1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

CI+ gebruikers: Alphacrypt wordt uitgeschakeld !

Discussie in 'Digitale TV - Zenders' gestart door G.bruiker, 7 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Precies, ik heb mijn ouders geadviseerd om het met een AlphaCrypt te doen en dat die het nog wel 2 jaar zou doen. Ze hebben net afgelopen week 2 AlphaCrypts gekocht!
     
  2. Ziggo heeft altijd aangegeven om geen ondersteuning te bieden aan AlphaCrypt modules.

    zie helpdesk Ziggo:

    Alphacrypt CAM of CI-modules in bijvoorbeeld Sony tv's of andere DVB-C digitale ontvangers/ontvangers worden niet ondersteund door Ziggo.
     
  3. Niet ondersteunen en bewust blokkeren zijn 2 heeeeeel verschillende dingen!
     
  4. Heb zelf ook een Sony maar bij aanschaf heb ik een AlphaCrypt module erbij gekocht echter de verkoper heeft mij gewaarschuwd dat er geen enkele garantie gegeven kon worden dat deze blijft werken. Nu heb ik helaas ook pech en moet straks een CI+ cam aanschaffen of een losse decoder.
     
  5. Precies
     
  6. Uit de Ziggo FAQ:

    De afgelopen maanden werkten deze televisies alleen met de AlphaCrypt module, omdat er nog steeds geen CI+ modules zijn. Het uitschakelen van de AlphaCrypt lijkt me juist verwarrend.

    Een erg zwakke redenering om dit alleen op grond van verwarring te beargumenteren. Ik raad gedupeerden aan om dit ergens officieel aan te kaarten. Dit is misbruik van een monopoliepositie en dat is verboden.
     
  7. Sterker nog, direct daaronder zeggen ze doodleuk:
    Wat gebeurt er met de oude CAM technologie?
    Ziggo ondersteunt deze technologie niet, maar wij blokkeren het gebruik ervan niet actief op dit moment.


    Of de NMA de juiste autoriteit is om dit aan te kaarten betwijfel ik. Deze is een mededingings autoriteit. Het gaat in dit geval denk ik niet om mededinging.
    Ik zou eerder een beroep doen op de wet "gelijke behandeling" of "discriminatie".
    Maar ik denk dat Ziggo erop vertrouwt dat die "paar" gebruikers toch niets zullen doen. En eerlijk gezegd ben ik wat dit betreft ook wel een beetje klaar met ze.

    Even of-topic, (om mijn frustratie even kwijt te kunnen)
    Gisteravond nog even gebeld met de klantenservice van Ziggo met 2 vragen.
    Ten eerste waar blijft m'n nieuwe modem (zou volgens de email van anderhalve week geleden binnen enkele dagen geleverd worden).
    Antwoord: zou wel ergens onderweg zijn.

    Tweede vraag: ik heb 14 dagen geleden een smartcard aangeschaft en diezelfde avond geactiveerd. Sinds het weekend staat deze op 'zwart'. Wanneer wordt deze geactiveerd en gelijkgetrokken met mijn andere smartcard?
    Antwoord: aanvraag goed binnengekomen, maar ik durf niet te zeggen wanneer deze geactiveerd gaat worden, want dan wordt u misschien boos.

    Dat laatste is in ieder geval gelukt!

    On-topic: wellicht contact zoeken met de Consumentenbond, Radar of Kassa. Ikzelf heb er geen zin in/of puf voor, maar als iemand zich geroepen voelt, dan zal ik hem of haar van harte steunen!
     
  8. Ik denk dat de NMA wél de juiste autoriteit is:

    De NMA houdt toezicht op naleving van de Mededingingswet. In Art 24 lid 1 van deze wet staat:
    Naar mijn mening kan Ziggo deze fratsen alleen uithalen doordat ze een economische machtspositie hebben. Ze hebben een groot marktaandeel en de consument kan niet kiezen tussen verschillende kabelaanbieders. Welliswaar zijn er andere mogelijkheden om televisie te ontvangen (Digitenne, Satelliet), maar zoals al vaker is besproken kan je dit niet altijd zien als gelijkwaardige alternatieven. Bij satelliet moet je flinke investeringen doen, en het is lang niet altijd mogelijk om een schotel op te hangen. Bij Digitenne is de bandbreedte te beperkt waardoor kwaliteit en aantal zenders sterk achterblijven bij wat met kabel of satelliet mogelijk is.

    Een economische machtspositie is in deze wet gedefinieerd als:
    Ik denk dat we bij Ziggo duidelijk zien dat ze zich in belangrijke mate onafhankelijk van hun afnemers/eindgebruikers kunnen gedragen vanwege deze machtspositie. Een pure monopoliepositie is dus geen vereiste om te kunnen spreken van een economische machtspositie.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2009
  9. Mijn oprechte excuses! Ik neem mijn woorden direct terug. Jij bent (heel duidelijk) veel beter op de hoogte dan ik over de bevoegdheden en taken van de NMA.
    Wil jij dan misschien het voortouw nemen? Ik zal je in ieder geval van harte steunen!:wink:

    ps. Ik probeerde je hele bericht te quoten, maar dat lukte (blijkbaar) niet. De door jou 'gequote' delen zijn er 'tussenuit gevallen'. Ik hoop dat niemand zich daaraan stoort.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2009
  10. Excuses zijn natuurlijk niet nodig :lol:

    Zelf geloof ik niet in groepsacties waar in dit soort fora toe wordt opgeroepen. In de praktijk komt daar weinig van terecht. Het lijkt me wel een goed plan als een flink aantal mensen zelf dat formulier op consuwijzer.nl invullen ( http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254 ). Laat Ziggo de NMA maar proberen te overtuigen dat ze "ook maar gedwongen worden door de content providers" :no:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina