1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

telefonie

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Betty60, 12 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,
    Ook wij zijn klant bij ziggo,..wij hebben alles in 1 plus
    Wie heeft meegemaakt dat bij ziggo na een half jaar ineens de beltarieven worden gecorriceerd in mijn nadeel dus.:sad::?

    Vanaf jan 2009 zijn wij overgestapt naar ziggo wegens verhuizing.
    Moest natuurlijk gebeld worden met hetnet....0.01 p/m werd gezegt.
    We hebben alles betaald van die 0900 nummers. nu in de maand juli..
    word dezelfde 0900 die we al betaald hebben gecorriceerd want ze zouden foutieve berekend zijn.:no:

    Geen brief vooraf gehad dat het zou gebeuren. zomaar 2x de normale betaling word van je rek afgschreven.


    wie heeft dit meegemaakt.
    groetjes Betty
     
  2. Ik lees hiet Ziggo, maar ook bellen naar hetnet, daarmee word HetNET bedoeld (de internetprovider)?

    Wie en welk nummer heb je precies gebeld wat nu gecorrigeerd word?
     
  3. Het nummer wat het meest gecorriceerd word is van hetnet.
    0900-1407.
    Toen wij belde was het 0.01 p/m vanwege de lange wachttijden van hetnet.
    wij waren van hetnet naar ziggo overgestapt vanwege verhuizing.
    Hetnet kon niet internet leveren en tv alleen telefoon.
    Vandaar dat we overgestapt zijn.
     
  4. Dat is het nummer van Hetnet, dus dan heeft Hetnet een foutieve doorberekening gedaan lijkt me en zul je daar moeten zijn?
     
  5. Het geval wil dat wij totaal geen problemen met kpn/hetnet hebben gehad.
    wij hebben nu een probleem met ziggo.
    want daar betalen wij nu aan. en hun corriceren achteraf een half jaar later wel teverstaan een rekening.
    Wie zegt mij dat we dat de volgende maand weer hebben.

    Als je belt bijv in jan....dan moet het volgens mij op de factuur staan van januari.en niet pas in maart.
    Nu in de maand juli word vanaf dec 2008 tot en met juli de 0900 service nummers gecorriceerd. en ik vind dat niet echt kunnen..
     
  6. Vraag me af of dat mag. In rekening gebracht is in rekening gebracht.
    fouten zijn voor de leverancier. Die moeten zorgen dat ze het goed doen.
     
  7. Dat bedoel ik dus.....
    in rekening gebracht is in rekening gebracht....
    Maar ziggo denkt daar waarschijnlijk anders over.....

    Maar ziggo denkt daar waarschijnlijk anders over....
    nog geen reactie erop gehad....ze zouden of terugbellen of via brief...
    beiden is niet gebeurd.sindas anderhalve week geleden.
     
  8. Voor zover ik weet mogen openstaande kosten nog geruime tijd na het daadwerkelijk gebruik gefactureerd worden aan een klant. In dit geval vind er een correctie plaats, ik weet alleen niet of dat hier ook op van toepassing is.

    Daarnaast waar zit de fout?
    Als een nummer 10ct/min kost, en je betaald abusievelijk 1ct/min door een fout in de doorberekening. Mij lijkt het dat de aanbieder dit binnen redelijke termijn nog mag corrigeren en incasseren. Je hebt het immers zelf verbruikt, en had dus ook de daaraan gekoppelde kosten kunnen weten.

    Jullie zeggen, berekend is berekend, en geincasseerd is geincasseerd. Ben ik het niet met jullie eens. Zal de situatie namelijk eens omdraaien. Stel er zijn jou teveel kosten in rekening gebracht door een foutieve berekening,

    1- Ziggo komt erachter, maar tja, berekend is nu eenmaal berekend, en geincasseerd is nu eenmaal geincasseerd, dus jammer klant, lekker pech, je krijgt het teveel betaalde niet terug.

    2- Ziggo komt erachter na 6 maand, en corrigeert de teveel betaalde kosten met de klant.

    Kies je in deze situatie ook voor optie 1, of nu opeens wel voor optie 2? Als je in mijn geschetste situatie voor optie 2 kiest, dan moet je ook zo eerlijk zijn dat het ook andersom kan werken, besef je dat niet dan meet je met 2 heel verschillende maten.

    Ik durf bijna te wedden dat alle mensen die hier gereageerd hebben met "berekend is berekend", wel hun geld terug willen hebben als ze teveel betaald hebben, dan mag een provider (binnen een redelijke/wettelijke termijn) volgens mij ook te weinig betaalde gelden alsnog in rekening brengen en incasseren.
     
  9. En dan blijft het (opeens) stil vanaf de kant van de TS...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina