1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wat een (geluids) ellende met NL 1,2,3 in HD

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Heisa, 5 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolby op de 5000 is echt beduidend zachter..geen hickups.
     
  2. klachten Ned HD

    Geachte Heer Cees,
    Ik twijfel niet aan Uw deskundigheid, maar ik betwijfel of het probleem met hickups aan de combinatie Loewe- alphacrypt ligt.
    En wel om de volgende reden: Ik heb op geen enkel ander kanaal ,geluid en/of beeld problemen. Ook niet op andere HD zenders.
    Het beperkt zich uitsluitend tot Ned 1-2-3-HD.
    Signaalsterkte is op Ned 1-2 HD 100 % en Ber 0-E5. Op Ned 3 HD signaal 88 % en Ber 0 E5.
    Daarnaast lees ik op het forum,dat Samsung decoders soms last hebben van uit de pas lopen vwb lipsynchroniteit.
    Bij de Humax decoders komen soms hickup klachten voor.
    Bij de start van Ned.HD zenders was het volume nivo gelijk aan de andere zenders. Sinds kort echter is het volume veel lager.
    Dat U geen hickup problemen ondervindt, komt dat U geen gebruik maakt van het Dolby signaal.
    Dit laatste heb nl op het forum gelezen, van iemand die dit uitgeprobeerd heeft.
    Ergo ik kom tot de conclusie, dat het toch wel bij het signaal gezocht moet worden.
    Ik zelf woon in een voorheen Casema gebied, misschien heeft het nog te maken met bv de schakelkasten in de woonwijken.
    Volledigheidshalve merk ik nog op,dat, als er een hickup is, dit niet te zien is in de signaalsterkte en ook blijft Ber keurig op 0.
    Met vr.gr JanvdB
     
  3. hickups

    Ook ik heb last van zgn hickups op nl hd 1,2 en 3. Voormalig homegebied. Ook volgens mij kan het niet liggen aan mijn thuis situatie. Nieuw huis, alles met hirschmann bekabeld en geplugd. Nieuwe LED tv met nieuwe humax decoder 5050, ber 0 signaal kwaliteit 100% en signaalsterkte 66%. Ik heb het probleem bij ziggo voorgelegd en toch maar op hun advies het hele circus verhuisd naar het israpunt in de meterkast en daar alles rechtstreeks aangesloten. Geen resultaat!! Wacht nu op een reactie van ziggo, maar dat laat wel even op zich wachten denk ik. Ik hou jullie op de hoogte.
     
  4. "leuk" dat het webcare team wat hier aanwezig is allang weet van het audio probleem,maar dat de helpdesk nog steeds de mensen met kabeltjes in de weer stuurt :(
     
  5. Maar er zijn ook medeforumleden die haast bij voorbaat al zeggen dat het aan je spullen thuis ligt :mrgreen:.
    Ik vraag me verder ook af wat dat webcare team allemaal doet op internet, veel verder dan het standaard helpdeskverhaal komen ze ook niet.
     
  6. Dat vind ik wat kort door de bocht,er zijn genoeg mensen,vaak via PM,goed geholpen door het webcare team,zonder zouden we veel slechter af zijn,alleen is het jammer dat er blijkbaar geen koppeling bestaat tussen webcare en helpdesk waardoor je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
    Veel webcare mensen zitten hier ook in eigen tijd,dus om dat nu af te doen als ze hebben ook nergens verstand van gaat wat ver.
    Het komt ook door het forum,de problemen over het geluid zit over 5 of 6 topics verspreid waar dan ook weer iemand met slechte bekabeling en Ber waardes gaat gooien hetgeen voor dit geluidsprobleem niet van toepassing is,maar het vervuild wel enorm.
    Ook op de storingen page wordt geen storing genoemd.
     
  7. Tussen het aangeboden signaal van Nederland 1,2 en 3 en de eindgebruiker bevinden zich een aantal punten waar het fout kan gaan ... dat is per regio, per wijk, per straat en zeker per huis verschillend.

    Als bij mij (3766) het signaal (plaatje) van de "betaalde" HD zenders goed is maar de drie Nederlandse in HD kwaliteit soms te wensen over laat ... terwijl uitsluitend door Ziggo ondersteunde hardware wordt gebruikt ... dan is uw antwoord wel erg makkelijk.

    Voor de zekerheid wacht ik maar op de (vermoedelijk achter de schermen) oplossing die er ongetwijfeld komt.
     
  8. Hickups Ned . HD zenders

    Aangezien Ziggo geen opening van zaken geeft betreffende hick- up problemen Ned. HD zenders en ik het gehakkel zat wordt, ben ik genoodzaakt mij elders te orienteren.
    Mijn tv (Loewe Compose) is o.a uitgevoerd met een sat.tuner, dus ga ik eens kijken wat de kosten zijn voor het ingebruik stellen van mijn sat. tuner.
    Jammer, maar helaas!
    Ik heb begrip voor technische problemen bij een nieuw product, maar geen begrip voor het achterwege blijven van support, als iets niet helemaal goed gaat.
    Wees open en eerlijk Ziggo, want anders kost U dat klanten.
    met vr.gr en afwachtend van een reactie,
    JanvdB.
    Ps Of hangen de Alphacrypt kijkers er en beetje bij? gezien een van de laatste opmerkingen( Ziggo ondersteund Alphacrypt niet)
     
  9. Lucky you
    ik heb helemaal geen geluid:censored:
    En we zijn verhuisd sinds 1 aug we zouden een nieuw kastje krijgen en er 1 gratis omdat we verhuist zijn
    Niks nakkes nada noppes:no:
    Nu heb ik er NOG een probleem bij
    kan maar met 1 pc op het internet
    Router heb ik van Ziggo en is echt gloedje nieuw
    Ligt aan het ip adres zegt mn pc
    Je kan Ziggo bellen maar even langskomen ho maar

    Tijd voor andere provider?:giveup:
     
  10. Die andere provider gaat je ook niet helpen met de instellingen van een router....

    Als je hulp wilt van het forum over je internet, kun je beter even een nieuw topic in het internet-deel van dit forum openen, zal vermoedelijk iets simpels zijn waarom dat niet werkt en er zijn genoeg mensen die je tips willen geven verwacht ik.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina