1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen zenders gevonden

Discussie in 'Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)' gestart door ipm80, 11 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. onlangs heb ik de standaard kabelpluggen vervangen, die we gebruiken voor de Humax decoder. Hiervoor hebben we nu Hirschmann pluggen in gebruik. Nadat alles weer was aangesloten had ik inderdaad beter beeld, maar de morgen erna waren alle zenders zwart en kreeg ik de mededeling dat er geen signaal was. Toen ik naar de analoge TV schakelde had deze wel beeld. Daarna weer de decoder aangezet en de zenders waren weer netjes terug. Helaas lukte dit de volgende avond niet meer. Nu waren en bleven de zenders zwart met een foutcode (de precize code weet ik niet meer, maar gaf aan dat er geen signaal was). Daarop heb ik de decoder gereset naar de fabrieksinstellingen en daarna geprobeerd om de zenders te zoeken. De sterkte is 51-54% (is de tweede tv aansluiting), kwaliteit is 100% en toch geeft hij aan "Geen zenders gevonden". Ik woon in het 6214 postcode gebied en heb: freq. 356.00, netwerk ID 1111, symbol rate 6875 (ook al automatisch geprobeerd) ingesteld staan. Toch vindt hij geen kanalen.

    Toch dacht ik dat het wellicht aan de installatie van de pluggen zou liggen, dus die heb ik opnieuw aangesloten. Ook een andere kabel geprobeerd, waar de pluggen door de leverancier op waren geplaatst, zonder enig resultaat.

    Een dag eerder heb ik iemand van Ziggo aan het kastje op straat zien sleutelen (wellicht om de snelheid van internet te verhogen ;) ). Dit zal niets te maken hebben met mijn probleem, toch?

    Ook de decoder een nacht zonder stroom laten staan.
    Daarnaast de decoder nog een paar keer teruggebracht naar de fabrieksinstellingen, met en zonder coaxkabel aangesloten.

    Kunt u mij nog een top geven waar dit aan kan liggen?
     
  2. Het kan helpen de decoder een poosje op NED. 1 laten staan. Preview periode verlopen? Smartcard wel geregistreerd? Zijn maar een paar opties.
    En eventueel alle verbindingen nog even goed na checken.
     
  3. Als ik hem nu aan zet dan geeft ie aan dat er geen zenders ingesteld staan. Op OK klikken geeft het zoekscherm weer, dan kan ik opnieuw zenders zoeken. Maar dan geeft hij dus Geen zend gevonden als melding.

    Hem dus op NED1 zetten gaat dus niet want ik heb geen znders om weer te geven.

    Alles is netjes geregistreerd (anders geeft hij weer dat ik geen toegang heb, maar ik hen helemaal geen zender).
     
  4. Misschien helpt het als je de smartcard even verwijderd( eerst de decoder uitzetten, dan weer aansluiten). Als ie dan vraagt om smartcard, deze weer inzetten en naar zenders laten zoeken. Is het geen nieuwe smartcard, die je vergeten bent te registreren? De foutmelding E19? En ik bedoel met registreren de smartcard via 'Mijn Ziggo'. Is dat nog niet gebeurt dan kan je de smartcard hier registreren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2009
  5. Lezen blijft toch moeilijk hè? TS geeft aan dat er nu bij een zenderzoekloop met de juiste instellingen helemaal geen zenders worden gevonden. Dan kan er dus ook geen E19 melding komen. Dit heeft niks met smartcards te maken. Het lijkt erop dat de decoder defect is.
     
  6. Riparius heeft gelijk. Er worden geen enkele zenders gevonden, met of zonder smartcard, dus ook geen foutmeldingen.

    Zelf ben ik ook bang dat het misschien de tuner is, die defect is.
    Maar als iemand nog een tip heeft.... graag!
     
  7. Niemand meer een idee? :sad:
     
  8. Geen zenders

    Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds gisteravond. De ontvanger heeft geen zenders en bij het zoeken naar zenders worden geen zenders gevonden. In de signaalbalk heb ik helemaal geen signaal, maar ik heb wel gewoon een analoog signaal en een geldige smartcard.

    Aangezien ik een andere ontvanger heb, maar wel redelijk in dezelfde omgeving woon, vraag ik mij af of dit probleem niet door Ziggo wordt veroorzaakt.
     
  9. Ik heb het probleem opgelost; de tv-kabel was blijkbaar aan vervanging toe. Voor analoog is een kleine storing in de kabel niet van belang (blijft signaal doorgeven en redelijk goed beeld), voor digitale tv is een goede tv-kabel wel zeer belangrijk.

    Ik hoop dat dit jouw probleem tevens oplost....
     
  10. Ik heb hetzelfde probleem als TS: er worden geen zenders gevonden, terwijl ik analoog wel gewoon TV kan kijken (al is het beeld daar niet optimaal). Ook na het vervangen van de coax kabel blijft het probleem bestaan. De signaalsterkte is 8% en de kwaliteit 0%.

    Het frappante is dat wanneer ik de coaxkabel uit de ontvanger haal en opnieuw opstart nog steeds 8% wordt weergegeven. Ik denk dat het signaal niet sterk genoeg is omdat een centraal signaal op naam van de woningstichting wordt verspreid over diverse appartementen.

    Zou het helpen om een versterker te plaatsen tussen de wandcontactdoos en mijn ontvanger?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina