1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

1781 nd - lk - rv

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Leonardo!, 5 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Slecht uitgewerkte versiechecks op Ziggo DNS-server!! (?)

    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?p=189896#post189896

    In aanvullig van het vermelde in de link kan ik melden dat ik heel wat kennisen aan de telefoon heb gehad die in 1781 Den Helder Centrum sinds eergisteren hun snelheid zeer vertraagd zien!

    Ik merk het zelf nu ook en van kennissen met een Plus all-in-one.
    Wellicht heb ik dan vanmiddag bij degene met Basic all-in-one uren voor niets storing zitten zoeken. :evil: Basic is van zich eigen niet al te snel en met deze waarschijnlijke Ziggo-storing is het super traag en niet mee te werken!
    *Ik hoorde deze berichten de laatste uren omdat men bij mij aan de bel trekt om ff langs te komen.

    Rond half negen ging bij mij voor één minuut zelfs alles off-line! (internet + telefonie)

    [Q] de Ziggo DNS-server na een ping van de PC geen antwoord zodat er geen verbinding kon worden opgebouwd.
    Na verwijdering installatie van de netwerkkaart en na opstarten wel verbinding maar super traag. (4 minuten voor een site!)
    Sommige site echter weer snel. Ziggo-site helemaal niet te bereiken. (erg onlogisch...)
    Leek eerst te lijken op een Windows Vista Basic storing maar later werd meer aan de internet-verbinding gedacht. [/Q]

    Ik hoop dat Ziggo meeleest of de MGV met Ziggo kan communiceren want als eenling wordt je meestal niet met die soort storingen voor vol aangezien!

    De laatste tijd wel erg veel storingen in 1781 - Den Helder - Centrum. En nu dus ook nog eens bellen voor 10 cent/minuut. :evil:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2009
  2. Lijkt op VISTA-probleem.

    Het storingsbandje draait nu in 1781.

    Vandaag op dezelfde lokatie met dezelfde computer weer de storing dat de DNS-server wordt gepingd maar geen antwoord krijgt!
    DNS: 212.54.40.25
    Iemand een idee wie dat is?

    Met dezelfde computer onder Live-Linux heeft geen enkel probleem! (vanaf CD gedraait.)
    Mijn lap-top op hetzelfde modem draait op Win XP, heeft ook geen probleem!

    De eerst genoemde computer heeft na een format en herinstallatie via fabrieksherstel weer dezelfde fout als hierboven genoemd. Dus aan instellingen kan het niet liggen.

    Ik kan niets anders concluderen dat Ziggo een probleem heeft met VISTA-BASIC!
    Wellicht dat de meelezende Ziggomensen er wat aan hebben!

    Alle instellingen zijn nagelopen met en door de Helpdesk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2009
  3. Slecht uitgewerkte versiechecks op Ziggo DNS-server?

    http://tweakers.net/nieuws/61688/microsoft-ontwikkelaars-moeten-geen-versiecheck-in-software-inbouwen.html

    [Q]Microsoft: ontwikkelaars moeten geen versiecheck in software inbouwen
    Door Dimitri Reijerman, donderdag 6 augustus 2009 18:34, views: 5.907

    Microsoft-ontwikkelaar Yochay Kiriaty roept zijn collega-developers op om in hun software voortaan niet langer de Windows-versie te controleren. Volgens Kiriaty zorgen slecht uitgewerkte versiechecks te vaak voor problemen.[/Q]

    Vanmiddag de PC naar mijn lokatie gebracht en dezelfde klacht van die PC met Win-Basic bleef bestaan. Prima onder Live-Linux! (vanaf CD gedraait.)
    Maar bagger met Win-Basic. Nee, niet Windows de schuld geven! :no:

    Mijn PC met Win-home-premium werkt naar behoren maar ook ik merk onregelmatigheden op het internet. Pagina's vernieuwen en dan de ene pagina erg traag de andere flits er overheen. En dat met 'Alles-in-1-Extra'
    Zouden de Ziggo DNS-servers en met name 212.54.40.25 ook aan het euvel leiden wat tweakers.net aan de kaak stelt :?: (slecht uitgewerkte versiechecks)

    Dat er ergens een behoorlijke en bijna niet op te lossen storing is lees ik o.a. op het forum en dat geloof ik gelijk gezien de ervaringen van mij en andere kennissen in 1781. (Den Helder-Centrum)
    Morgen ondergaat de PC nogmaals een fabrieksreset en als die ook niets op mijn lokatie uithaald gaat de PC naar een adres met een XS4ALL-account. Dan moet de waarheid boven water komen. :cool:
     
  4. Versiechecks Win Vista BASIC mislukt.

    Vanmorgen lag in 1781 Den Helder Centrum alles eruit.
    Internet + telefonie!

    Vandaar met de 'probleem'-machine naar m'n technische man gegaan die XS4ALL heeft en laat de machine nu direct goed draaien op het XS4ALL-netwerk. M.a.w. in de machine was geen enkel probleem.
    Ondanks dat gisteren de Helddesk á 10 cent/minuut alles heeft doorgemeten en in orde bevonden en men verder niets kon betekenen want het zou aan de machine liggen gezien dat we met andere besturingssystemen wel het Ziggo-netwerk opkonden komen. (vanaf dezelfde lokatie!)

    Ik kan nu echt niets anders concluderen dat Ziggo een probleem heeft met VISTA-BASIC!
    De Ziggo DNS-servers en met name 212.54.40.25 doen kennelijk toch een versiecheck en herkennen Windows-Vista-Basic niet.

    Win XP / Win Vista Home Prenium / Live-Linux worden wel herkend en draaien op het Ziggo-netwerk.
    Win Vista Basic krijgt geen toestemming!

    Zondag komt de machine weer mijn kant op en gaan we weer het Ziggo-netwerk op.
    Hopelijk zijn de Ziggo DNS-servers en met name 212.54.40.25 dan juist geconfigureerd, ook voor Windows Vista Basic.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina