1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuwe docsis 3 modem en bestaande poort 25 forwarding.

Discussie in 'Internet - Email' gestart door DigitalHero09, 1 aug 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb van ziggo een nieuwe modem ontvangen docsis 3. Op zich erg blij vanwege de snelheden. Maar voor ik hem vervang. Is er een mogelijkheid dat me email geforward bliijft op poort 25? Ik heb het al jaren en wil het niet kwijt. Is er een mogelijkheid om dit om te zetten naar mijn nieuwe modem?

    Ik hoop dat iemand het weet.....
     
  2. Ik vroeg het met laatst ook al af.. Heb helaas t modem nog niet mogen ontvangen..

    Aan de andere kant..:cool: Gaat de E-mail wel door zoals k wil...
     
  3. De automatische-koppeling van het ip-adres aan het domein ging via het provisioning systeem waar de oude modems in Multikabel gebied gebruik van maakten. Dat is met de nieuwe modems anders en dus is die koppeling er niet meer. Of het blijft werken als je ip-adres niet wijzigt weet ik (nog) niet, ik heb zelf net het modem binnengekregen en ga het later vandaag aansluiten en eens kijken wat er dan met de mail gebeurt.

    (het is dus niet zo dat de poort-25 oplossing op zich niet meer zou werken, gaat om de koppeling tussen de geforwarde domeinen en je ip-adres)
     
  4. Cees,

    Had je het modem al functioneel? Ip is neem ik aan wel veranderd, dus ook de koppeling etc zal zeker veranderd moeten worden?
     
  5. Modem is inderdaad sinds gistermiddag online en ik kreeg gewoon mijn oude/bestaand ip-adres. Het eerst even alle registratie zaken met mijn laptop gedaan, dan heb je natuurlijk wel een ander ip-adres (ander mac adres dan mijn router). Maar toen alles stabiel draaide heb ik de router er weer tussen gezet en het ip-adres laten vernieuwen/verlengen en dat was het bestaande adres (blijkbaar is de dhcp-server niet gewijzigd en omdat mijn lease nog geldig was was die tijdens het activeren van het modem niet verlopen)

    Om te zorgen dat je ip-adres niet wisselt kun je denk ik het beste even met je oude modem nog even je leasetijd verlengen door je router te rebooten en kijken of je leasetijd weer een week vanaf die datum/tijd is.

    Daarna het nieuwe modem registreren en afwachten tot alle firmware updates en zo gedaan zijn, alles stabiel werkt en de speed goed is. Dan je router aansluiten en router en modem resetten. Je hebt dan zelfde ip-adres. Hoe lang de emailforwarding blijft werken weet ik niet, ik vermoed zolang je ip-adres niet wisselt, maar dat moeten we even afwachten.
     
  6. Werkt nu nog...

    Ondertussen ook het modem vervangen zoals hieronder beschreven. Mijn email werkt ook nog. Heb inderdaad via mijn router ook weer het zelfde ip adres gekregen....
     
  7. Wat bij jou de "activatiecode" die je bij je nieuwe modem kreeg ook gelijk aan je "oude accountnaam" bij Multikabel ?? In dat geval zou het misschien kunnen blijven werken. Bij mij is dat namelijk wel zo.
     
  8. ja dat klopt, code was inderdaad hetzelfde.
     
  9. Dan nu nog het bewijs zoeken...

    Wie (met nieuw modem) gebruikt eigen mailserver en is vrijwilliger om een nieuw ip-adres te forceren en kijken of dat meegaat in de mailforwarding setup ? (met kans dat het daarna nooit meer werkt dus) :frons:
     
  10. Ik ben bang dat je niet veel vrijwilligers zal vinden :-)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina