1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Arris TM702B Problemen

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Fergalicious, 7 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goeiemiddag Allen,

    Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe Arris TM702B modem aangesloten wegens de snelheidverhoging naar 50MB. Sindsdien werkte onze telefonie heel beperkt, Het probleem is nu overgeslagen naar onze internetverbinding die nu helemaal niet meer werkt. Ook de lampjes op het modem blijven gewoon branden na een reset als de kabels van bijvoorbeeld telefonie niet zijn aangesloten. Iemand enig idee hoe ik mijn telefonie en internet weer aan de praat krijg? Ik heb er een Sitecom WL-173 tussenzitten. ook als ik deze ertussen uit haal werkt het niet. Een computer rechtstreeks aansluiten op het modem werkt overigens ook niet.

    in afwachting van jullie antwoord..

    Gr.

    Olaf
     
  2. En je haalt de modem wel even iedere keer van het stroom af als je een nieuw apparaat aansluit?
     
  3. `

    Jah, Stroom gaat er helemaal af. Ziggo heeft een ticket aangemaakt en kan ons niet meer helpen. Wij zitten met een sterfgeval in de familie en worden constant gebeld en zijn dus niet bereikbaar.
     

  4. Ik kom nu wel in het arris modem via 192.168.100.1 en krijg verschillende meldingen in de log events.

    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-

    ToD request sent - No Response received;CM-

    En me laptop geef aan dat er verbinding is met het internet, vreemde is dat alleen google half werkt.

    iemand nog suggesties?
     
  5. Hoi,

    Misschien helpt de onderstaande procedure, bij mij hielp dit wel bij
    vergelijkbare problemen.

    1) haal alles los van het modem behalve de spanning en de antenne
    2) wacht tot alle lampjes branden (behalve Link en Tel2)
    3) soms gaat tel1 knipperen en start ie nog een keer op, hier ook op wachten.
    4) de router aansluiten

    verder had ik in het begin ook regelmatig dat het modem bleef hangen op het DS lampje, steeds maar weer de spanning er af, minuutje wachten
    en opnieuw. Dit lijkt nu niet meer voor te komen.

    Bij mij zat de truuk er echt in dat de router of pc niet mocht worden aangesloten totdat het modem helemaal klaar is. Dit was overigens eenmalig, als ik nu het modem uit en aanzet komt het vanzelf weer helemaal online zonder iets los te halen.

    Success in iedergeval en balen dat ziggo je zo laat zitten.
     
  6. Heb ik zelf ook dit probleem gisteren gehad toen ik mijn Aris modem heeft aangesloten, mijn oplossing was mijn router terug op original factory settings te zetten en op nieuwe configen.
    Ook verteld ziggo mij dat de Arris touchstone ding een nieuwe moden is en dus zijn ze met updates enz bezig en dit kan problemen voororzaken met je verbinding.
    Bij mij blijft de DS/US lampen flikkeren. Nu zijn ze klaar en alles (af en toe traag) werkt ok
     
  7. Doe geen moeite om dit op te willen lossen. Stuur via de website van Ziggo een bericht naar de afdeling facturatie en vraag om restitutie, ook voor alle telefoonkosten die je gemaakt hebt. Dit is namelijk een bekend probleem bij Ziggo dat alleen speelt met de nieuwe Arris TM702B modems. Volgende week à eind van de maand hoopt Ziggo dit probleem op te lossen door middel van een nieuwe firmware versie. Ziggo meldt over dit probleem niets op hun website en laat mensen gewoon fijn naar hun zoveel-cent-per-minuut telefoonnummer bellen voor extra inkomsten. Zie ook mijn waarschuwings topic hierover onder het kopje Storingen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina