1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo Arris moden en router D-Link 825 problemen snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door veen3582, 9 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Modem

    Ed,

    Wellicht blijkt dit niet uit hetgeen ik al op het forum heb geschreven, maar ik heb ook een 'hard' reset gedaan van het modem en vervolgens stroom eraf, etc. En, helaas...ook dit heeft niet het gewenste effect gehad.

    Marc
     
  2. Sorry, je hebt het wel gezegd, beetje afwezig vandaag, waarvoor mijn excuus maar is soms niet tegen te gaan.

    Oké, dan is de modem uitgesloten, de router in principe ook, geen echt merkbare verbeteringen merkbaar. Zit je in een situatie dat je eventueel van iemand een gelijkwaardige router kunt lenen? Eventueel terug gaat naar de winkel en gelijk een andere eist omdat deze gewoon niet werkt?
     
  3. Ed,

    Ok, ik ga kijken of ik iemand kan vinden die voor een router te leen heeft. Nogmaals bedankt voor je hulp.

    Groeten,

    Marc
     
  4. Al is het eerst maar een 100Mbit/s router, maakt niet zoveel uit, als je eerst maar hoger komt dan die 2.4Mbit/s. Dan weet je in ieder geval dat die D-Link niet goed is. Beter is natuurlijk even een 1Gbit/s router, maar goed, kijk even.
     
  5. Je hebt het steeds over mb.
    Maar welke bedoel je nu eigenlijk? Mb of MB?

    In jouw openings post zeg je dat je een A-i-1-extra hebt met 50 mb (ik neem aan dat je Mb bedoelt). En de 2,5 mb die je in het stukje noemt die ik quote is dat 2,5 Mb (dan zit je op een 20e van wat je hoort te hebben) of is het 2,5 MB (20Mb, ongeveer een 3e van wat je theoretisch zou moeten halen)

    Ikzelf haal met mijn A-i-1-extra deze snelheden niet eens. Mag blij zijn met 14 Mb (14 Megabit) :cry::cry::cry:
    Maar er wordt aan gewerkt volgens Ziggo.
     
  6. En hoe meet je je downloadsnelheid? Welk programma gebruik je om dit af te lezen?
     
  7. Marc,

    Dit probleem komt mij heel bekend voor! Ik haal precies dezelfde snelheden i.c.m. alles-in-1 extra, Arris eurodocsis 3.0 modem en D-link dir 825 router.

    Testresultaat via utp-kabel direct aan het modem:
    http://www.speedtest.net/result/540589020.png

    Testresultaat via utp-kabel aangesloten op d-link dir825 router:
    http://www.speedtest.net/result/540600024.png
    12Mb/s omgerekend circa 1.4 Mbyte/s

    Ik heb het nieuwe modem sinds vanmorgen aangesloten, meerdere pc's en kabels direct geprobeerd, deze werkte zonder enige snelheidsproblemen.

    Het probleem moet ergens in de instellingen/firmware van de router zitten, zodra ik iets meer weet laat ik het weten.
     
  8. Probleem is voorlopig op te lossen door in het menu --> Advanced --> Advanced network --> Wan port speed.

    Zal waarschijnlijk op Auto10/100/1000mbit staan, deze veranderen in 100mbit. --> Save settings en vervolgens reboot.

    http://www.speedtest.net/result/541143278.png :applause:

    Ik hoop dat Dlink dit probleem in volgende firmware updates gaat oplossen. Zodat wanneer Ziggo de snelheid omhoog gooit naar +100Mbit de wan port instelling op auto of 1000mbit ingesteld kan gaan worden.
     
  9. Dat werkt inderdaad! Goeie tip. :cool:

    Heb je dit gemeld aan Dlink en zo ja, hoe? Er zitten nog wel wat meer bugs in de huidige firmware, zoals het niet kunnen zetten van een Local Domain Name met punten erin.
     
  10. Ik heb ook een 825 en een Arris modem en herken jullie problemen niet. De WAN speed staat gewoon op auto bij mij en dan selecteert hij automatisch 1000Mbit. Waarom zetten jullie hem op 100Mbit ipv 1000Mbit?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina