1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verbindingsproblemen router WRT160N

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door cortax, 2 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo,

    sinds kort een nieuwe router aangeschaft WRT160N,
    maar nu heb ik regelmatig verbindingsproblemen met alleen de wired aansluiting.
    Heb al vanalles geprobeerd.
    Ligt het eventueel aan de instellingen of iets dergelijks?
    wie kan mij hierbij helpen?

    alvast bedankt. Cor
     
  2. Wat bedoel je met verbindingsproblemen, krijg je b.v. het stekkertje niet in het rj45-gat van het modem?
    Heb je die problemen op één PC, of op meerdere. Hoe uiten zich die problemen, wat doe je om het op te lossen, welke foutmeldingen krijg je, welke metingen heb je verricht en wat is daarvan het resultaat, heb je die problemen ook zonder router enz. enz.

    Mees de Roo
     
  3. Ik heb een WRT-150N en die is identiek, op de externe antennes na, aan de WRT-160N en ik heb geen problemen. Zowel met de Linksys firmware als met de alternatieve DD-WRT firmware.
     
  4. Bedankt voor je reactie.

    ik krijg de fout melding : verbinding niet mogelijk.
    Het vreemde is dat ik de ene keer wel verbinding heb en de andere keer is er geen verbinding mogelijk.
    Stekkertje is het probleem niet.
    Het probleem is alleen bij mijn wired PC.
    Bij beide laptops geen problemen.
    Bekabeling is 100% zeker goed.
    Zonder router geen problemen.
    Heeft het misschien iets te maken met de instellingen van de router?
    Hopenlijk weet je een oplossing.

    mvgr Cor
     
  5. Zijn die laptops wireless?
    Wat gebeurt er wanneer je ze met een kabel probeert aan te sluiten?
    Heb je de PC ook met een andere kabel proberen aan te sluiten?
    Wie/wat geeft die foutmelding?
    Is dat de letterlijke foutmelding, of jouw uitleg daarvan?
    Staat daar ook een foutnummer bij?
    Wat is de status van je ethernetverbinding, wanneer je die foutmelding krijgt?
    (ip-adres, ip-mask, gateway, dns-server(s)).
    Is een "repair" (repareren) van de ethernet-verbinding in staat het probleem (soms) op te lossen?
    En het losnemen en weer erin stoppen van de kabel?
    Heb je verder nog informatie en/of dingen geprobeerd, die zou kunnen helpen het probleem op te lossen?

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina