1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Arris modem geeft geen internet + telefonie

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Drrrrkkk, 8 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Gisterochtend kwam er een monteur mijn nieuwe Alles-in-1 Extra aansluiten. Hoera! Digitale tv draaide in een oogwink, nog harder Hoera! Alleen was het snel afgelopen met de vreugde, want het Arris modem (voor internet + telefonie) bleef maar knipperen (DS en US). De monteur belde met de Ziggo helpdesk en die zeiden dat dit normaal was met dit type modem en dat het weleens een uurtje kon gaan duren. De monteur ging hierop de deur uit met de melding "hou het vanmiddag maar even in de gaten" :sad:

    De uuuuuuuuuuuuuuuuuuren vlogen voorbij en er gebeurde geen donder. Even het modem herstart (toch handig als je zelf ook systeembeheerder bent) en wederom naar uuuuuuuuuuuren wat lampjes erbij en zowaar: de aanmeldpagina. Mooi, want ik had mijn registratiecodes bij de hand. Helaas... ik mocht de helpdesk gaan bellen. Helaas... er waren vrijdagmiddag/avond kennelijk zoveel bellers, dat ik er niet doorheen kon komen.
    Om 21:50hr kreeg ik zowaar een vriendelijke dame aan de lijn en die heeft telefonisch (met het MAC-adres) het modem kunnen activeren/registreren. Ze verzocht daarna om een herstart. Omdat dit weer uuuuuuren ging duren ben ik maar naar bed gegaan.

    Vanochtend vol goede moed weer het modem bekeken: zowaar waren DS en US en Online aan het branden, maar Link en Telephone1 waren aan het knipperen. Internet getest (zowel direct als via een router ertussen), maar niet werkend. Telefonie ook niet werkend.
    Meteen maar weer even de helpdesk gebeld. Even uit en aanzetten was het advies. Gezegd dat ik daar niet blij van wordt, want dat is het modem vervolgens weer uuuuuren aan het zoeken. Toch maar gedaan, want dan zouden ze mijn modem kunnen zien als die herstart was.

    Na ruim 1 uur kwam 'ie zowaar online (met een 83.81.20.XX adres i.p.v. de 192.168.100.XX die ik standaard van het modem kreeg). Hoera, internet én telefonie! Maar na ongeveer een minuut was het alweer over en bij een IPCONFIG /ALL krijg ik nu dus weer een IP'tje van het modem (dus uit de 192.168.100-reeks).
    Meteen maar even de helpdesk gebeld (loopt aardig in de papieren zo!) en de half Nederlands/half Marokkaans pratende medewerker zei me dat ik maar even opnieuw moest opstarten. Toen ik zei dat ik dat inmiddels al 5 miljoen keer gedaan had en nu een échte oplossing wilde, zei hij me dat er een monteur mee bezig is. "Met wat?", vroeg ik hem. Hij had geen idee... :roll:

    Na jarenlang P-R-O-B-L-E-E-M-L-O-O-S (met 5 uitroeptekens!) internet van XS4ALL ben ik overstag gegaan vanwege de snelheid (20mbit toen, zou nu 50mbit moeten zijn) en de kosten. Maar iets zegt me dat ik nu al heel erg spijt aan het krijgen ben... laten we het erop houden dat ik tot op heden een klein beetje teleurgesteld ben (en dat zeg ik het terwijl ik flink op m'n lip bijt).

    Hopelijk kan iemand me vertellen of er iets met deze gegevens mis is:
    Downstream:
    Downstream1 (overige 2+3+4 niet in gebruik)
    Freq: 194.00mhz
    Power: -17.47dbmv (schommelt steeds tussen de -15 en -18... moet dit juist geen + getal zijn?) :?:
    Snr: 30.05db
    Modulation: QUAM256
    Octets recieved: 0

    Upstream:
    Upstream1 (overige 2+3+4 niet in gebruik)
    Freq: 36.00mhz
    Power: 57.00dbmv :?:
    Channel type: DOCSIS2.0 (ATDMA)
    Symbol rate: 5120
    Modulation: 32QUAM

    Status:
    CM-status: DS_TOPOLOGY_RESOLUTION_IN_PROGRESS (hier heeft eventjes, toen er één minuutje verbinding was, iets van SECURITY_CHECKED o.i.d. gestaan).

    Overigens, wellicht onbelangrijk maar wie weet ook wel degelijk van belang: de wijkcentrale-eindversterker (als dat grijze kastje in de straat tenminste zo heet) staat pal voor mijn voordeur, dus de afstand tussen die kast en mijn meterkast (waar alles is afgemonteerd) is 3 a 4 meter. "In theorie heb jij het beste signaal... gefeliciteerd man!" zei de monteur nog toen hij het aanlegde. Hoe fout van mij om hem te geloven... :cry:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2009
  2. Ik heb hier ergens gelezen dat de downstream tussen -15 en +15, beter tussen -10 en +10 moet zitten, liefst dicht bij 0, en dat upstream tussen 30 en 54, en nog beter tussen 40 en 50 moet zitten. Bovendien moet je 4 downstreams hebben.

    De lage downstream power en de hoge upstream power doet mij vermoeden dat er iets in je aansluitkastje niet goed aangesloten zit, dus dat zou ik eerst eens controleren.
     
  3. Omdat ik zelf maar ben gaan snuffelen hier op het forum kwam ik steeds meer tegen over de waardes die bij mijn downstream en upstream stonden. En het wees allemaal richting een niet goed aangesloten gebeuren. Vaag, want dit was júist met nieuwe kabels door de Ziggo-monteur gedaan. En bovendien zouden de helpdeskmedewerkers van Ziggo me dit natuurlijk ook allang hebben kunnen verteld aan de hand van die waardes :sad:
    Anyway, ik vond de kabel van de splitter naar het modem een beetje dun en gedraaid er uit zien en heb doen met de moed der wanhoop maar een andere (nieuwe, kortere) kabel met vergulde pluggen van mijn werkgever ertussen gepropt. Vrijwel meteen een snelle(re) reactie op het modem. Als ik er op aanlogde kreeg ik dit te zien:

    Downstream:
    Downstream1t/m4 in gebruik!
    Freq: 194.00mhz
    Power: 1.03dbmv
    Snr: 37.36
    CM state: QAM256
    Octets recieved: 2296518

    Upstream:
    Upstream1 in gebruik, overige 3 niet.
    Freq: 52.00mhz
    Power: 47.50dbmv
    Channel type: DOCSIS2.0(ATDMA)
    Symbol rate: 5120
    Modulation rate: 32QAM

    Status: DHCP_V4_IN_PROGRESS

    Amper na een minuut was dit weer weg en kreeg ik de pagina van het modem niet meer. Meteen IPCONFIG /ALL gedaan en ik bleek opeens een IP in de 94-reeks te hebben (dus in plaats van de 192.168-reeks). En toen gebeurde het: internetverbinding werkt. Meteen ook de telefoon gepakt: telefonie werkt ook! Rotte kabel geweest dus? Zou wel heel toevallig zijn dat ik net de goede te pakken had... we zullen het waarschijnlijk nooit weten :?

    Hierna meteen een speedtest gedaan: [​IMG]
    Ik scoor dus rond de 35mbit als downstream... is dit normaal voor een zaterdagmiddag als je een 50mbit-lijn hebt? (ben niet bekend met kabelinternetsnelheden... kom van het ADSL-kamp vandaan :oops:).
    Overigens branden weliswaar nu alle lampjes op het modem, maar Link brandt niet constant. Hoort dit?

    Maar nu is het dus zo dat 1 computer (waarop ik dit tikte) direct aan het modem is verbonden... ik moet het dus nog loskoppelen en aan mijn router aansluiten. Beetje dubbel gevoel: aan de ene kant moet ik dit wel doen zodat het rest van de apparaten ook mee kunnen internetten, maar aan de andere kant ben ik als de dood om de verbinding die ik nu met veel pijn en moeite heb, te verliezen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2009
  4. Door de nieuwe kabel is je signaal 18 dB, ofwel 64 maal beter geworden. Dat het modem met de oude kabel überhaupt online kwam is een klein wonder.

    Je huidige signaalwaarden zijn OK, ik zou niet bang meer zijn voor een reset.
    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 6.12) PPC; MDA Touch/1.0 Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1
     
  5. Vandaag de proef op de som genomen: laptop losgekoppeld en router verbonden. Geen internet meer, wel prima LAN-verbinding. Willekeurige andere router ertussen gehangen (altijd makkelijk als je ze hebt van je werkgever) met echt een superbasis-setup (dus geen firewalls, NAT's, etc.) en ook die werkt LAN'nend prima, maar wederom geen internet.

    Aangesloten op andere pc, 'beperkte verbindingsmogelijkheden blabla', dus geen internet. Oorspronkelijke laptop aangesloten, prima internetverbinding. Andere laptop aangesloten, 'beperkte verbindngsmogelijkheden blabla'. Zzzzzucht...
    Kan het zijn dat Ziggo aan haar kant iets heeft ingesteld dat maar 1 device (in mijn geval de 1e laptop) aan de hand van dat MAC-adres kan connecten en de rest niet meer ofzo? Zo ja, wat zal de lease zijn?
     
  6. Bingo. Geen idee wat de time-out van het modem is. Het eenvoudigste is om je modem te resetten. MAC-adressen klonen kan ook.
     
  7. "Bingo" in de zin van "100% zeker weten" of in de zin van "zou best weleens kunnen"?
    En bedoel je met resetten stroom er evan af en herstarten (een reboot in mijn ogen), of de reset-knop aan de achterzijde zolang ingedrukt houden dat je de factory-settings weer terugkrijgt? Voor mij is dat laatste namelijk een nogal rigoreuze actie... heb het namelijk eindelijk werkend (helaas maar op 1 laptop).
     
  8. In de zin van 100% zeker. Even de stroom eraf is genoeg.

    Kijk anders even in de draad [post=87954]Stappenplan bij Nieuwe router ![/post]
     
  9. Helaas, hielp niks. Hierna het MAC-adres van de enige werkende laptop in de router gepropt: werken die hap! Vervolgens de bedrage lijn naar de laptop (software-matig) verbroken en draadloos getest: werkend! Vervolgens deze laptop (die eigenlijk een wat ouder type is... is van mijn vrouw :oops:) gelaten voor wat het was en mijn eigen hardcore-ultra-supersonische laptop aangezwengeld: werkt als de tiet van Tante Riet! :applause:

    Ik scoor vervolgens:
    [​IMG]
    Bij de specificatie staat ook nog een MP3-download van 5mb... binnen 1 seconde! Niet verkeerd lijkt me :thumb up:
    Dank voor je tips/hulp!
     
  10. [​IMG]

    Sinds die nieuwe arris modem is het een drama,eerst werkte die niet ,na meedere keren bellen en vanuit zigo's kant resten ging die eindelijk werken .

    Toen moet ik me router er weer tussen zien te krijgen ook met pijn en moeite .

    Nu af en toe valt de verbinding weg ,ik ben matig positief ,alle verandering is geen verbetering :censored: :giveup:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina