1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Frauduleuze incasso praktijken

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Sucko, 5 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zo we zijn een half jaar, 20 euro belkosten, diverse mailtjes aan ziggo klantenservice, diverse mailtjes aan het incassobureau, mailtjes aan mevrouw Fernant en 6 uur van mijn kostbare tijd verder en nog steeds heb ik mijn beloofde geld, de wettelijke rente en de kosten die ik na diverse waarschuwingen heb gemaakt, niet terug. Geweldig Ziggo..
    Tja, ik heb hier al eens eerder gepost en toen waren er gebruikers die begonnen over het vechten met de grote reus. En dat ik maar moest bewijzen dat het probleem niet bij mij lag. Effijn, de bewijslast ligt er, de mail van 27 mei dat ze inderdaad een fout hebben gemaakt en in dat mailtje de toezegging dat ik echt mijn geld terug zou krijgen.
    Wat doen die Zukko’s , gaan ze een incasso bureau inschakelen. Ik dacht ach is goed voor de werkgelegenheid en voor de omzet van het incassobureau. Netjes een telefoontje gepleegd met een allervriendelijkst meisje. Ik stelde voor om het tot aan de rechtbank uit te vechten, was goed voor hun omzet en goed voor die van mijn advocaat.
    Op 30 juni toch maar geluisterd naar het meisje van het incassobureau om een klacht via hun site in te dienen, want anders zou het proces niet gestopt worden. Netjes gedaan en binnen 1 seconden een Auto-reply (wel goed werk van die automatiseerders :thumb up: daar, dat is tot nu toch het enige snelle wat ik bij Ziggo gezien heb, dat zou wat beloven)
    Na een paar weken maar eens gebeld naar het incassobureau. Ja meneer, we zien dat er 18 euro is betaald op u account, die heeft u zelf overgemaakt zo te zien. Jaja… dat zal. En ow ja u dossier staat op slot. Wij voeren op dit moment niets uit. Ik moest nog maar eens een mailtje sturen..
    Dus : Of ziggo heeft zoveel klachten of ziggo durft de frauduleuze handelingen niet toe te geven en denkt nu even na hoe ze dit in de doofpot gaan stoppen.

    Is er trouwens nog een incassobureau die mijn vordering van 400 euro bij die Zukko’s wil indienen.

    Wie o wie nog tips….. misschien ben ik echt nog iets vergeten..
     
  2. Uitleg

    Geef dan is uitleg hoe je aan die 400 eu komt!
    Misschien dat je dan wat meer reactie's krijgt.
     
  3. Heel vervelend, echter met het verhaal wat je verteld geef je anderen niet echt de kans om een zinvolle reactie te geven.

    Je verteld een heel verhaal, maar geeft bijna geen informatie, eigenlijk het enige wat je verteld is dat Ziggo iets probeert in de doofpot te stoppen, dat ze er frauduleze handelingen op na zouden houden en het bedrag wat je nog tegoed zou hebben. Hoe deze situatie ontstaan is, en waaruit dat bedrag bijvoorbeeld ontstaan is vertel je niet.

    Dus wil je reacties, vertel het verhaal van A tot Z met korte maar duidelijke informatie, maar doe dit objectief zonder met beschuldigingen te smijten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2009
  4. Het zou me niks verbazen want dubbele facturering of overfacturering komt zeer veel voor in de telecom sector. Dat komt vooral door internet bankieren: slechte boekhouders printen niets uit en letten niet of te laat op de factures. Dat is natuurlijk heel makkelijk voor dienstverlendende bedrijven en ook voor andere commerciele bedrijven die te maken hebben met hoge kosten en een lage buffer.
    Ik kan bijvoorbeeld de keren niet tellen dat callcentres hun personeel of een uitzendbureau niet uitbetalen omdat ze hun vergoeding van hun opdrachtgever nog niet gekregen hebben (overigens ben ik geen callcenter medewerker maar uitzendbureaus werken om die reden zo min mogelijk met callcenters of telecom aanbieders).
    Maar met deze thread kun je inderdaad niets. Ik zou het in ieder geval niet geplaatst hebben want in een conflictsituatie wil je het risico niet lopen dat je kwaad bloed zit te zetten.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina