1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

nieuwe klant en gelijk problemen

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Wonderwind, 29 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij zijn onlangs verhuisd naar een nieuwe woning in Ziggo gebied. Ik dacht dat het eenvoudig was: bestelling plaatsen, monteur komt langs, klaar. Maar bij de bestelling loopt het al fout. Het is heel simpel: wij willen Alles-in- 1-Plus + Interactieve TV + Telefonie Z1. Zo is dat ook via de telefoon besteld. Aan de telefoon leek alles in orde te zijn met een afspraak met de monteur op 7 augustus.

    Paar dagen later komt de brief aan met het besteloverzicht en ik zie dat ze de Interactieve TV vergeten zijn. Geen probleem denk ik; ik bel ze even op en dan kunnen ze dat alsnog aanpassen. Niets is minder waar. De hele bestelling moest geannuleerd worden en opnieuw ingevoerd worden! Hierdoor komt automatisch ook je afspraak met de monteur te vervallen en moet die opnieuw gemaakt worden. Gelukkig kon dat nog steeds op 7 augustus. Zo gezegd zo gedaan. Vond het toen al vreemd dat ze niet gewoon een bestelling kunnen aanpassen in het systeem zonder dat alles geannuleerd moet worden. En waarom moet een afspraak met de monteur geannuleerd worden als je je bestelling aanpast (aanpast omdat ZIJ het vergeten zijn)

    Paar dagen later komt de nieuwe brief aan met het besteloverzicht. DItmaal staat Interactieve TV er wel tussen, maar nu zijn ze weer de Telefonie Z1 vergeten !!! Op dit punt begon ik geirriteerd te raken en heb weer de helpdesk gebeld. Zelfde verhaal: alles moest geannulleerd worden en opnieuw ingevoerd. Dit keer zou de monteur op 13 augustus komen. Ik kreeg zelfs te horen dat er op dat moment van mij zelfs geen bestelling geregistreerd stond , terwijl ik reeds 2 brieven met een besteloverzicht ontvangen had!!! Dit vond ik echt niet kunnen want dan moesten nog 3 weken wachten door een fout van hen: zij vergeten steeds wat in hun bestelling die ik netjes telefonisch doorgeef waardoor zij alles weer moeten annuleren en de afspraak opschuift!!!

    Uiteindelijk heb ik de hoorn neergegooid omdat ik het niet meer trok. En dat als nieuwe klant... wat een start. Maar goed: 10 keer ademhalen en opnieuw gebeld. Bestelling werd alsnog geannuleerd en weer opnieuw ingevoerd. Dit maal zou de monteur op 8 augustus komen. Ik heb me daar maar bij neergelgd. Maar toen ik vroeg om haar bestelling te overlopen was de Telefonie Z1 weer vergeten. Ze zei dat ik geen Onbeperkt Bellen wilde. Maar als nieuwe klant ken ik geen Onbeperkt Bellen en andere termen die Ziggo gebruikt en als elke helpdeskmedewerker termen door elkaar gaat gebruiken snap ik het ook niet meer. Op mijn eerste brief staat Telefonie Z1 dus ga ik ervan uit dat iedereen dat zo noemt.
    Ze kon in elk geval die Telefonie Z1 niet meer toevoegen want dan begon het verhaal opnieuw. Ik heb het maar zo gelaten. Ik zie wel wat er verder gebeurdt maar ik heb hier geen goed gevoel bij. Vind dit de slechtste start die ik ooit met een bedrijf meegemaakt heb!! En ik weet dat de problemen nog maar pas begonnen zijn .....
     
  2. In -alles in een plus- zit al telefonie, ze wilden je waarschijnlijk 'onbeperkt bellen' als extra aanpraten.
    Gewoon -alles in één- laten installeren en nadien kun je altijd nog veranderingen aanbrengen.
     
  3. Dit is een misverstand van uw kant. Bij het alles in 1 pakket zit als telefonie
     
  4. Als je eerst de site van Ziggo doorleest met informatie over wat je wilt bestellen dan weet je ook precies wat je krijgt en wat je zou moeten krijgen.

    Wat je hier vermeld is dus niet geheel de schuld van Ziggo.

    En zoals hierboven als vermeld het Alles-in-1 Plus abonnement bevat al Telefonie Z1.
     
  5. Oke, maar ik kan me wel in de plaats verplaatsen van de topicstarter, mijn zus bestelde ook het -alles in een- pakket.
    Maar ook haar werd gevragen of ze er dit en dat bij wilde hebben, en dat brengt juist verwarring.
    In haar geval zat ik ook in de huiskamer om te adviseren.
    Het begon op een telefonische verkoop te lijken van extra's, iets wat echt niet nodig is vind ik.
    De termen die een nieuwe klant dan om de oren gegooid krijgt is echt buiten proporties.
     
  6. Daarom is het ook belangrijk om informatie in te winnen voor aankoop.
    Dit geldt niet alleen voor elektronische apparaten maar dus ook voor zoiets als een internetaansluiting.
    Dit is ook een van je plichten als consument en dan ga ik hierbij vanuit dat een internetaansluiting e.d. onder elektronische apparaten valt. ;)

    Extra's als antivirus e.d. zijn dan ook overbodig, die kun je net zo gemakkelijk zelf installeren.
     
  7. Mijn grootste ergernis is dat ik 3x maal een bestelling heb moeten plaatsen en dat op de bestelbrief telkens wat vergeten werd en dat op een gegeven moment zelfs werd gezegd dat er geen bestelling in het systeem stond.

    (Z1 was inderdaad niet duidelijk en is misschien ook deels eigen schuld, langs de andere kant vind ik dat de klantenservice duidelijk moet zijn.)
     
  8. Dit heb ik zelf ook meegemaakt maar dat was bij een bestelling via het internet (opwaarderen naar Alles-in-1 Plus).
    Uiteindelijk allemaal goedgekomen, het was alleen even wat werk maar wel altijd vriendelijk te woord gestaan door de mensen van de helpdesk.

    Ik ben het met je eens dat een helpdesk duidelijk moet zijn.
    Helaas schort daar vaak het een en ander aan en dat is helaas niet alleen bij Ziggo zo. :(
     
  9. Heb toendertijd mijn losse abbo's om laten zetten naar Alles-in-1. Heb het telefonisch gedaan en alles is in één keer goed gegaan. Het kan dus wel.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina