1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Website via ETTHome niet te benaderen

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door BolAcc, 27 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik zal eerst is even het probleem voorleggen. 2 Collega's van mij hebben internet via ETTHome. Hier hadden ze geen problemen mee tot voor kort. Wij hebben bij het bedrijf waar ik werk een bedrijfsportal. Hiermee kunnen gebruikers thuis inloggen.

    Nu blijkt het zo te zijn dat die site bij die 2 collega's niet meer werkt. Voor de rest hebben ze gewoon internet en kunne alle sites bezoeken behalve onze portal.

    Ik heb contact gehad met de ETTHome klantenservice, werd ik doorgezet naar ziggo klantenservice. Die konden mij niet verder helpen en ik moest toch echt de ETTHome klantenservice hebben. Uiteindelijk moest ik maar een formulier op de ziggo site invullen.

    Een paar weken later bericht terug dat het signaal niet zou kloppen binnenshuis, we moeten maar de kabel dus controleren :schater:

    Nu net precies weer de ziggo klantenservice gebeld, en het probleem voor de 3de keer nog helemaal uitgelegd, zegt de medewerkster heel vriendelijk: Sorry meneer dit ondersteunen wij niet, wij ondersteunen tot aan het modem u moet eerst de beveiligings instellingen controleren.

    Ik geprobeerd die mevrouw duidelijk te maken dat het voor een maand geleden nog wel werkte, en dat dit bij 2 gebruikers het geval is. Maar nee ik moest maar de beveiligings instellingen controleren. Ik wordt hier dus mooi afgescheept.

    Ik ben zelf van de automatiseringsafdeling, maar hierom werd ik toch wel een klein beetje boos. Ik kon ook niet doorgezet worden naar de 2de lijn, want wij ondersteunen totaan het modem.

    Nu kunnen 2 van mijn collega's dus niet thuis werken.

    Ziggo Bedankt!:pompom:
     
  2. Om te verifiëren of de provider daadwerkelijk de schuldige is, raad ik je aan om als test middels een proxy verbinding met de betreffende website te maken. Op deze manier maak je in feite gebruik van een externe verbinding, zodat een eventueel probleem bij de provider omzeilt wordt. Dit kan o.a. via: http://www.surf-proxy.de/
     
  3. 1- Aangepast door Mod.

    2- Werkt jou suggestie alleen als de website ook verkeer vanaf een proxy en/of anonieme proxy accepteerd. Is meestal wel het geval, maar niet altijd.

    Mod-edit: Gebruikersnaam aangepast. Om die reden dit bericht ook even aangepast vanwege de quote.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2009
  4. Via Proxy kan ik helaas niet testen. Maar ik vind het wel raar dat het bij 2 personen is die allebei ETTH hebben. Dus voor mij is de conclusie al snel getrokken.

    Iemand nog tips?
     
  5. ander ip gekregen ?
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina