1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Sinds aansluiten van Docsis 3.0 modem zeer instabiel internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Diegotjes, 1 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Phillipus

    Phillipus Forum Member

    Berichten:
    51
    Heb het Arris-modem al enkele dagen binnen, maar wacht toch maar even met activeren tot alle ellende over is. Uiteindelijk heb ik er geen behoefte aan om het risico te lopen zonder internet en telefoon te zitten, zeker als het Motorola-modem het goed doet...

    PS Mbt routers zie ik even door de bomen het bos niet meer. Momenteel is nog steeds de Sitecom DC-202 V6 in gebruik. Is deze nog bruikbaar bij al dit geweld (Alles in 1 extra). Valt me op dat alles tegenwoordig wireless is...

    Greetz,
    Phillip(us)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2009
  2. kingpin!

    kingpin! Forum Member

    Berichten:
    1.054
    Ellende? Bij het merendeel van de klanten zijn er geen problemen.
    Hier al eens gelezen?

     
  3. Phillipus

    Phillipus Forum Member

    Berichten:
    51
    Had ook niet anders verwacht ! Maar je zal maar net bij die lucky few zitten waar het fout gaat...
    Kingpin, heb je evt een suggestie mbt een 'betere' router, zoals bv Zyxel NBG-460N ?

    Greetz,
    Phillip(us)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 aug 2009
  4. Darkraven

    Darkraven Forum Member

    Berichten:
    18
    Vandaag ook maar weer eens gebeld ( zeer kwaad ) , blijf continu problemen houden hier in Franeker met het nieuwe modem .
    download die niet beter gaat dan 22 MB upload lijkt in orde 4,5 MB .
    Ook zoals ik veel lees hier , heb ik last van een modem die om de haverklap uitvalt en ga ik kijken zijn dus ook alle lampies uit en blijkt daar dus uit dat hij zichzelf aan het resetten is.
    Naar het blijkt zitten ze in ieder geval in Groningen bij de HD ook met hun handen in het haar en diegene , die ik tenminste sprak , had maar 1 antwoord : "sorrie meneer maar wij kunnen niks voor u doen" .

    Ik vraag me af wat kunnen ze tegenwoordig nog wel !!!!!
    Ik geef ook toe , tuurlijk zullen er gebruikers zijn die geen problemen hebben , maar zeg nou zelf , het blijkt toch wel weer uit deze topic en andere dat er ook een hoop gebruikers zijn die wel degelijk problemen hebben na de omschakeling .

    Wie weet nu daadwerkelijk wat wij als gebruikers met elkaar kunnen doen om deze problemen op te lossen , misschien RADAR weer inschakelen ?????
     
  5. madeleine-b

    madeleine-b Forum Member

    Berichten:
    114
    Ach de helpdesk is in mijn groeiende ervaring (3,5uur in een week tijd....) niet slecht maar voornamelijk in het diepe gegooid.
    Mijn indruk is dat men niet eerst is gaan testen met "friendly customers" in de verschillende gebieden waar Ziggo actief is.
    Gevolg: de servicedesk leert pas tijdens de daadwerkelijke uitrol allerlei handigheden om problemen te analyseren en op te lossen.
    Als ik zo het forum lees zijn die problemen ook nog eens verschillend in @home, casema en multikabel gebieden.
    Met dat testen hadden de bugs die in de Ubee en Arris modems blijken te zitten had je daarmee redelijk kunnen ondervangen.

    Al met al heb ik 0,0 waardering voor de uitrol zelf* maar heb ik prima ervaringen met de mensen die de problemen op proberen te lossen.

    * Zou maar zo een managementbeslissing kunnen zijn ivm de toenemende druk van glasvezelprojecten.
     
  6. andre622

    andre622 New Member

    Berichten:
    4
    Ik gebruik sinds een paar weken het Arris modem.Alles werkt probleemloos.Ik heb als router de Sitecom DC-202 V2.Tot nu toe geen problemen met deze router.
     
  7. MrDroopy

    MrDroopy Forum Member

    Berichten:
    1.256
    Het klinkt flauw, maar de vragen zijn eerst toch weer, heb je het al zonder router geprobeerd? Staat de router toevallig dicht bij het modem? Staan er dect telefoons/basisstations dicht bij het modem?

    Vele (wat oudere) routers trekken de 50Mb/s snelheid die je nu hoort te krijgen sowieso niet. Soms betekent dit alleen dat je je download niet haalt (maar wel je upload), soms gaat het apparaat letterlijk over zijn nek door de een flink aantal connects in een veel kortere tijd.

    Daarnaast is de arris extreem gevoelig voor instraling door dichtbijstaande wifi- en dect zenders. Zorg dus in ieder geval dat deze ver van je modem staan (min 1 a 2 meter) Gevolgen van dichtbij staande apparaten is een fluctuerende of lagere download snelheid en resettende modems.

    Ga je rechtstreeks testen van pc naar modem, zet dan ook je router uit vanwege de mogelijk storende wifi zender! Haal je rechtstreeks je snelheid wel (uitgaande van een beetje recente pc die het ook aankan) dan ligt het dus wel degelijk aan de situatie na het modem en kan Ziggo daar weinig aan veranderen.

    Heb je een wat oudere router dan is vervanging aan te raden. Let dan op de WAN-LAN snelheid van de modems. De via Ziggo verkrijgbare Sitecom heeft een WAN-LAN snelheid van rond de 94Mb/s en zal na de verhoging volgend jaar niet het maximum kunnen leveren. Vind je dit geen probleem en 94Mb/s snel genoeg dan is het een redelijk modem voor een redelijke prijs indien je gebruik maakt van de aanbieding. anders is er voldoende info in de topics over goede routers die ook bij 120 Mb/s het goed doen.
     
  8. awende

    awende Forum Member

    Berichten:
    38
    Hier hetzelfde probleem. Instabiele internet verbinding, soms telefonisch niet bereikbaar of niet in staat zelf te bellen, et cetera. Volgens Ziggo is dit een bekend probleem met de nieuwe Arris TM702B modem. Een nieuwe firmware versie moet dit probleem oplossen. Deze wordt volgende week à eind van de maand uitgerold. Zie ook mijn waarschuwings topic onder het kopje Storingen.
     
  9. ipje68

    ipje68 Forum Member

    Berichten:
    63
    En zo krijgt weer iemand het idee dat de fout bij hem ligt, alles overhoop gaat halen en uiteindelijk tot de conclusie komt dat het aan het modem ligt. Maar gelukkig zijn er meer mensen die geen problemen hebben, dus laten we niet al te moeilijk gaan doen. :rolleyes:
     
  10. Phillipus

    Phillipus Forum Member

    Berichten:
    51
    Heb inmiddels toch maar het Arris-modem geactiveerd en alles verliep probleemloos. Daarna de Sitecom DC-202 V6 er tussen gezet en ook dat verliep probleemloos. :frons:

    Greetz,
    Phillip(us)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina