1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geluid valt weg na bekijken HD zender

Discussie in 'Humax iHDR5050-C (HD-PVR)' gestart door Jan Timmermans, 26 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn probleem is dat soms bij het terugschakelen van een HD zender naar een niet HD zender er geen geluid meer is. Als ik de Humax of de TV uit en weer aanzet is het probleem voor een tijdje weg, maar als ik een HD zender heb gezien en dan weer terug ga naar een niet HD-zender valt het geluid weer weg.Ik heb al een extra audiokabel tussen de Humax en de TV geplaatst, maar dat werkt niet
    Als ik tussen de Humax en de TV een scartkabel gebruik is er ook geen probleem, maar dan is de kwaliteit van het beeld natuurlijk stukken minder dan met HDMI.
    Wie kan me helpen?
     
  2. Het lijkt erop dat je een probleem hebt met wegzappen van een zender met dolby geluidsbron.
    Bij scart heb je nl geen dolbygeluid.
    Als je voor het wegzappen op de hd zender het niet dolby geluidsspoor kiest heb je het probleem dan nog?
    Zo nee, dan heb je een workaround.

    Je schreef dat je al een losse audiokabel had geprobeerd.
    Had je de tv wel verteld dat hij het hdmigeluid niet moest gebruiken?
     
  3. Geluid Humax

    Bedankt voor je snelle reactie, en dat op zondag!!

    Ik heb zoals je aangaf op de Humax de geluidsinstelling dolby verwijderd. Ook zag ik op de instellingen van de TV dat ik de ingang voor audio niet had aangegeven. Ik heb die nu op HDMI gezet.
    Omdat ik dolby op de Humax heb uitgeschakeld kan ik ook het geluidsvolume weer via de Humax regelen. Ik heb nu de TV en de Humax een uurtje aangehad en een aantal keren geschakeld tussen HD en niet HD-zenders, waarbij het geluid niet meer wegviel. Ik hoop dat dit zo blijft

    Ik dank je alvast heel hartelijk voor je hulp en wens je nog een fijne zondag,
    groet, Jan
     
  4. ik had er vanmorgen ook last van ineens heb fabrieks instellingen hersteld en geen probleem meer gehad was trouwens rondt de tijd van jou melding het leek mij een storing die vanaf ziggo kwam
     
  5. tja, dit probleem had ik ook al en ja, heb het dolby geluid uitgeschakeld en het probleem is inderdaad opgelost. bedankt.:applause::applause:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina