1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ziggo Arris moden en router D-Link 825 problemen snelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door veen3582, 9 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziggo Arris modem en router D-Link 825 problemen snelheid

    Sinds een paar weken heb ik het “Alles-in-1” Extra pakket van Ziggo, met daarbij (tot) 50mb Internet. Nu heb ik eigenlijk gelijk vanaf het eerste moment nooit de downloadsnelheid gehaald die ik had verwacht. Maximaal haal ik 1,4mb download. Ik heb vervolgens Ziggo gebeld en hen de situatie uitgelegd. Zij hebben vervolgens mijn signaal ‘doorgemeten’ (tot de meterkast) en dat bleek goed te zijn, dus 50mb. Ik ben vervolgens zelf wat testen gaan uitvoeren.

    Bij het rechtstreeks van een utp-kabel aansluiten tussen modem en laptop (bekabeld) haalde ik wel een acceptabele snelheid, namelijk zo rond de 4,5mb. Dus conclusie naar aanleiding van deze test is dat het modem in principe goed is, immers het modem kan de snelheden ook ‘vertalen’ naar mijn laptop.

    Om wireless te kunnen internetten heb ik een wireless router gekocht, te weten de D-Link DIR-825 Wireless-N Quad Band Router, GLAN. Volgens de reviews die ik heb gelezen een prima router, die makkelijk de snelheden aan moet kunnen die Ziggo aanbiedt. Echter, zoals hierboven al vermeldt, haal ik maximaal 1,4mb downloadsnelheid bij gebruik van het router. Eerst heb ik bedraad via mijn router de downloadsnelheid getest en vervolgens ook wireless. In beide situaties haal ik niet meer dan 1,4mb downloadsnelheid. Kortom, het lijkt erop dat de snelheid van mijn Internet wordt verminderd door het gebruik van de router.

    Nu heb ik al geprobeerd enkele instellingen te wijzigen, zoals de wireless kanalen (1,6 en 11) en het gebruik van uitsluitend de 2,4ghz frequentie, maar ook dit heeft geen positief effect op de downloadsnelheid.

    Wellicht is er iemand die mij kan helpen en ideeën en suggesties heeft om het probleem van de lage internetsnelheid door gebruikmaking van de router op te lossen? Mogelijk door het aanpassen van instellingen in de router?

    Marc
     
  2. Aan de router kan het niet liggen in principe. De vraag die nu bij mij opkomt, welke adapter gebruik om je om wireless te kunnen internetten? En afstand tot de router?
     
  3. Ondersteund je wlan kaartje ook 5ghz ?
    Met deze range haal je namelijk hogere snelheden dan 2.4ghz
     
  4. Maar hij gebruikt 2.4GHz en daar moet het ook haalbaar op zijn. Eerst maar even kijken wat voor adapter hij gebruikt, voordat er naar andere eventuele oorzaken gezocht kan worden.
     
  5. Laptop en afstand tot router

    Ik heb een laptop van Dell (Inspiron 1525 Duo Core 2,4 Ghz, intern geheugen 4gb) van nog geen 9 maanden oud. In de laptop heb ik een Dell&153; Wireless 1505 Wireless-N Mini-PCI Card draadloze netwerkkaart. Of deze netwerkkaart voldoende is, weet ik niet, maar met een laptop die nog geen 9 maanden is, verwacht ik dat ook de netwerkkaart de snelheden aan moet kunnen.

    De afstand tot de router is slechts een paar meter (maximaal 5 meter). Daarbij is het signaal "heel goed" tot "uitstekend".

    Dus ook bovenstaande zou naar mijn mening niet het probleem kunnen zijn.
     
  6. Je schrijft dat je de laptop rechtstreeks op modem aan hebt gesloten en je haalt de snelheden. Haal je de snelheid wel als je de laptop eens bedraad op de router aansluit ipv modem? Uiteraard alles even in goede volgorde resetten na aansluiten.
     
  7. Bedraad

    Als ik mijn laptop bedraad aansluit op mijn router dan haal ik ook niet de snelheden die ik had gehoopt. Ook bedraad via mijn router haal ik dus maximaal 1,4mb. Kortom, zowel wireless als bedraad en dus via mijn router maximaal 1,4mb.
     
  8. Marc,

    Hoe heb je deze router ingesteld?
    Wizard of handmatig?
    Heb je al eens een 'reset to factory defaults' gedaan?
     
  9. Instellingen router

    Ed,

    Ik heb de router handmatig ingesteld.
    Ja, ik heb gisteren een 'reset to factory defaults' gedaan.
    Helaas, allemaal geen effect.
     
  10. MTU? Andere instellingen die je even kan vermelden?
    Gebruik van DHCP of vaste adressen ingevoerd in je apparaten?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina