1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Probleem met website marktplaats.nl

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mario38, 31 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ik kan wel op marktplaats komen maar als ik een onderdeel of op een auto klik dan krijg ik het tekst


    HTTP-fout 400 - Ongeldige aanvraag

    hoe kan ik dit oplossen zodat ik normaal op marktplaats rond kan kijken.
    alvast hartelijk bedankt
     
  2. Hoe offtopic kunnen we gaan... ;)
     
  3. En met dit soort vragen / opmerkingen komen ze dan ook bij de HD uit

    gek hé dat er 10ct p/m betaald moet worden!
     
  4. OT; We gaan bellen.

    Nee, helemaal niet gek.
    Want er was een haperende internetverbinding door een nog onbekende oorzaak in de dns-servers van Ziggo.

    Ja, en dan ga je dus wel bellen!

    ===

    Haperend internet door storing Ziggo

    28 juli 2009 Den Helder – Klanten van Ziggo in Den Helder en omgeving hebben sinds maandagmiddag last gehad van een haperend internet. Onder meer de sites nu.nl, margriet.nl en de startpagina’s (waaronder de Helderse 0223.pagina.nl) waren bijna 24 uur niet oproepbaar.

    Volgens Ziggo-woordvoerder Gradus Vos zat er door nog onbekende oorzaak een storing in de dns-servers van het bedrijf. Die servers zorgen ervoor dat klanten na het intikken van een webadres op de juiste pagina terecht komen. “Het is een vreemd verhaal, want sommige sites worden wel en anderen weer niet doorgelaten. Bovendien blijkt dat sommige klanten er wel en anderen geen last van hebben. De storing deed zich voor in geheel Noordwest-Holland”, aldus Vos.

    Nader onderzoek leverde opmerkelijk genoeg geen echte oorzaak van de storing op. De dns-servers leken bij nader inzien toch op orde. “Er wordt nu nog gekeken of het te maken kan hebben met de hoeveelheid toegewezen bandbreedte aan bepaalde, veel bezochte sites. Dat kan onvoldoende zijn geweest, maar om eerlijk te zijn komt dat zelden voor.”

    Ziggo kreeg de afgelopen dag meerdere klachten van klanten uit de regio, maar halverwege dinsdag waren de problemen voorbij. “De storing is verholpen zonder dat we echt kunnen aangeven wat het probleem was, maar we proberen dat alsnog te achterhalen. Al is het alleen maar om er een volgende keer sneller op in te kunnen spelen.”

    http://www.denhelderactueel.nl/28/07/2009/haperend-internet-door-storing-ziggo/
     
  5. Dat had ik kunnen doen maar het hele topic ging opeens alleen nog maar over de organisatie van een helpdesk i.p.v. over de kosten van het bellen naar een helpdesk vandaar mijn opmerking dat het nu wel heel erg offtopic ging. ;)

    Trouwens de TS komt uit de regio Zwolle en dat ligt wel enigzins uit de buurt van Den Helder dus ik vrees dat de gemelde storing niet geheel voor hem opgaat. ;)

    Wat het probleem is dat hij heeft weet ik dan ook niet.
    Het eerste wat hij zou kunnen proberen is de cache van zijn webbrowser leeggooien en kijken of dat effect heeft.
    Ook vraag ik mij af of zijn probleem alleen maar betrekking heeft op Marktplaats of dat hij meerdere websites heeft die dezelfde problemen veroorzaken.
     
  6. je mist het punt, leonardo
    Zo intens met je eigen instelling dat het off-topic niet eens aangegrepen kan of mag worden.
    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; Google Wireless Transcoder;)
     
  7. Welke browser gebruik je?
    En heb je iets verandert aan je netwerkinstelling (DNS etc.)?
    Maak je gebruik van DHCP?

    Eventueel zou dit nog voor een oplossing kunnen zorgen. ;)
     
  8. Sjaool en Spartagek,

    Allebei gelijk maar ik vind het wel zo prettig als ik zo'n fout zou maken ik hierop geattendeerd zou worden met de richting waar ik dan zou moeten zoeken.
    Inderdaad ligt Zwolle ver van Den Helder maar voor het internet is niets ver. Het zou nu zomaar in Zwolle kunnen gelden.

    Sjaool, grappige oplossing om term RTFM te omzeilen. :mrgreen:

    Maar serieus; dit zijn gewoon normale vragen waarom men een helpdesk belt. Het begrip helpdesk wordt erg ruim genomen door vooral beginnende internetters. Niet iedereen heeft de kennis.

    Net als in de Multiweb-periode gebruikte men Usenetgroepen om problemen op te lossen. Nu is dit forum een mooie vervanger hiervoor.
    Soms lijkt het of iemand een vraag plomp verloren in een draadje plaatst maar meestal is dat een beginnersfout. Vandaar mijn 'mercy' in veel gevallen.

    Ik zit regelmatig op Usenet ivm. webdesign-problemen. In mijn begintijd vergat ik zeer regelmatig even met Google te zoeken of binnen de nieuwsgroep. Met die handelingen los je ruim 95 % van je vragen op. Al doende leert men.
     
  9. Dat is dus precies wat ik altijd doe.
    Wil ik iets weten of heb ik een probleem met wat dan ook dan grijp ik meteen naar Google... :mrgreen:

    Voor de rest ben ik gek op Manuals, ik kan er geen genoeg van krijgen. ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina