1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Internet valt (deels) weg.

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door remcov250, 27 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dag,

    Sinds een aantal weken zijn wij overgestapt naar Ziggo.
    Alles werkt nu inprincipe goed behalve dat regelmatig (1x per dag) het Internet weg valt.

    Onze router is wel nog zichtbaar maar je kan geen verbinding maken.
    ALS je verbinding had voordat het internet wegvalt, kan je wel nog steeds op Msn berichten sturen, echter een site opzoeken lukt niet, dan zegt die dat er geen verbinding is.

    Als ik de router herstart, is me internet verbinding weer terug en werkt het weer voor een tijdje.

    Ik maak gebruik van een Motorola SBV5121E Modem + Sitecom WL-600.

    Kunnen jullie mij hiermee helpen wat het mogelijke probleem kan zijn?
    Me ouders/broer beginnen zich te irriteren hieraan, en beginnen zelfs te overwegen om weer terug te gaan naar onze oude provider omdat het daar wel zonder enig probleem werkt.

    Graag hoor ik iets van jullie,

    Remco
     
  2. Als je MSN gewoon werkt, dan is je internet verbinding niet 'weg', maar lijkt het me een instelling in je computer of je router die nog fout staat (misschien met gegevens van je oude provider)

    Heb je meerdere computers aangesloten en heb je dit verschijnsel dan op elke computer?

    Het klinkt als een DNS probleem, weet je zeker dat je in je router alles op 'automatisch' hebt staan zodat de router ook de juiste dns-servers ingesteld heeft ?
     
  3. Maak je soms veel gebruik van bittorrent of andere P2P programma's. Deze kunnen een onbehoorlijke hoeveelheid verbindingen maken waar veel routers van onderuit gaan. Als dit het geval is zou je om te beginnen de DHT feature uit kunnen schakelen en het aantal verbindingen beperken.
     
  4. Ik maak inderdaad ook gebruik van download programma's . maar niet elke dag.

    Tevens zijn het alle 4 de computers/laptops waar dit probleem mee ontstaat. zelfs me NAS en PS3 maakt geen connectie meer.

    Maar zoals ik zei kan ik wel nog msnen, ALS die computer/laptop verbinding had voordat het "wegviel"


    Hoe doe ik deze optie uitschakelen?
     
  5. Van usenet is geen probleem, dat gebruikt maar een paar verbindingen.

    Dat betekent dus dat je verbinding met het internet niet echt weg is, alleen dat je problemen hebt om nieuwe verbindingen te maken. Dit kan een DNS probleem zijn (zoals CeeS suggereerde), of het kan zijn dat de tabel die de open verbindingen bijhoud in de router vol is.

    Kijk anders even naar [post=186856]dit[/post] van meesdroo, daar staan een aantal links waarmee je kunt kijken welke van de twee waarschijnlijk het probleem is.

    Dit geldt alleen voor torrent clients. Waar precies hangt af van welke je gebruikt, gewoon een kwestie van even de opties nalopen.
     
  6. Een andere mogelijkheid is ook nog dat één van jullie computers besmet is met een trojan en veel verbindingen staat te maken. Net als het gebruik van P2P software kan dit een router doen crashen. Als uit de tests waar Zapp naar verwees in zijn vorige post blijkt dat je router de DNS crashtest niet doorkomt, dan moet je zoeken naar de oorzaak. Daarvoor zou je één voor één de computers een tijdje los kunnen nemen en kijken wanneer je probleem verdwijnt. Maar scan zowiezo alle pc's even met een anti-malware programmatje.

    Waarom heb je er nu last van en bij je vorige provider niet, is Ziggo dan 'slechter' dan die andere ?? Nee, Ziggo is juist sneller dan de meeste ADSL providers, niet alleen met de internet snelheid, maar ook de responsetijd is meestal onder de 10mS waardoor je computer veel meer verbindingen per seconde kan opbouwen en waar vroeger een router niet crashte, misschien nu dus wel omdat je 'sneller' bent.
     
  7. Ik maak gebruik van usenet, dus dat hoort dan geen problemen te veroorzaken. ook heb ik die DNS test ding gedaan maar dat heeft me router overleefd. dus dat is ook het probleem niet.

    Ik zal dan maar eens de computers in me huis doorlopen en kijken of ik iets kan opsporen, hopelijk is dit het probleem.

    anders ga ik toch eens proberen om me oude router aan te sluiten om te kijken of hier geen problemen mee zijn.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina