1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Help nieuwe modem geen verbinding

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door josieboy, 11 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste gebruikers van dit forum,
    Sinds kort heb ik de nieuwe modem van Ziggo mogen ontvangen. Dit is een arris als ik het goed heb. Hiep hoi, dacht ik in het begin, sneller internet! Ik installeer de modem zoals het moet volgens de bijsluiter (dat bestaat uit 1 pagina) en de brief die ik erbij ontvangen heb met activatie code. Eerst alle draadjes in het goede gaatje gedaan, vervolgens een uur gewacht tot er 4 lampjes of meer branden. Dan mijn router weer aangezet gevolgd door mijn computer. Firewalls enzo uitgezet (ook van de router). En dan begint het. Volgens de brief moet ik in de internetbrowser “Activatie” intypen. Op het moment dat ik dit doe gaat mijn computer verbinding met het internetnetwerk maken (het kleine computertje rechtsonder in beeld is het bewijs) en na enkele seconden gaan alle lampjes (behalve het lampje van power) van de modem uit. Op het moment dat de modem weer 4 of meer lampjes aan heeft begint het weer opnieuw (computer maakt verbinding, lampjes weg). Het vervelende is dat ik ook geen telefonie heb op het moment dat ik de modem aan het aansluiten ben. Nu heb ik me oude modem er weer aangehangen en prompt doet het internet het weer. Het is nu wel jammer dat ik niet gebruik kan maken van de nieuwe “supersnelle” verbinding. Kan iemand mij helpen en is er een oplossing voor het probleem??? (zonder de helpdesk te bellen dat me anders tientallen euro’s gaat kosten)
    Alvast bedankt groetjes Joost
    PS ik heb het ook geprobeert zonder de router en rechtstreeks naar mijn computer. Zelfde verhaal
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2009
  2. Ben toch bang dat er niets anders op zit dan Ziggo te bellen :?:
     
  3. Heb je het al geprobeert ZONDER router? Dus Rechtstreeks van de Modem naar je PC.

    Dus zet alles uit (pc, modem, Stroomstekker van de telefoon) en start dan als eerst de Modem op en wacht totdat alle 4 + 1 van de telefoon = 5 lampjes Branden (doet hij het niet. 1 min stekker uit en weer opnieuw proberen).

    Start dan je Pc op en en typ dan "Activatie" in je internet Browser (als hij het niet doet meteen moet je even geduld hebben, of je start alles weer opnieuw op : zie boven)

    Vervolgens na je activatie weer alles uitzetten en dan je (modem pc etc)
    sluit dan de Modem aan op je router (en zet de router aan) .
    Schakel vervolgens de Modem weer in en als alle lampjes weer goed staan sluit de pc's weer aan en start je er eerst 1 op en kijk je of hij het doet.

    het helpt ook je Firewall,Virusscanners, en internet explorer beveiligings instellingen uit te zetten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2009
  4. Ja ik heb het ook zonder router geprobeert en met alle firewalls en popup killers etc uitgeschakeld. Het enige wat ik in je verhaal lees en niet gedaan heb is de stekker van de telefoon eruit gehaald. Maar hoelang moet u wachten totdat de 4+1 lampjes aan zijn. Want bij mij gaan ze automatisch weer uit na verloop van tijd (heb het tot 2 uur lang aan laten staan).
    Bedankt voor uw reactie, groetjes Joost
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina