1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sinds aansluiten van Docsis 3.0 modem zeer instabiel internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Diegotjes, 1 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goede avond,

    ook ik was blij vanmiddag toen er iemand aan de deur stond met me nieuwe modem.

    Alles erin geplugt en aciveren, alles ging goed, pc opnieuw opgestart en kijken, de snelheden waren up en down correct.
    Alleen na een verloop van een tijd was ik mijn verbinding kwijt, geen www verkeer en geen nieuwsgroepen. Na reboot van pc had ik weer een verbinden.

    Helpdesk gebeld en alles door genomen, wat blijkt nu, het coax kabeltje wat ik bij mijn motorola modem heb gekregen blijkt niet goed te zijn volgens de helpdesk, die mag niet langer zijn dan 60 cm. Terwijl ik met mijn motorola modem nooit geen problemen had.

    Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen ??
     
  2. Was niet je modem gewoon de firmware aan het updaten ?
    Na het activeren zal je modem een aantal keren rebooten en firmware updaten, in die tijd valt je verbinding weg. Je moet het modem even minstens een uur met rust laten na het activeren.
    Heb je nu het oude modem weer aangesloten ?
     
  3. Zoals het er nu naar uit ziet gaat alles goed ben al geruime tijd weer online :D
    En de nieuwsgroepen kanlden eruit omdat ik met 50 mbit aan het downen was waar eigenllijk 40Mbit kon :)
     
  4. Ook ik heb een nieuw modem en heb het volgende probleem: sinds afgelopen maandag (3/8) valt elk uur mijn internet verbinding weg.

    Elke keer zo rond de 5 tot 10 minuten over het halve uur. 18:37, 19:35, 20:41, 21:38, 22.35, etc. Na een minuut of 6~10 is er weer contact.
    Telefoon, en TV blijft ok (alles-in-een). Terwijl ik dit schrijf zie ik weer dat het mis gaat: 19:34. (ik ping om de 5 sec naar een site)

    Thu Aug 6 19:34:06 2009 OK
    Thu Aug 6 19:34:12 2009 OK
    Thu Aug 6 19:34:18 2009 OK
    Thu Aug 6 19:34:41 2009 LOSS
    Thu Aug 6 19:35:04 2009 LOSS
    ...
    Thu Aug 6 19:44:20 2009 LOSS
    Thu Aug 6 19:44:28 2009 OK
    Thu Aug 6 19:44:34 2009 OK
    Thu Aug 6 19:44:40 2009 OK

    en waarschijnlijk over een uur weer. Geen DECT, geen Wifi.
    Ik heb er een router tussen, maar ook zonder router hetzelfde probleem.

    Het heeft goed gewerkt vanaf 25/07 tot 03/08
    Snelheid is prima. Maar als ik telewerk ben ik ieder uur de klos.
    Als ik dit forum zo lees dan hoef ik van de helpdesk niet veel te verwachten

    Iemand een idee??
     
  5. Welke modem?
    Bel de HD.
    Niet afgaan van "horen zeggen"", zelf ondervinden.
    Medewerkers zijn in staat je modem uit te lezen.

     
  6. Docsis 3, Arris 702.

    Sorry, je hebt gelijk, I jumped the gun. Ik zal eens contact opnemen.

    Overigens:
    Thu Aug 6 20:31:35 2009 OK
    Thu Aug 6 20:31:45 2009 LOSS
    ...
    Thu Aug 6 20:34:05 2009 LOSS
    Thu Aug 6 20:34:28 2009 LOSS
    Thu Aug 6 20:34:36 2009 OK

    Zeer vreemd. weer na een uur.
     
  7. Klinkt als een dhcp probleem en dat je computer zijn ip-adres kwijtraakt.
    Als je telefoon wel blijft werken zal je modem niet resetten verwacht ik. Het zou dus een lokaal probleem van je computer kunnen zijn. Kun je zien hoe lang de lease van je ip-adres geldig is en of dat gelijk loopt met je uitval ? (ipconfig /all in een dos-box)
     
  8. Wederom zeer slechte verbinding met Eurodocsis 3 modem

    Naar aanleiding van dit topic Link Post ik nu weer een nieuw topic.

    De afgelopen weken nadat de monteur langs was geweest en mijn wandcontactdoos heeft vervangen (dacht hij, naar nu blijkt niet), ben ik weinig online geweest, "mooi weer en vakantie".

    Nu ben ik de laatste week weer vaker online en het is op zijn zachtst gezegd diep triest wat de modem/het netwerk van Ziggo presteert.

    De download snelheid daar heb ik op zich niet veel over te klagen (tussen de 40 en 47 MB), maar de upload is soms helemaal weg of zo laag (lees 0.2 mb) dat ik niet eens een mail kan versturen (wat ik dus nodig heb voor het werk)

    Dus wederom aan de lijn hangen, en weer het hele riedeltje afspelen.

    - Nee meneer er zit geen router tussen (heb ik tijdelijk weggehaald)
    - Het ligt niet aan de firewall
    - Heeft u de modem gereboot en daarna ook de pc
    - Kunt u een speedtest doen op ziggo. etc...

    Zo gezegd zo gedaan, download 47.53 Mb, en upload letterlijk o mb met een ping van 0 :cry:
    Nou gaat de beste man, hij kan er immers ook niet veel aan doen de technische dienst ernaar laten kijken aangezien dit wel vreemd is want de waardes bij hun zijn goed.

    Mijn vraag is dus de volgende. Er is niks aan mijn pc veranderd en gisteren was de verbinding nog goed alleen vandaag is het weer slecht.

    - Waar zou het aan kunnen liggen, want ik wordt er zo langzaamaan een beetje lijp van.
    - Het opeens weer warmer wordende weer kan dat van invloed zijn op de wijkkasten, waardoor internet problemen geeft en dergelijke.
    - Capaciteit van het ziggo netwerk

    Daarnaast weet ik niet of er mensen van Ziggo hier zijn die meelezen en mij kunnen helpen, want ben er nu zo'n beetje klaar mee.
    Sinds het allemaal van Casema overgegaan is naar Ziggo is het niets dan gezeur wat de klok slaat, daarvoor nooit problemen gehad.
    Ik heb daarnaast mezelf ook voorgenomen om het hele pakket op te zeggen als dit niet voor het einde van de week is opgelost, want voor het alles in 1 pakket waar ik ruim 75 euro voor betaal met dtv en telefonie, krijg ik maar bar weinig service....

    Hoop dat iemand iets van raadt heeft, alvast mijn hartelijk dank...
    Ps.Excuses voor het lange verhaal...

    Dit zijn nu overigens de waardes een hele kleine upload dus.. [​IMG]

    Nog een vijf minuten later

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2009
  9. Upload te laag

    Ook ik had sinds vorige week vrijdag problemen met de upload. Nu dacht ik dat komt vanzelf wel in orde, maar toen ik maandagmorgen nog maar 1.6 upload had, belde ik de helpdesk. Na ongeveer vif minuten had ik contact. En het bekende riedeltje had ik al zelf uitgevoerd dus dat hoefde niet meer. De HD medewerker heeft nog in het modem gekeken maar geen opvallende zaken aangetroffen. Hij heeft terwijl ik aan de lijn bleef de zaak doorgestuurd naar de 2e lijn en of er toen wat gebeurd is weet ik niet maar op eens was de download wel op orde 4.4.
    Een tip zorg dat je op verschillende momenten meet en schrijf dat op want dat wil de HD graag weten.

    Zelf heb ik nog wat gewijzigd in de instellingen van mijn netwerkkaart snelheid & duplex stond op "onderhandelen" en dat heb ik op 1 gygabyte gezet. Nu merk ik wel dat het erg fluctoreerd al naar gelang het tijdstip waarop ik meet. Maar nu zit de sterkte op 3.1 en 4.4
    Ik wacht verdere aktie nog maar even af.
     
  10. Die gasten bij Ziggo die lullen alles wat krom is recht.

    Ik vraag daadwerkelijk of er geen werkzaamheden zijn in mijn gebied en de call center medewerker gaf aan dat dat niet het geval was.

    Even na zessen is zonder een reboot opeens de upload snelheid weer terug, rara hoe kan dat !! vast werkzaamheden geweest. :? Het is allemaal wel heel toevallig.

    Zie hieronder het bewijs.

    [​IMG]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina