1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Hoe installeer ik digitale ontvanger?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door wonne, 12 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Een week geleden heb ik ziggo alles in 1 basis besteld. Vanmiddag monteur langsgekomen maar heeft niet de ontvanger geinstalleerd. Nu ben ik er mee bezig, ik heb alles aangesloten.

    Ik kom in een instalatie scherm. Ik druk een paar keer op oke, volgens de handleiding en dan gaat hij zoeken naar zenders, maar na 1 minuut zegt die dat die geen zenders kan vinden.

    wat doe ik verkeerd?
     
  2. Je moet het boekje even lezen wat in het pakket met de smartcard zit...
     
  3. Juiste frequentie ingesteld?
     
  4. Ja de frequency is goed en er zat geen boekje bij de smartcard..
     
  5. moet de smart card misschien op een of andere manier geactiveert worden misschien dan?
     
  6. Je moet het formulier bij de kaart insturen,maar zelfs zonder kaart moet hij de zenders vinden,je hebt de frequentie en de netwerk code nodig.
    Voor casema gebied 372 mhz en netwerk code 5555.
    Zie voor code tabellen:
    http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml
    en voor Ziggo:
    http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD/GebruikersHandleiding_DigitaleTV_v1.0b_web.pdf
     
  7. Jaaaaa hij doet het! Heel erg bedankt!!
     
  8. Ik heb gisteren een alles in 1 pakket ontvangen, internet heb ik al jaren van @home. Vanmiddag begonnen met de aansluitingen. Maar ook ik krijg de melding dat hij kan geen zenders kan vinden. Naar mijn weten heb ik alles correct ingevoerd, of t moet de punt (369.00) zijn wat ik niet kan invoeren en een 0 van heb gemaakt, zoals ergens te lezen was.

    Ik heb ook de smartcard geregistreerd, zowel via mijnziggo als telefonisch, maar nog steeds krijg ik de melding "kan geen zenders vinden".

    Iemand die weet wat het probleem is?
     
  9. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Heb je ook de netwerkcode (netwerk-ID) goed staan? Voor jou volgens mij 9001.
    Zie deze lijst met netwerkcodes en frequenties.
    Voor de punt zijn het altijd 3 cijfers. Dus 369 is goed. Daarna krijg je de nullen.

    NED 1 en nog een paar zenders kun je altijd zien (mits je de zenders hebt gevonden) ook al gebruik je geen smartcard. Dus ook met een ongeregistreerde smartcard.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina