1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Beeld valt continu weg

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door De Mus, 10 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,
    Heb al geruime tijd digitale TV van Ziggo (voorheen @home) waarbij het beeld meerdere malen per dag (en soms alleen het geluid) wel valt.
    Erg vervelend als je voetbal aan het kijken bent en er net doelpunt gescoort wordt...:evil:
    Het beeld blijft soms korte tijd, maar soms ook langere tijd (>1min) weg. Verder maakt het niet uit welke zender je aan kijken bent.
    Nadat mijn oude beeldbuis TV kapot is gegaan overstapt van de standaard Samsung SetupBox naar een Humax HD decoder met bijbehorende HD pakket van Ziggo en aangesloten m.b.v. een HDMI kabel op een Full HD LCD TV Samsumg, in de hoop dat de problemen over zouden zijn....HELAAS...niet dus, de situatie is eerder verslechterd !

    Wie heeft er dergelijke ervaringen....en wellicht een oplossing voor dit probleem ?

    Thanks
    De Mus
     
  2. Klinkt alsof het signaal haperend binnen komt (signaalsterkte).
     
  3. Ik heb sinds vanavond ook problemen met de HD tuner. Resetten helpt maar na enkele seconden of soms minuten naar zwart beeld. Geluid gaat door. Heb de fora doorgekeken en dit schijnt vaker voor te komen. Werkzaamheden of een kapotte HD tuner?

    Postcode: 2592
    HD tuner: HUMAX IRHD-5000c
    HDMI verbinding
     
  4. Beeld Ziggo DTV valt steeds weg

    Lijkt mij idd ook, maar het probleem is m.i. Ziggo hiervan te overtuigen, die zeggen steenvast "het ligt aan U bekabeling v.a. aansluitpunt in U woning naar de SetupBox en/of TV.
    Daar schiet je dus geen bal mee op....ben voornemens een onafhankelijk partij de signaal sterkte bij binnenkomst in de meterkast te laten meten.

    :confused:Weet iemand of dit ook door Ziggo gedaan kan worden, evt. remotely ?

    Thanks
    De Mus
     
  5. Beeld valt continue weg


    Zechiel,
    Lijkt mij niet...denk eerder dat het signaal dat wordt aangeleverd niet ononderbroken tot ons komt...
    Heb soort gelijke problemen bij de twee standaard Samsung Ziggo decoders, ook hierbij valt het beeld vaak weg, of staat stil....blokvorming....
    Het probleem is alleen aantoonbaar te maken dat het signaal onderbroken tot ons komt....de kabelnet provider zal altijd zeggen dat het aan de bekabeling vanaf het aansluitpunt naar de STB en/of TV ligt.

    :thumb up: regards
    De Mus
     
  6. Volgens mij is deze vraag wel relevant:

    Valt het beeld/geluid gewoon weg, dus ene moment gewoon goed en dan ineens helemaal weg, of krijg je eerst blokjesvorming?
     

  7. Josk

    Bij mijn Humax HD valt het beeld en geluid weg
    Bij mijn twee Samsung decoders staat het beeld of wel stil of uit zich in blokjesvorming.

    :thumb up:Thanks
    De Mus
     
  8. Lijkt idd op signaalprobleem. Heb je al geprobeerd slechts 1 ontvanger aan te sluiten en dan het liefst direct bij het aansluitpunt waar je kabel het huis in komt en met een knappe coax? Dan kun je iig signaalsterkte vergelijken en een evt. probleem in je thuisbekabeling uitsluiten/aantonen.
     
  9. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    @ De Mus:
    Even een paar vraagjes om je misschien te kunnen helpen.
    Wat is je signaalsterkte, kwaliteit en BER-waarde?
    Heb je de decoder al rechtstreeks op het AOP (Abonnee Overname Punt) aangesloten met een zo kort mogelijke en goede afgeschermde kabel?
    Hoe is je analoge signaal?
    Heb je internet van Ziggo?
    Gebruik je een versterker?
     

  10. GolfTouch - bedankt voor je reactie !
    In navolging van je vragen;
    Het analoge signaal is redelijk tot goed, al verschilt dit wel per zender en vanaf de locatie. De kabel lengte v.a. AOP speelt hier duidelijk een belangrijke rol !

    Kabels zijn van goede kwaliteit, echter korter bij AOP aansluiten is niet mogelijk. Metalen aansluitstekkers (Hirschmann).
    Verder gebruik ik een hirschmann GHV 20E eco power versterker direct na AOP (kabel lengte +/- 1,5 mtr).
    Verder heb ik zowel Internet en telefonie van Ziggo (Alles in 1 Plus)

    Samsung DCB-B270R, locatie zolderverdieping (+/- 20 mtr van AOP)
    NED 1
    - Signaal sterkte: 70%
    - Signaal Kwaliteit: 100%
    - BER [E-6] 0.000 000e +00
    BRT 1
    - Signaal sterkte: 76% - 88% (waarden schommelen tussen beide)
    - Signaal Kwaliteit: 100%
    - BER [E-6] 0.000 000e +00

    Samsung DCB-9401R, Locatie 1e verdieping (+/- 15 mtr van AOP)
    Deze SetupBox geeft geen percentages voor signaal sterkte en kwaliteit, genoemde waarden zijn schatting o.b.v. de balk die in the OSD verschijnt !
    NED 1
    - Signaal sterkte: +/- 50% - 60%*
    - Signaal Kwaliteit: ?
    - BER [E-6] 000 000
    BRT 1
    - Signaal sterkte: +/- 40% - 50%*
    - Signaal Kwaliteit: ?
    - BER [E-6] 000 000

    HUMAX iRHD-5000C, locatie woonkamer (+/- 10 mtr van AOP)
    NED 1
    - Signaal sterkte: 68%
    - Signaal Kwaliteit: 100%
    - BER [E-6] 0.
    BRT 1
    - Signaal sterkte: 65%
    - Signaal Kwaliteit: 100%
    - BER [E-6] 0.

    Ik hoor graag van je !
    Alvast bedankt.

    :thumb up: Thanks
    De Mus
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina