
  10. Het lijkt mij sterk dat de oude smartcard niet meer zal werken. Ik heb de indruk dat Ziggo weer kunstmatig probeert om het aantal digitale TV abonnees op te krikken door verplicht een extra smartcard bij te leveren. Ook maakt dit het CI+ CAM pakket natuurlijk weer nodeloos duurder voor de klanten. Koppelverkoop noemen ze dat ook wel.

    Gewoon uitproberen die oude smartcard en dus niet de nieuwe smartcard registreren. Wel opletten dat als je de nieuwe smartcard toch gaat registreren dat je niet over de drie smartcards heen gaat zodat dubbel moet gaan betalen voor de extra pakketten.
     

Deel Deze Pagina