1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Ziggo Arris moden en router D-Link 825 problemen snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door veen3582, 9 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. veen3582

    veen3582 Forum Member

    Berichten:
    11
    Instellingen

    Ed,

    Wat bedoel je met MTU?

    Internet Connection Type
    Choose the mode to be used by the router to connect to the Internet.
    My Internet Connection is : Static IP Dynamic IP (DHCP) PPPoE (Username / Password) PPTP (Username / Password) L2TP (Username / Password) 3G USB Adapter

    Advanced Wireless SettingsWireless Band : 2.4GHzTransmit Power : High Medium Low Beacon Period : (20..1000) RTS Threshold : (0..2347) Fragmentation Threshold : (256..2346) DTIM Interval : (1..255) WLAN Partition : WMM Enable : Short GI :
    Advanced Wireless Settings

    Wireless Band : 5GHzTransmit Power : High Medium Low Beacon Period : (20..1000) RTS Threshold : (0..2347) Fragmentation Threshold : (256..2346) DTIM Interval : (1..255) WLAN Partition : WMM Enable : Short GI :

    WAN Port Speed WAN Port Speed : 10Mbps 100Mbps 1000Mbps Auto 10/100/1000Mbps

    IPv6 CONNECTION TYPE
    Choose the mode to be used by the router to the IPv6 Internet.
    My IPv6 Connection is : Static IPv6 DHCPv6 PPPoE IPv6 in IPv4 Tunnel 6to4 Link-local only

    Heb je hier wat aan?
     
  2. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Ten eerste bij internet connection type even dynamisch selecteren en alles even rebooten. Eert modem van het stroom, router van het stroom, modem helemaal online laten komen, dan router aanzetten.
     
  3. veen3582

    veen3582 Forum Member

    Berichten:
    11
    Ed,

    Sorry, maar de routerinstellingen zijn bij het kopiëren niet helemaal goed overgekomen. Mijn internet instelling is "dynamisch". En hetgeen jij beschrijft inzake stroom eraf heb ik al geprobeerd. Ik heb zowel het modem als de router volledig van het stroom gehaald. Daarbij zowel het modem als de router gereset. Helaas, ook dit heeft geen effect gehad.
     
  4. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Maar heb je het ook in de goede volgorde aangezet allemaal? Zeker bij het wisselen van de apparatuur is dat heel belangrijk.
     
  5. veen3582

    veen3582 Forum Member

    Berichten:
    11
    Ed,

    Oeh, dat weet ik niet of ik dat in die volgorde heb gedaan. Wellicht dat ik dat vanavond nog even ga proberen.

    Als ik jou zo lees, dan ligt het waarschijnlijk dus niet aan een instelling van de router?
     
  6. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Nee die instellingen zijn gewoon goed. Veel storingen kunnen verholpen worden door de goede volgorde van aanzetten. Ik hoor het wel van je.
     
  7. veen3582

    veen3582 Forum Member

    Berichten:
    11
    Router

    Ed,

    Ik heb gisteren alle apparatuur van de stroom afgehaald. Bovendien heb ik de router verplaatst van de meterkast (begane grond) naar de 1e verdieping. Ik heb me namelijk laten vertellen dat het plaatsen van de router in de meterkast tot storingen van het signaal kan leiden.

    Ik heb vervolgens eerst het modem aangezet en gewacht tot deze online was. Daarna heb ik de router op de 1e verdieping aangezet. Aanvullend heb ik de laatste firmware van mijn router en update van mijn wireless lan-kaart in mijn laptop geïnstalleerd. Een en ander heeft geresulteerd in een positief effect van 1mb. Dit betekent dat op dit moment ik maximaal 2,5mb aan downloadsnelheid haal. Overigens moet ik daarbij opmerken dat de snelheid verre van constant is en alle 'kanten' opgaat.

    Marc
     
  8. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Als je dit allemaal gedaan hebt, lijkt het mij toch echt aan je modem te liggen. Sorry dat al deze dingen even gebeuren moesten, maar is puur het afvinken van oorzaken. Tevens geen DECT basisstation in de buurt staan?
     
  9. veen3582

    veen3582 Forum Member

    Berichten:
    11
    Modem

    Ed,

    Ok, bedankt voor de info. Maar wat ik dan niet begrijp, is dat wanneer ik mijn laptop rechtstreeks met een utp-kabel aansluit op mijn modem, ik wel behoorlijke snelheden (4,5mb) haal (zie oorspronkelijk bericht). Dan betekent dit dat het modem dan toch goed is?

    Marc
     
  10. Ed

    Ed Forum Member

    Berichten:
    3.370
    Bedankt voor het onder de aandacht brengen weer, dat je rechtstreeks op modem wel fullspeed hebt, sorry dat ik het vergeten was. Het enige wat je nog kunt doen is een echte harde reset van de router overwegen. 1 maal ruim 30 seconden de reset knop ingedrukt houden terwijl de router aan het stroom zit. Tegelijkertijd ook even weer modem uit, bla bla. Je snapt me. Mocht dat niet lukken dan is er nog één optie. Maar die komt zo wel.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina