1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen tv beeld door interne beveiliging in cisco 8455 dvb

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door de Haan, 25 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb er ook geen probleem mee. De cisco/ps 3 zijn allebei op mijn onkyo aangesloten en die is weer verbonden met mijn samsung. Enige probleem wat ik heb is dat de cisco af en toe de ingestelde resolutie niet onthoud. Is op te lossen door eerst versterker/tv aan te doen en dan pas cisco.

    Groet,

    Daniel vd Mark
     
  2. Het zal allicht gaan om HDCP over HDMI. Het zou me niets verbazen als de Cisco de hele keten tot aan de TV hierop controleert om de content veilig te stellen.

    En zodra er een manier wordt gevonden om dat zonder veel meerkosten te omzeilen heeft die beveiliging geen zin meer.

    Het lijkt me dat men (contentproviders/Ziggo) wel gelooft in de veiligheid van HDCP over HDMI, de meeste inspanningen rond CI+ zijn hier namelijk op gericht. De kans dat dat snel gekraakt wordt zal dan niet zo groot worden ingeschat.

    Àls je dus een receiver wilt tussenschakelen zal hij HDCP over HDMI geschikt moeten zijn. Tegenwoordig worden computermonitoren ook al met dat plakkertje voorzien...
     
  3. Ja dat werkt dus ook niet, 9 van de 10 keer gaat alles goed, maar ook als ik naar "Menu" schakel gaat het vaak fout. Maar de reciever staat bijna altijd aan en als ik dan de ingang eerst op HDMI zet en dan de Cisco aanzet, levert dat hetzelfde resultaat op als dat ik het andersom doe.
     
  4. En dan heb je net een gloednieuwe reciever gekocht waar dat niet op staat, dan zakt je broek toch wel af hoor. Wellicht maar weer terug naar een Samsung DCB H360R. Die heeft het altijd goed gedaan, wel zonde van de extra's die de Cisco biedt, maar stekker erin en eruit, resetten etc...daar worden m'n vrouw en dochter ook niet echt vrolijk van. Die willen hem niet eens aanzetten want als het verkeerd gaat weten ze al helemaal niet wat ze moeten doen, en da's niet de bedoeling van 'digitaal' TV kijken.
     
  5. HDMI aansluitingen zijn altijd beveiligd met hdcp (bron hdtv nieuws).
    Als een receiver hdmi aansluitingen heeft, dan is hij impliciet hdcp over hdmi geschikt, dus apart vermelden is niet nodig.

    Overigens lost dat jouw probleem van een slechte hdmi-handshake van de cisco niet op.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 aug 2009
  6. Gelukkig, ik vermoedde achteraf al zoiets hoor, ik kan me niet voorstellen dat daar ook nog weer verschillen in zouden zitten. Maar dan is het probleem dus nog steeds niet opgelost. :cry:
     
  7. Een van de redenen dat de Cisco bij mij eruit is gegaan. Interactieve tv viel toch zwaar tegen.

    Heb nu een Humax Humax iHDR5050C en ben nu eindelijk van de hdcp ellende mbt het aanzetten van de tv & decoder af. Met de Cisco was het net een dobbelsteen; wat een vandaag een oplossing is werkt morgen weer niet. Soms was ik 5 a 10 minuten bezig om beeld te krijgen. Kan nu weer ook weer hd op 1080 kijken, ook weer via m'n receiver (Yamaha), iets wat met de Cisco na firmware upgrade (mrt'08) niet meer mogelijk was.

    De Humax: gewoon een schitterend apparaat :grin: en kan 'm iedereen aanbevelen. Wordt geleverd met 'n uitstekende afstandsbediening die - na invoer van de correcte codes - ook gebruikt kan worden voor de tv, dvd-speler en receiver.
     
  8. En dan weer zoveel geld uitgeven aan een ontvanger. Da's nou net het probleem. Ook hier thuis hebben ze iets van "het is wel een keertje goed" uiteraard heb ik dat zelf ook, je blijft aan de gang. Mijn mening is gewoon dat het opgelost moet worden, want ik blijf er bij dat de CIsco een hele goeie ontvanger/pvr is. Alleen de software is nog niet up-to-date. Ziggo moet ons als klanten beter horen en er eerder wat aan doen. We betalen er genoeg voor en hebben momenteel alleen maar veel narigheid door dit soort tekortkomingen. Cisco is toch gecertificeerd voor het Ziggo netwerk? Waarom werkt het dan nog steeds niet goed?
     
  9. Uiteraard kan je wachten tot de problemen een keer oplost worden, maar voor mij was de dagelijkse irriratie mbt de cisco doorslag gevend. Komt nog bij dat de Humax aanzienlijk minder energie verspilt dan de Cisco...
     
  10. Ik wil eigenlijk helemaal niet meer wachten. Zo'n anderhalve maand heb ik al gedonder en is het steeds maar weer de vraag of we TV kunnen kijken of dat eerst de hele boel overhoop gehaald moet worden. Ik heb een contract met Ziggo (voor 2 jaar) en verwacht ook dat het dan naar behoren werkt. Het enige wat ik te horen krijg is dat ik de ontvanger op kan sturen voor reparatie. Ten eerste heb ik dan geen digitale TV meer en en tweede ligt het niet aan het apparaat maar de software. Ik weet dat gewoon 100% zeker want elke keer als er een update is (helaas veel te weinig maar goed) reageert hij heel anders en zijn de storingen ook weer anders. Irritatie is het juiste woord, behalve wanneer hij het doet...dan komt 'genieten' meer om de hoek kijken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina