1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sinds aansluiten van Docsis 3.0 modem zeer instabiel internet

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Diegotjes, 1 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds woensdag mijn Docsis 3 modem binnen de Arris 702.
    Gelijk aangesloten natuurlijk en zoals bijna altijd heeft deze meneer weer eens pecht, net als met de overgang van Casema naar Ziggo.

    Vanaf het eerste moment werkte het activatie scherm niet, dus iemand van Ziggo, heeft het mac adres geregistreerd en geprovisioned.
    Toen werkte het internet wel, alleen de upload snelheid was rond de 0.3MB.

    Toen heb ik de volgende dag de modem maar weer eens gereboot en sindsdien krijg ik af en aan een stabiele verbinding, en dan weer niet.
    De snelheden varieren tussen de 16 en 47 mb en upload 0.3 en 4.1 mb.

    Ik heb 2 pc´s en een laptop en ze hebben alle hetzelfde probleem.
    Een draait er op windows 7, 1 op xp en 1 op vista :grin:
    Kan het nou aan mijn netwerk liggen, of is dit op het moment met de eurodocsis 3 modems een veel voorkomend probleem

    Het modem is aangesloten direct op het AOP punt. (momenteel zonder router)
    Het vreemd vind ik dat ik voorheen nooit geen problemen heb gehad met de oude modem die kan ik helaas nu niet meer testen.

    Woensdag komt er een monteut langs om te kijken naar het netwerk, maar kan ikzelf al iets controleren aan het modem, om te tackelen of het daar niet aan ligt.

    Het kan toch niet aan firewall of een virusscanner liggen als de ene keer de verbinding wel goed is en de andere keer na een reboot van het modem niet.
    Graag jullie hulp gevraagd want nu blijf ik tot woensdag klooien en misschien wel langer...

    Op dit moment is de verbinding zo, dus helemaal top :oyeah:, maar dat is over een paar minuten weer anders, en als ik de pc reboot kom ik helemaal niet meer online negen van de tien keer

    [​IMG]

    En een half uurtje laters is t weer zo

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2009
  2. Gebruik je een router ?
    Bij mij is het nu aardig stabiel (sinds vanmiddag nieuwe modem)

    [​IMG]

    Heb wel een aantal keren moeten resetten. Ook een bekend verschijnsel is verstoring doordat er een 'zender' in de buurt van het modem staat.
    Zoals een DECT telefoon of een WiFi router die vlak bij het modem staat kan ook roet in het eten gooien.

    PS:
    Als de speedtest-site druk is kan dat ook het resultaat wat vertroebelen omdat de server daar dan vol zit. Je kunt ook testen via de speedtest van Ziggo zelf:
    http://speedtest.ziggo.nl
     
  3. Ik gebruik op het moment geen router, en er is direct een laptop aan het modem aangesloten die verbonden is met een korte kabel vanaf het AOP !

    Ik heb geprobeerd de firmware te refreshen aangezien deze mogelijk corrupt is.
    Dat heeft ook niet geholpen.

    Twee manieren geprobeerd±

    1. stekker erin, reset knopje 10 seconden ingedrukt houden.
    2. Modem opstarten en nadat het us lampje gaat branden wederom reset voor max 10 seconden ook dit deed de software niet opnieuw laden.

    Iemand een ander idee hoe dit wel voor elkaar te krijgen.
     
  4. Als het modemlog aangeeft dat je de laatste firmware hebt is die niet corrupt. Er zit namelijk een checksum op. Hij kan wel tijdens downloaden corrupt zijn, maar dan wordt hij niet geupdate en blijft hij elke reboot firmware updaten. Als hij dat niet doet is je firmware in orde.
     
  5. Iemand nog een idee wat te testen !
    Anders wordt het wachten tot de monteur is langsgeweest ! :grin:
     
  6. Gaat het online lampje ook uit als je internet hapert of blijft die gewoon branden?
     
  7. arris modem beter dan ubee

    hoi allemaal
    ik had het nieuwe modem ontvangen voor alles in 1 extra
    het betrof een ubee evm 3200
    gelijk van het begin al problemen dus ff bellen.
    vanmorgen is de monteur langs geweest en wat bleek het probleem dat mijn ubee modem had kwam hem al bekend voor.
    daar waar namelijk de coax kabel op het modem zit geschroeft daar werd het modem plus de kabel loei heet en was bijna niet vast te pakken met je handen.
    na 2 uurtjes internetten vloog hij er telkens uit en probleem bleef.:evil:
    nu is het modem vervangen door het arris modem en moet zeggen alles blijft mooi koel en het werkt perfect
    dus weer een blije man:grin::grin::grin::grin:
    dus zo zie je maar de monteur zei al ze geven modems uit en ze zijn niet eens getest.
    enige verschil met het arris en het ubee modem is de arris is stukken groter
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2009
  8. warm worden Ubee modem

    Ik heb u een PB gestuurd
     
  9. Nee mijn modem lampjes blijven altijd hetzelfde branden, alleen "link" knippert maar dat klopt uiteraard.
    Ik kan nu zelfs niet eens mijn mail versturen, omdat ik helemaal geen upload heb.
    Kan niet eens een test afronden op www.speedtest.net omdat hij de upload test niet kan doen. na rebooten is dit ook het geval, ze zijn behoorlijk wat aan het klooien in het netwerk.
    Zal bij mij in de wijk wel "The Early adaptor" zijn, waardoor ik weer eens een dikke week of meer met de gebakken peren zit, net als de overgang Casema ---> Ziggo.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina