1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Stilstaand beeld op HD zenders

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door jaksmit, 11 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste Donbakero,
    Ook ik heb op Ned 3 HD last van artefacts.
    Op alle 3 de Ned.HD zenders ook hickup problemen.
    Ik heb inmiddels Hirschman Koka kabel en een Hirschman connector.
    Signaalsterkte Ned.1 en 2 HD 100% Ber 0 e5.
    Op Ned 3HD signaal schommelen tussen 84 en 86 %. en Ber 0 e5.
    Nu lees ik in jouw bericht, dat er een mankement zit in het ontvangststation Sassenheim!!! En dat het bekend is bij de monteurs van Ziggo.
    Als dat zo is, vraag ik me af, waarom de Ziggo deskundigen op dit Forum nog steeds geen aktie hebben onderrnomen.
    Wil of kun je ook zeggen hoe je aan deze info komt.
    Ik woon in postcode gebied 2332ph.
    Bedankt alvast voor eventuele reactie.
    P.s Ik was al van plan om maar over te stappen op de schotel.
    Vr.gr JanvdB
     
  2. Ook hier hetzelfde probleem, amersfoort. Echter ook op film1 action (frequentie 770,00 een licht oplopende ber). Deze problemen al eerder gehad, toen lag het aan de verdeler in de straat. Maar toen waren het de lage frequenties. Toch maar een afspraak gemaakt met monteur.
     
  3. Beste Jan,

    Het gaat niet om het signaal, maar om de kwaliteit. Deze dient op NEd1,2,3 100% te zijn met Ber 0.0E-6. Kwaliteit fluctueert dus bij mij en jou. Dure kabels maakt dus niks uit en andere oplossingen van de Helpdesk ook niet.

    Ik heb een Ziggo monteur langsgehad en die vertelde mij dat in Leiden veel mensen dit probleem hebben. Volgens de monteur komt dit door het ontvangstation in Sassenheim. Hierin zit iets wat dit probleem veroorzaakt.

    Waarom ze geen actie ondernemen is niet duidelijk. Monteurs weten ervan.
     
  4. Het probleem is bij ons bekend. Men is er echter nog niet achter gekomen waar het probleem vandaan komt. Er wordt gewerkt aan een oplossing!
     
  5. Beste Infje,
    Kijk, zo hoort het.
    Gewoon zeggen dat er inderdaad een probleem is en er aan gewerkt wordt.
    Hoeven de klanten van Ziggo tenmnste niet oeverloos te knutselen met kabels e.d..
    Maar waarom niet gemeld op de Ziggo website, onder storingen?
    Dat is eigenlijk hoe het zou moeten.
    Maar goed, met deze erkenning ben ik al blij, nu de oplossing nog.
    vr.gr JanvdB.
     
  6. Je tekst zou eigenlijk moeten zijn 'kijk, zo kan het ook'
    Infje is niet verplicht om in dit gebruikersforum dit soort reakties te geven.
    Dat een ziggo-medewerker dat toch doet, is een stukje extra prettige service.
     
  7. Graag wil ik weten of de problemen op het moment nog spelen.
     
  8. Hoi Ivje,

    De problemen spelen bij mij nog steeds. Net gecontroleerd op NED 1,2,3 HD.
    Fluctuatie van kwaliteit in %en en BER. Overigens geeft BER nieuwe waarden aan, zoals 1.5E-5 of 9.4E-5.

    Overigens heb ik nu ook kwaliteit en BER wisselingen tot 74% op RTL4 en RTL5. Dit had ik voorheen niet, kwaliteit op niet HD zenders was altijd constant.

    Het is er dus niet beter op geworden.
    En dank voor je interesse.
     
  9. Hier lijken de problemen opgelost!!
     
  10. Beste Infje,
    In postcode gebied 2332PH, nog steeds artefacts, het lijkt iets minder vaak en iets minder heftig te zijn.
    Maar zeker weten doe ik dat niet, het kan ook toeval zijn.
    Vr.gr JanvdB.
    Ps ik heb geen Cisko,maar een Loewe TV met Alphacrypt
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina