1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wat een (geluids) ellende met NL 1,2,3 in HD

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Heisa, 5 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziggo ondersteund alphacrypt niet, dat kan je lezen als: Het kan een prima oplossing zijn, en kan ook zeer goed werken, echter als je er problemen mee ondervind zul je zelf aan de hobby moeten op het probleem opgelost te krijgen. Ziggo geeft geen ondersteuning op deze oplossing wanneer je problemen ervaart, ze zullen je misschien wat tips kunnen geven, maar daar houd het op.

    Is een vergelijkbare situatie als voor internet. Een voorbeeld: Wanneer je problemen ervaart met de internet toegang, en dat probleem lijkt zich op je eigen pc te bevinden zul je daarmee zelf aan de gang moeten, Ziggo kan je hooguit wat tips geven, maar kan er geen monteur voor langs sturen.
     
  2. Hickups Ned HD zenders

    Beste Excalibur,
    Als U mijn hele verhaal gelezen heeft, dan gaat het niet om ondersteuning vanuit Ziggo.
    Het gaat er mij om , dat Ziggo toe geeft dat er geluids en lipsyngroonproblemen zijn.
    Deze storingen worden niet veroorzaakt door de combinatie Loewe-Alphacrypt, enwel om de volgende reden.
    Alle andere zenders dan Ned.HD werken perfect, ook de HD zenders die een Dolby signaal meesturen.
    Het Jounaal vanavond om 18.00 uur was in stereo, en er waren geen hickup problemen.( Ned1HD)
    Er is een groot verschil in geluidsverwerking(Dolby) tussen Ned 1HD-2HD en 3 HD.
    Op Ned 3 HD klopt de aansturing van het midden kanal niet.
    En als laatste, div. Samsung decoders hebben lipsynchroon problemen en div Humax decoders hebben hickup problemen.
    Dus dan is het toch niet zo gek, dat ik denk dat de oorzaak zit in het door Ziggo aangeboden signaal?
    Wat ik vervelend vind is dat Dhr Cees ( m.g.v Bestuur) er gemakshalve er vanuit gaat dat het aan de TV/Alphacrypt combinatie ligt, terwijl het forum wel wat anders laat zien.
    Overigens, via de schotel doet Ned.1 HD het perfect, zonder enige last van hickups!.
    In afwachting op Uw reactie,
    Vr.gr JanvdB
     
  3. Toch blijf ik zeggen dat als de fout al in het uitgezonden signaal zou zitten, dan alle mensen die naar dat signaal kijken een probleem zouden moeten hebben. Ik neem aan dat je het met me eens bent dat dan in dat geval niemand een goed synchroon beeld/geluid zou moeten hebben.

    Dat is dus niet zo, want bij de meeste mensen treedt dit probleem dus niet op, alleen bij de Samsung 360 en bij bepaalde combinaties van sommige TV's met alphacrypt.

    Een tijdvertraging in het signaal kan niet optreden in wijkversterkers e.d. Wat wel kan optreden is een slechte ontvangstkwaliteit van het signaal, maar dat kun je simpel zien door de BER (bit error rate) te controleren. Als die nul blijft is het signaal goed.
     
  4. Hickups Ned HD zenders,

    Beste Heer Cees,
    Ik ben het met U eens dat, als het signaal de oorzaak zou zijn, iedereen last zou moeten hebben.
    Maar waarom gaan er dan Samsung en Humax decoders in de fout?
    Voor 4 Juli jl was er geen enkel probleem, dat is toch vreemd? Daarnaast doet de storing zich alleen voor bij de nieuwe HD zenders.
    Ziggo heeft, in mijn geval, Casema overgenomen.
    Is er misschien verschil in signaalverwerking in gebieden die voorheen van andere leveranciers waren?
    Overigens signaalsterkte 100 % kwaliteit 100 % Ber E 05.
    Met vr.gr JanvdB
     
  5. Hickups Ned.HD zenders

    Beste Heer Cees,
    Blijkbaar is Ziggo achter de schermen toch met het geluid aan het experimenteren.
    Vanochtend zie ik het volgende op de zender info,
    Ned 1 HD geen geluidskwaliteit vermelding.
    Ned 2 HD Dolby symbool en een stereo symbool.
    Ned 3 HD Dolby symbool.
    Op 1 en 2 nog geen hickups waargenomen.
    Blijkbaar zit het toch in het Dolby signaal, aangezien U er geen last van heeft.( U maakt,zoals ik gelezen heb op Uw berichtgeving, geen gebruik van het Dolby signaal)
    Misschien is het einde van de storing in zicht?
    Wel nog steeds een behoorlijk volume verschil tussen Ned. 1 2 3 en de rest.
    Met vr.gr JanvdB
     
  6. Toch kan het nog steeds in het aangeleverde signaal zitten. Misschien proberen alle decoders het geluid aan de hand van timestamps,flags oid ( ik roep maar wat) toch gelijk te krijgen. De 360 reageert hier op door gaandeweg steeds meer uit de pas te gaan lopen en andere apparaten door hickups. Misschien dat de decoders die wel goed werken een grotere buffer hebben of een snellere processor die daar wat beter mee om gaat.

    Nogmaals ten overvloede: het lipsync probleem speelt bijvoorbeeld ook op History HD.
     
  7. Bij Nederland 1, 2 en 3 HD lopen de synchronisatie timestamps van video en audio meer uit de pas dan bij andere kanalen waardoor er volgens mij meer gebufferd moet gaan worden om de boel gelijk te krijgen. Mijn PC die niet beschikt over een hardware H.264 decoder en een wat tragere processor kan dit allemaal niet goed bijbenen waardoor DVBviewer regelmatig met buffer overflow errors komt en de weergave van het kanaal restart. Dat restarten gaat gepaard met een hickup in de weergave waarna de boel weer kortstondig synchroon loopt, maar al snel weer uit de pas gaat lopen vanwege te kort processing power en buffering om video en audio synchroon te houden/krijgen.

    Bij Eurosport HD, dat volgens mij een iets andere MPEG encoding techniek toepast, vertoont DVBviewer met dezelfde PC hardware geen buffer overflows. Dus ook geen hickups op dat kanaal vanwege restarts na een buffer overflow. Daar is bij mijn hardware configuratie alleen de processing power van mijn PC duidelijk de beperking van het niet vloeiend weer kunnen geven van het kanaal. Andere H.264 kanalen kan ik niet vergelijken qua gedrag en eventuele synchronisatie problemen omdat die niet in mijn pakket zitten.

    Er kunnen allerlei redenen zijn waarom hetzelfde signaal soms wel en soms niet problemen vertoond bij ontvangers. Er is ook nooit onderzoek gedaan naar mogelijke hardware revisies van ontvangers hoewel er langzaam aan steeds meer aanwijzingen op dit forum komen dat er sprake is van dergelijke hardware revisies bij sommige ontvangers. Verder zijn er ook randverschijnselen die invloed kunnen hebben op het gedrag van de ontvanger. Een ontvanger is namelijk niet alleen bezig met de weergave van het kanaal, maar zal gelijktijdig ook de ontvangen EPG informatie processen, key updates doorvoeren en ga zo maar door. Als je bij Ziggo/Casema/Multikabel bijvoorbeeld uit een andere Transport Stream komt voordat je naar Nederland 1 of 2 HD gaat dan is de kans groot dat de ontvanger het ook druk krijgt met het bijwerken van de opgeslagen EPG informatie omdat in de Transport Stream waarin Nederland 1 of 2 HD worden doorgegeven niet net als in de andere Transport Streams voor 4 dagen aan EPG informatie wordt doorgegeven. Voor de ontvanger verschilt de EPG en moet er dus op de achtergrond extra werk verzet worden om de boel bij te werken. Verder kan ook een deel van de memory corrupt zijn geraakt waardoor het memory management van de ene ontvanger misschien denkt minder ruimte beschikbaar te hebben dan een andere ontvanger van hetzelfde type. Dat soort afwijkingen kan dan weer ander gedrag tot gevolg hebben.
     

  8. Is het Ziggo die die timestamps voor audio en video zet of de zender zelf. Of heeft Ziggo ook de mogelijkheid om dit eventueel aan te passen?
     
  9. Een lastig te beantwoorden vraag. De timestamps in alle componenten van het signaal (video, audio, teletext, etc.) worden in principe gezet door de leverancier van het digitale bron signaal aan Ziggo. Als Ziggo dat bronsignaal één op één doorgeeft dan hoeven die timestamps volgens mij niet aangepast te worden, maar dat verandert zodra Ziggo aan de bitrates van kanalen gaat rommelen waardoor het kanaal niet langer één op één wordt doorgegeven. Uiteraard publiceert Ziggo geen informatie over bij welke kanalen en in welke mate er aan die bitrate wordt gerommeld en ook kan dat per Ziggo headend verschillen.
     

  10. Waarom werkt mijn samsung dan wel goed in het cai gebied (ben n.l. naar mijn vriend geweest in wateringen) en hier heeft hij alleen maar problemen met lipsync en dolby en geen dolby.
    Heb zijn samsung hierheen meegenomen naar Ziggo gebied en.................je raad het alleen maar lipsync en geluid problemen.dus zeg mij het maar????:roll::roll::roll::roll::roll::roll: :giveup::giveup::giveup::giveup::giveup:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina