1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ubee EVM 3200 modem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door hanhen, 31 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal.
    Ik zou op 22 juli een nieuw modem krijgen zodat ik met 20 Mb zou kunnen werken. Ik heb nu nog een 4 Mb verbinding.
    Op 22 juli kwam een monteur met een nieuwe Ubee EVM3200 modem.
    Nadat deze was aangesloten bleef de monteur ca. een half uur aan de lijn met Ziggo omdat deze niet geactiveerd kon worden.
    Uiteindelijk de oude modem teruggezet.
    Iedere dag met de helpdesk gebeld.
    Het antwoord is steeds dat men het aan het uitzoeken is en dat er meerdere klanten zijn met hetzelfde probleem.
    Het ligt niet aan het modem volgens de helpdesk.
    Ik vind het wel erg lang duren het is nu 31 juli.
    Ik stelde ziggo al voor om er een echte monteur of de leverancier bij te halen. :schater: :frons:

    Is er iemand die hier iets zinnigs over kan melden.
    Ik woon in Rijswijk en ken geen andere personen met hetzelfde modem.

    Groet
    H. Hendriks

    Aanvulling 8 augustus.
    Ik heb iedere dag gebeld met de vraag wat de staus was.
    Na 2 weken wist men mij te vertellen dat het Ubee modem bij mij niet zou werken en dat ik een Arris modem moest hebben.
    Dat vond ik prima. Ik zou gebeld worden voor een afspraak.
    Dezelfde avond werd er aan de deur gebeld. (welke afspraak?)
    Het nieuwe modem was er. De monteur was bezig van 20:30 tot 22:30.
    Uiteindelijk was dit modem ook niet goed aan de praat te krijgen. Ik had wel telefoon maar geen internet. Moest nog ingesteld worden.
    De volgende dag gebeld met de helpdesk. Men was bezig met instellen.
    's-avonds geen internet en geen telefoon.
    Weer gebeld en nu zou er een (echte) :applause:storingsmonteur komen.
    Deze heeft nieuwe aansluitingen gemaakt (de oude tv aansluitingen zijn niet goed) en weer een nieuw modem Arris geplaatst.
    Na een uurtje werk is nu alles in orde.
    Ik ben blij dat alles nu werkt. Het is alleen jammer dat het zo lang heeft moeten duren.

    Dus: Controleer de aansluitingen!!!
    Ik hoop dat iemand iets aan deze info heeft.

    MVG
    H. Hendriks
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2009
  2. Ik heb sinds gisteren ook een Ubee EVM 3200 modem en deze functioneert in principe goed. Om de 3 computers die ik in huis heb te kunnen voorzien van internet maak ik gebruik van een Linksys switch. Ik kan helaas, na de installatie van de Ubee maar twee van de drie gebruiken. Bij dederde geeft de computer steeds aan dat hij geen netwerk kan vinden. Na heel veel telefoontjes met Ziggo krijg ik als antwoord dat de linksys switch niet goed samenwerkt met de Ubee??
    Wie heeft hier meer van gehoord, of weet een oplossing?

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2009
  3. @gvanderteems
    Allereerst de tip om niet je emailadres zo open en bloot op een forum te zetten, het is de manier om verzekerd te zijn van je spam in overvloed.

    Over het modem. Van wat ik erover kan vinden op internet is het een standaard EuroDocsis 3.0 modem, ofwel als je er meerdere pc's op aan wilt sluiten zul je er eerst een router op aan moeten sluiten en is een switch alleen niet voldoende. Dat is ook de reden dat 1 van de 3 pc's wel verbinding krijgt, en de andere 2 niet.

    Oplossing: Router kopen.
     
  4. Ubee modem

    Ziggo is onduidelijk naar klanten toe. Dit heeft er bij mij toegeleid dat ik enkele uren aan de lijn heb gezeten om mijn 3 computers aan gesloten te krijgen. De laatste medewerker, een allochtone medeburger, wist mij te vertellen dat het Ubee modem maar twee IP-adressen afgeeft en dat ik dus een router nodig heb om alle drie of meer cpmuters goed te latenb draaien. En iderdaad met een goed router (Linksys N 320) geen enkel probleem.
    Zaak voor ziggo om te zoreg dat hun helpdesk medewerkers goed worden opgeleid. Kunnen een voorbeeld nemen aan de eerder genoemde allochtone medeburger, die uiters correct en geduldig bleef, ook na mijn tirade.
     
  5. En hetgeen dat er max 2 ip-adressen uitgedeelt worden (worden overigens niet door het modem uitgedeelt) is een situatie die waarschijnlijk niet altijd blijft bestaan. In het overgrote Ziggo gebied word er 1 ip-adres per abonnee uitgedeelt.

    Daarnaast is het nog niet zolang geleden dat pas de eerste modem/router combinatie voor de kabel op de markt is gekomen, daarvoor werden er door de fabrikanten enkel modems gemaakt.

    Met een klein beetje voorwerk (internet) had je deze ergernis kunnen voorkomen, wat niet wegneemt dat elke hd medewerker je correct had moeten kunnen informeren.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina