1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet valt binnen 10 min af

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door RishiDe, 27 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitecom WL 183 internet valt binnen 10 min uit

    Hallo allemaal,

    ik heb een ontzettend probleem, over mijn internet verbinding,

    afgelopen 5 weken valt mijn internet binnen 10 min weer af,

    ik heb namelijk een, Motorola SBV5120E surfboard cable Modem,

    en ik heb ook een Router: een Sitecom WL 183

    mijn verhaal is, in afgelopen juni maand was de internet top goed,

    maar nu in juli maand blijkt de internet wat storingen te brengen

    mijn router valt telkens binnen 10 of 20 min met zonderverbinding te krijgen

    toen moest ik de router telkens resetten via http://192.168.0.1/ en als ik

    dat doe dan doet het internet weer goed, maar binnen 10 min valt het weer weg

    ik heb de Modem gecheckt en de lampjes branden goed, en geen geknipper

    alles was goed die Online lampje knippert niet als normaal, maaar die Link lampje die oranje is, die knippert niet die brand sinds de laatste tijd voluit net als die andere, ik weet niet of dat mag want anders is het een storing van Ziggo,

    en heb de stekker van de modem eruit gehaalt, en de router ook,

    toen binnen 30Sec, ging ik alles erin zetten,en de lampjes van de modem branden weer, en de router ook, maar dat Link lampje dat doet hetzelfde,

    dus wat kan ik doen?? ik heb alles geprobeerd maar niks lukt,

    dus ik denk dat Ziggo het probleem is,

    Groeten Rishi
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2009
  2. en als je rechtstreeks zonder router werkt ? Valt hij dan ook uit na 10 minuten ?
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  3. Als er geen verkeer loopt zal het link lampje niet knipperen. Dus als bijvoorbeeld je router vastgelopen is of stuk is, zal het link lampje niet knippereren, dat is dus normaal....

    Het lijkt erop dat je router niet goed werkt, of niet goed ingesteld is, of een probleem in je computer en niet een probleem is met je Ziggo modem.
     
  4. Hmm ok ik zal het wel effe na checken of mijn router de probleem is,

    bedankt, maar dat klopt ook ik had natuurlijk mijn router gelijk de stekker erafgedaan en dan de modem :?:? en nu is mijn router onbeveiligd toen ik erin steekte ik heb alles geprobeerd om mijn router opnieuw te beveiligen,

    ik heb via een sitecom wireless programmatje van de router waar van allerlei netwerken die hier in de buurt zijn, dus ik heb hem opnieuw beveiligd, maar het pakt geen verbinding meer op onze router, ik heb alles normaal opnieuw gedaan en password ingevoert alsnormaal, maar nee het staat op rood inplaats van groen, ik kan natuurlijk internetten gelukkig
    maar ik wil zeker mijn router beveiligen.


    Dus wat kan ik nog meer doen??

    zal ik mijn router opnieuw installeren ?

    Groeten Rishi
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2009

  5. ja, dat zou ik niet weten het kan wel mogelijk zijn maar ik vindt met de router toch fijner dan rechtstreeks. Ik denk dat het zo werk via de modem naar de computer maar liever niet.
     
  6. daarmee kan je namelijk testen of het probleem je router is,
    heb je geen last zonder router is het probleem je router dus.
    dan weet je waar je het moet zoeken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina