1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo Arris moden en router D-Link 825 problemen snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door veen3582, 9 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Omdat als je hem vast op 1000 Mbit zet de downloadsnelheid nog niet maximaal is. Bij mij gaat het dan niet harder dan 30 a 35 Mbit/s. Als de router staat ingesteld op 'auto' haal ik tussen de 20 en 25 Mbit/s. Dit gedrag is reproduceerbaar.

    Pas als ik de snelheid op 100 Mbit/s zet haal ik zo'n 48 a 49 Mbit, dus de snelheid die je mag verwachten. Firmware is trouwens 2.01EU, hardware revision B1.
     
  2. Jah ik heb naar Dlink een E-mail reactie verstuurd met uitleg over het probleem, tevens naar dit topic verwezen voor nadere en uitgebreidere informatie.
     
  3. Naar welk email adres? Op de Dlink site kan ik dat niet vinden. Lijkt me wel nuttig dat ik ook mijn bevindingen door stuur, dan is de kans weer wat groter dat er ook echt wat aan gedaan wordt.
     
  4. Cees,

    Wanneer wij hem op auto10/100/1000mbit instellen dan kunnen we zoals Remyz hierboven ook al zegt geen optimaal gebruik maken van de snelheid.

    Ik kan bijv. maar met 12mbit/s downloaden, switch ik naar 100mbit dan kan ik gewoon met 48mbit/s downloaden.

    Ik heb netzoals Remyz een RevB01 @firmware 2.01eu, misschien heb jij een RevA01 die deze problemen niet heeft?
     
  5. Ik zie nu net het volgende op deze pagina: http://www.dlink.nl/cs/Satellite?c=...95806720387&pagename=DLinkEurope-NL/DLWrapper

    Online formulier voor technische ondersteuning
    Opgelet: dit formulier wordt niet ondersteund. Voor technische vragen kan u terecht bij onze technische helpdesk of bij uw reseller.

    Ik heb dit formulier helemaal ingevuld maar blijkbaar heb ik dat voor niks gedaan want ze doen op dit moment niets met de formulieren :?
     
  6. Had ik ook gezien, vandaar dat ik zo benieuwd was waar je naar gemaild had. Ach, dan maar een keer bellen en vragen om een adres.
     
  7. Nee, ik heb dezelfde als jullie met dezelfde firmware en ik haal wel gewoon mijn max speed zonder problemen, en de poort kiest automatisch 1Gigabit er werkt daar ook op.

    Het zou eventueel nog het kabeltje kunnen zijn tussen arris en dir-825, heb je daar bijvoorbeeld het bijgeleverde netwerk kabeltje gebruikt?

    Ik moet er wel bijzeggen dat ik tussen mijn PC en router ook een Gigabit kabel gebruik. Maar heb net ook even op een paar andere pc's getest die via een 100Mbit kabel eraan hangen en die halen allemaal dik boven de 47Mbit.

    Vreemd dus....

    De enige bug die ik tot nu toe heb is dat er geen SIP/VOIP verkeer door de router wil lopen, dat schijnt in de US versie 2.02 wel te werken schreef iemand op een USA forum.
     
  8. Ik heb vorige week nog een DIR-655 met dezelfde UTP aangesloten gehad en die haalde met de WAN poort op 'auto' ook gewoon de snelheid. Vanavond maar eens kijken of het echt een CAT5e betreft en anders zal ik die er eens tussen zetten.
     
  9. Kabel is Cat5e circa 35,0m1 lang, ik ga ervanuit dat deze kabel gewoon normaal functioneert bij 1000mbit/s.
     
  10. Als je de status opvraagt van je Arris modem op http://192.168.100.1 kun je onderaan het status-tabblad bij "interface parameters" ook de werkelijke lan-speed zien. Staat die als je de router op 'auto' of vast op '1000' zet wel op "1000 full" of staat er dan wat anders ? (misschien springt hij op half-duplex of zoiets of op een lagere speed) ?

    (de status van de arris kun je niet altijd uitlezen, als het niet werkt probeer het dan na een kwartiertje of zo opnieuw)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina