1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Stilstaand beeld op HD zenders

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door jaksmit, 11 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. jaksmit

    jaksmit Forum Member

    Berichten:
    6
    Ik heb dit punt ook onder HDTV gezet, maar er is geopperd dat dit ook onder CISCO zijn plaats heeft.

    Ik heb om de paar minuten een stilstaand beeld (een gedeelte van het scherm wordt zilverachtig. Maar alleen op de HD-zenders!
    De vraag is dan: is het mijn Cisco ontvanger of ligt het aan het aangeleverde signaal. Volgens Ziggo liggen deze artefacten aan mijn thuis situatie.
    De voorbeelden die in (zie http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=307583
    , geven precies mijn problemen aan.

    Ik heb alle andere apparatuur op de zelfde stoppengroep afgesloten en mijn andere groepen ook uitgezet. Ook onze mobiele telefoons uitgezet.
    Dus alleen de nieuwe Ziggo verdeler, de Cisco-ontvanger en de TV stonden aan. Echter de artefacten bleven.

    Wie heeft het zelfde probleem? Wie heeft het al opgelost?
     
  2. kamphajm

    kamphajm Forum Member

    Berichten:
    333
    Ik had dit probleem ook met mijn vorige Samsung DCB-H360R decoder, die problemen had met de verwerking van de HD-beelden.
    Die decoder is na bezoek van een deskundige van Ziggo gratis omgeruild voor een nieuw exemplaar door Samsung. Nu heb ik gelukkig geen last meer van artefacts op de HD-zenders (helaas wel van lipsyncproblemen).
     
  3. TVdigitaal

    TVdigitaal Forum Member

    Berichten:
    1.048

    Dit is wel een heel oud filmpje van vorig jaar.
    De blocking die je hier zit was een opname van een samsung met oude software. Voor de Samsung is vorig jaar hier een SW update geweest (Versie 132) waar deze problemen met de samsung zijn opgelost. Filmpje staat dus los van jouw problemen die je ervaart met de Cisco ITV ontvanger.

    Neem dus aan dat het filmpje niet van jezelf is.
    Wat is jouw probleem precies?
    Op welke kanalen zie je de problemen?

    Mocht je de problemen alleen waarnemen op Ned 1,2,3 HD let dan wel op dat deze zenders in het voormalige Casema Gebied hoge frequenties zitten. (826 en 834 mhz). Bij onjuiste aansluit materialen heb je eerder storing op hoge frequentie's en je ziet dan digitaal blocking, hikjes stilstaande beelden en ook het geluid kan kraken/tikken en hikken. Of heb je de problemen op andere zenders ook?

    Kijk voor tips over juiste bekabeling en stekkers eens op:

    http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdtv-vraagt-goede-bekabeling-en-verbindingen/

    http://kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2009
  4. HDCISCO123

    HDCISCO123 New Member

    Berichten:
    3
    Beste Jaksmit

    Ik heb precies hetzelfde probleem maar wel alleen met de HD ned 1,2 en 3 zenders. Volgens de helpdesk moest ik het signaal dan maar op 720 zetten !!! (helpt trouwens niet) Alle kabels zijn prima (en dik) in orde en de overige zenders geven allemaal tussen de 90 en 100 sterkte op beide tuners. Alleen voor HD net 1,2 en 3 zit tuner 1 rond de 40 en tuner 2 op honderd. Het is enorm irritant.

    Goede tips om dit op te lossen zijn zeer welkom !!
     
  5. jaksmit

    jaksmit Forum Member

    Berichten:
    6
    Hallo,

    Wat bedoel je op 720 zetten?
    Ik moest de kabel direct op het binnenkoomende kastje zetten, zonder versterker dus. Dan worden de artefacten minder en minder heftig. Maar het signaal zit dan op 0 tot 1 %!
    Eurosport HD zit op 100% sterkte: zonder artefacten!
    Ik moet ze weer een keer bellen, maar ga binnenkort eerst op vakantie. Wordt vervolgd
     
  6. HDCISCO123

    HDCISCO123 New Member

    Berichten:
    3
    Hi

    Allereerst alvast een hele fijne vakantie, geniet ervan !!!

    Het 720 sloeg op de HDMI resolutie. Volgens de helpdesk was 1080 te veel van het goede voor Ned 1,2 en 3 in HD. De artefacten zouden bij 720 volgens hem niet meer voorkomen. Voor de goede orde, ik heb dit probleem alleen op de bovengenoemde kanalen. In een ander forum las ik dat het geluid wellicht het probleem kon zijn, volgens die tip heb ik het geluid inmiddels op stereo ipv 'origineel' gezet maar de artefacten blijven door gaan (zoals nu by on air op ned 3 hd).

    Ik heb vanmiddag nog voor 50 euro een super 'coax' kabel gekocht en deze richt rechtstreeks van de ziggo versterker op de cisco ontvanger. Ik zal het nog eens zonder versterker proberen, kijken of dat helpt.
     
  7. The_Hees

    The_Hees Forum Member

    Berichten:
    19
    Die komen zeker voor op 720. Eurosport HD had in het begin dezelfde problemen maar daar zie ik ze niet meer. Het signaal is voor de nederlandse zenders blijkbaar nog niet goed genoeg. Laat niet te snel wijzen naar de thuissituatie!
     
  8. snarf007

    snarf007 Forum Member

    Berichten:
    118
    Bij ons is Ned 1/2/3 in HD goed te ontvangen op de Cisco.
    Gewoon op 1080i.
    Wat wel af en toe gebeurd is dat het scherm even hikt.
    Het beeld beviest even en is erg blokkerig. Na 1-2 seconden weer normaal.
    Geluid loopt wel gewoon door.

    Dit is alleen op 1/2/3 HD zover ik heb gezien.
     
  9. HDCISCO123

    HDCISCO123 New Member

    Berichten:
    3
    Dank voor je reactie, dat (het beeld staat even stil en is blokkerig) is inderdaad het zelfde probleem als wat we hier in Amstelveen hebben. De kwaliteit van hd 1/2/3 ned is dus nog niet optimaal vanuit Ziggo.
     
  10. Donbakero

    Donbakero Forum Member

    Berichten:
    10
    Kwaliteit signaal NED 123 HD Regio Sassenheim/Leiden

    Ik heb vorige week een Ziggo monteur op bezoek gehad. Kwaliteit signaal
    Ned 1,2,3 HD fluctueert tussen 100, 40 en 20%. Dit is met de Cisco decoder. Tevens kan dit problemen opleveren met vooruit geplande opnames.

    Oplossingen van de klantenservice:
    1. Terug naar fabrieksinstellingen, tv zenders opnieuw zoeken.
    2. Nieuwe wandcontactdoos.

    Deze oplossingen werken allebei niet in regio Sassenheim/Leiden!

    Er is namelijk nog geen oplossing. Er zit in het ontvangstation in Sassenheim een onderdeel wat dit veroorzaakt. Andere ontvangststations hebben dit probleem niet.

    Probleem is al tijden bekend bij Ziggo en de monteurs, er is alleen tot op heden niks aan gedaan, omdat de heren boven de monteurs deze klacht-actie niet op pakken tot op heden.

    Er zijn veel klachten hierover in de regio Leiden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina