1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

5 dagen klant Ziggo, nu al modem defect ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Gloryslayer, 7 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal, eerste berichtje hier.

    Sinds 1 augustus alles in een extra aangesloten dmv een monteur, sindsdien z'n 10 a 15x disconnects (duurde hooguit 1 a 2 minuten) per dag.

    En nu sinds gister (6 aug.) helemaal geen internet meer, het Online lampje blijft maar nutteloos knipperen en Link + telefoon licht helemaal niet meer op.

    hier een paar screens van de modem.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Nog meer mensen met dit probleem ? of nog beter iemand met wat oplossingen ?

    Heb mn modem gereset 30sec stroom eraf en stroom er 3 uur af.
    Niet geholpen :/
     
  2. Gebruik je een pc direct aan het modem, of heb je er een switch/router tussen zitten?
     
  3. Ik heb (had) precies hetzelfde probleem, gemiddeld zo'n eens per uur lag internet eruit voor een minuut of twee. Ik heb verschillende keren de helpdesk gebeld en zij zeggen dat ze het modem goed kunnen zien, dus dat het mijn probleem is. Maar ik ben natuurlijk ook niet gek dus ik controleer (met 192.168.100.1) of ik het modem zie en jawel dus. Bij KPN had ik deze problemen nooit dus het zou ook een enorm toeval zijn.

    Uiteindelijk heb ik de helpdesk gebeld met de vraag om me een ander modem te sturen, wat ze niet wilden doen - toen heb ik alles per direct opgezegd. Ik ga weer terug naar KPN, wat niet wegneemt dat ik wel nieuwsgierig ben naar hoe het hier afloopt.
     
  4. Nee geen Router of Switch Modem--->PC (link brand dan overigens wel)
    Lampje "online" blijft maar door knipperen.

    Tjah heel triest de afloop eigenlijk, vooral in de zomervakantie, moet nu tot de 14de wachten op de monteur, die waarschijnlijk de modem gaat vervangen..

    Gelukkig waren de buren aardig genoeg om mijn wireless router te plaatsen zodat ik toch nog een beetje kan internetten.
     
  5. Da's niet goed. Kun je misschien proberen zowel je modem als pc uit te zetten, stroom 1 minuut van je modem af zodat deze herstart, wachten tot alle lampjes (behalve Link, maar da's logisch) terug zijn, dan pas pc aan. Ben benieuwd!
     
  6. Zodra ik na bed ga (pc sluit ik af) haal ik het modem ook van de stroom, in de ochtend steek ik de stekker er weer in (pc staat dan nog niet aan).

    resultaat: Zelfde effect, power DS US gaan goed en online blijft maar knipperen telefoon begint ie niet eens aan :(
     
  7. En stroom op het modem houden, knopje reset 10sec. indrukken, loslaten en dan kijken wat er aan lampjes opkomen?
     
  8. Al meerdere keren gedaan, geen effect :cry:
     
  9. Hmmm, dan zou ik toch denken dat het aan Ziggo-kant ligt. Heb je ze al gebeld? Als je dat gaat doen, zorg dan dat je meteen voorbij de eerste-lijns telefoniste komt en met de technische dienst wordt doorverbonden, zodat je de waardes uit jouw modem kunt bespreken + kunt melden dat Online knippert.
     
  10. Monteur komt langs @ 14 augustus, heb alleen beschikking over mobiele telefoon en heb er niet teveel vertrouwen in dat die monteurs daar aan de telefoon dit kunnen oplossen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina