1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

doorschakelen via *21*

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door smittie17, 8 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik krijg mijn telefoon niet doorgeschakeld. Via klantenservice krijg ik alleen maar te horen dat ik *21* e.d. moet intoetsen.
    Toch pakt mijn tel het niet. Mijn tel heb ik op het KPN net getest daar doet hij het wel.
    Heeft iemand een tip?
    Ook een tip hoe ik bij ziggo kan doordringen? We lijken soms tegen een muur te praten/typen.
     
  2. Hallo,

    Het doorschakelen lukt mij ook niet. Als ik door schakel naar mobiel gaat de vaste telefoon gewoon over en stopt ook niet met bellen tot dat ik de stekker van het modem uit het stopcontact haal #21# helpt niet. Ik heb zelfs gehad dan de vaste en mobiel over gingen. De helpdesk begreep het probleem en zou het uitzoeken.
     
  3. doorschakelen

    Ook ik heb problemen, het werkt bij mij wel, maar daarna blijft de doorgeschakelde telefoon doorrinkelen.
     
  4. Probleem is bij mij opgelost.
    Ik had 's avonds gebeld en 's morgen een telefoontje gekregen dat het opgelost was. Even getest en het werkte weer.

    gr. Chris
     
  5. gelukt! DE oplossing

    Nou hé hé!
    Het heeft even geduurd maar ik denk dat ik nu weet waar het probleem bij ziggo in zit.
    Alle ziggo telefonieklanten krijgen de optie om voicemail te gebruiken. Voor het gemak heeft ziggo in hun computers de voorbereidingen al getroffen om voicemail met 1 druk op de knop te kunnen activeren.
    Deze schakeling belemmert het doorschakelen van *21*.
    Ik heb een techneut van ziggo aan de telefoon gehad. Hij heeft deze voicemail voorbereiding/schakeling ongedaan gemaakt. Nu kan ik gewoon op de normale manier *21* gebruiken.

    De callecenter/klantenservice medewerkers kennen alleen de standaard oplossingen. Die weten niet hoe het technisch werkt. Je zult als klant dus moeten blijven bellen of de juiste persoon aan de telefoon moeten krijgen die normaal op de technische afdeling werkt maar af en toe ook tel. diensten draait.

    Tip voor alle mensen die dit probleem ook tegen komen:
    bel ziggo
    vraag of ze de schakeling naar voicemail er af willen halen

    Probleem opgelost!
     
  6. Kunnen ze dat niet standaard voor alle klanten doen...
     
  7. Dit is niet waar. Standaard zet Ziggo de optie voor voicemail uit en de mogelijkheid om je nummer door te schakelen aan.

    Je kunt zowel de voicemail aan hebben als een doorschakeling naar een ander nummer kiezen. Let er wel op dat er geen blokkades op je nummer mogen zijn. bijvoorbeeld: je hebt een blokkade om naar 06 nummers te bellen op je telefoon, dan kun je ook je telefoon niet doorschakelen naar een 06 nummer.

    je kunt de dienst (dus ongeacht of voicemail nu aan of uit staat) activeren door middel van *21*bestemming, je krijgt dan een gesproken bevestiging na een aantal seconden.

    opheffen werkt dmv #21# je hoort dan ook naar een paar seconden een gesproken bevestiging.

    Hoop dat het nu duidelijk is :)
     
  8. van klantenservice ziggo

    Ik heb voor u de instellingen op onze server nagekeken en geconstateerd dat bepaalde doorschakelingen aan stonden. Deze staan aan als voorbereiding op doorschakelingen naar de voicemail. Aangezien u de voicemail niet ingeschakeld heeft heb ik deze doorschakelingen verwijderd. Vervolgens heb ik contact met u opgenomen en het doorschakelen laten testen. Dit werkt nu naar behoren.
     
  9. @Smittie.. zou je mij de naam van de medewerker kunnen sturen in een prive bericht?

    het is namelijk inderdaad niet waar.

    Op het telefonie platform van Ziggo (zogenaamde softswitches) staan ook alle instellingen voor doorschakelingen en voicemail ingesteld.
    Het kan voorkomen dat de optie om het middels *21* door te schakelen niet aan staat. Een kleine handeling kan dit aanpassen.

    Mochten er nog mensen zijn met deze problemen, stuur me dan het telefoonnummer waar het om gaat in een privebericht. Binnen 24 uur zal ik dit dan voor u oplossen (mits ik geen weekend of vakantie heb ;) )
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina