1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

Juiste modem/router gekregen voor hogere snelheid?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door ruiterjm, 5 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Je hebt 3 varianten van Alles in 1 :wink:
     
  2. Ik snap dit niet, maar heb de hoogste (extra).
     
  3. En zat er helemaal geen dongel bij, of de verkeerde ?
     
  4. Oei, dat weet ik niet helemaal zeker. Misschien zat er één bij, maar vond de monteur de mijne beter. De monteur had het erover dat ik daarover met Ziggo moest bellen. Hij heeft wel alles opgeschreven op de bon, dus ga ik na m'n vakantie bellen over modem & dongel, dat weet ik nu wel zeker na jullie tips. Volgens mij klopt er nog meer niet, want ik heb een rekening gehad voor alleen radio/televisie afzonderlijk, terwijl ik een alles-in-1 pakket heb.
     
  5. Heb ik ook ... op dit moment wordt mijn AiE+ 'gesponsord' door Ziggo maar ik ga er van uit dat het op de volgende rekening goed staat. Zo niet, dan mail ik Ziggo om ze te attenderen op de fout. En voorlopig zet ik het juiste bedrag wel op een aparte rekening :thankyou:

    Volgens mij zat die dongle trouwens in een aparte doos, dus het lijkt me dat het je dan wel opgevallen was dat er een doos nog niet uitgepakt is.
     
  6. De monteur heeft alles uitgepakt en zo. En is nog een keer terug gegaan naar z'n wagen om een andere router te pakken, omdat ook daar verschil in zat. Met de huidige kan ik de snelheid van Extra aan, met de router die hij oorspronkelijk had meegenomen niet.
     
  7. Nou, we zijn wat maanden verder en wat ergenissen ook helaas.

    Na een paar maanden heb ik eindelijk de nieuwe modem gekregen. Via een kabel haal ik nu 48 Mbit/s. Heeft wel ff geduurd en veel zeuren om de nieuwe modem. M'n huidige netwerkadapater (type g) kan de snelheid inderdaad niet aan. Ik haal maximum 20 Mbit/s en snap nu het bovenstaande verhaal nog beter. Ik heb echt een andere adapter nodig (type n).

    Die adapter/dongel heb ik nog niet gekregen. Konden ze eerst niet apart leveren, zodat ik m'n huidige router moest opsturen en dan zou ik dezelfde router terug krijgen + dongel. Zit nog te wachten op gegevens + stickers, dus dat gaan we zeker niet doen. Zit ik vast een maand zonder router. Dus weer gebeld en geregeld dat ik een losse dongel krijg. Zit daar wel al weer twee weken op te wachten. Vorige week oproep van Radar meegedaan, ben vandaag door Ziggo gebeld (helaas op m'n voice-mail), ze hadden m'n brief van Radar gekregen. Dus wellicht binnenkort eindelijk m'n adapater.

    Met factuur ook van alles mis gegaan. Kreeg plots rekening van 400 euro, voor alles-in-1 van afgelopen maanden, terwijl ik in vorige maanden al TV "los" had betaald. Weer bellen en betalingsregeling getroffen.

    Maar goed, ziet er naar uit dat ik de Ziggo-shit heb overleefd, alleen de dongel nog.
     
  8. Weer wat verder. De USB-stick (Dongel) nu gekregen. Met router in zelfde kamer haalde ik slechts 31 Mbit/s. Monteur had niet meer tijd, is weggegaan. Toen ik zelf het wachtwoord op router aanpaste en opnieuw verbinding maakte, had ik plots 48 Mbit/s. Met router in woonkamer nu ook nog steeds 48 Mbit/s. Dus eigenlijk zelf probleem opgelost.

    Heb nu nog enkel het volgende probleem. Gewoon internetten gaat uren goed, geen probleem, ook draadloos via 'n router geen probleem.
    Draadloos downloaden via Newsleechrer of Grabit geeft echgter na 5-20 minuten een probleem (verbinding valt weg). Downloaden via UTP-kabel naar router geen probleem. Ik moet dan USB-stick eruit, er weer in, opnieuw connecten en ik heb weer internet. Ik heb SSL aangezet via m'n usenet provider (Giganews), blijft zelfde probleem geven.

    Router en USB-stick zijn beide van Ziggo:
    Router: NetGear WN3500v2
    USB-stick: NetGear WN111v2

    Verder draai ik Windowns Vista x64 SP2.

    Heeft iemand wellicht een oplossing hiervoor?
     
  9. U heeft de vraag op 3 plaatsen gesteld. svp hier niet antwoorden.
     
  10. OK, sorry. Kun je hier een slotje op zetten of zoiets? Deze thread is wat mij betreft opgelost, heb nieuwe modem/dongel gehad.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina