1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Nieuwe Arris modem blijft firmware updaten

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Zyphrax, 25 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Robus

    Robus Forum Member

    Berichten:
    99
    Wat ik wel opvallend vind is dat op het netsnoer van het (Arris)modem een zwart/geel stickertje zit met een 'do-not-unplug' waarschuwing; zou dat betekenen dat je hem maar één keer mag aansluiten om daarna nooit meer de stekker er uit te trekken? Vanuit het Ziggo belscript hebben we dat namelijk talloze keren moeten doen. Kan me die waarschuwing ook niet voorstellen, want wat als er een power outtage is... Blijft een rare kwestie.
     
  2. BitByter

    BitByter Forum Member

    Berichten:
    122
    Vandaag wederom de hele dag, tot plusminus 17.00 uur geen internet + telefonie gehad.
    Vanmorgen om 09.05 uur gebeld naar de HD, het probleem weer voor gelegd, en het was bekend bij de HD. Er was een firmware update gepland geweest.
    Ze zei: dat er nieuwe modems besteld zijn, en deze komen vanaf het einde deze maand. Sommige Arris modems kunnen bij een firmware update niet meer online komen, en dit kun je ook niet meer zelf doen door de spanning eraf te halen voor bijvoorbeeld 10 seconden, dit kan alleen blijkbaar op afstand gebeuren.
    Ze zijn nog wel steeds bezig een oplossing te vinden voor dit probleem met de Arris. Maar er zijn dus wel degelijk nieuwe modems besteld door Ziggo.
    Dus straks krijgen we misschien een omruiling van de Arris?
     
  3. Robus

    Robus Forum Member

    Berichten:
    99
    Het is maar de vraag of het een all-the-way Arris probleem is. Inmiddels draait hier een oude Motorola maar een poging om de Arris door een Ubee te vervangen was ook niet succesvol. Hoewel verbinding met Ubee wel tot stand kon worden gebracht, was deze niet wat het wezen moest. Dus ook de Ubee staat hier werkloos stof te vangen, maar ik heb tenminste weer verbinding...
    Sterkte met het vervolg.
     
  4. Twitter

    Twitter New Member

    Berichten:
    1
    Arris

    Is de nieuwe firmware voor het Arris modem al uitgebracht.
    Deze wordt al enige tijd aangekondigd maar officieel hoor je niets.
    Gelukkig heeft dit forum veel bezoekers met kennis van dit soort zaken, dus misschien dat er iemand iets meer weet van de update.
     
  5. Ricardo1983

    Ricardo1983 Forum Member

    Berichten:
    30
    Ik werd vandaga gebeld door een monteur dat de nieuwe firmware er nu in zit.
    Mijn internet en telefoon doen het inmiddels goed.
     
  6. Pierre_1

    Pierre_1 Forum Member

    Berichten:
    288
    Arris Firmware wordt uitgerold nu, modem even uit, weer aan, poosje geduld hebben want reboot meerdere keren (tenminste bij mij) en voila.........nieuwe versie van de firmware.

    HW_REV: 8
    VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.
    BOOTR: 1.2.1.20
    SW_REV: 7.1.61A
    MODEL: TM702B
    Serial Number: *****************

    Firmware Name: TS070161A_091009_MODEL_7
    Firmware Build Time: Sep 10 2009 17:27:59
     
  7. Math22

    Math22 Forum Member

    Berichten:
    14
    Nieuwe software

    De nieuwe software is er, maar of dat voor iedereen geld weet ik niet. Ik had het probleem, dat mijn modem om de haverklap reconecte waardoor de verbinding van internet maar van de telefoon weg viel. Sinds vandaag heb ik er nieuwe software in en toen nu toe geen uitval. Ik zal niet te snel juichen en het eerst een paar dagen aanzien. tot nu toe draait het moden zonder wegvallen verbinding.
    wel lang op moeten wachten (vanaf 13 augustus)

    Math
     
  8. izzo

    izzo Forum Member

    Berichten:
    7
    Ik heb het idee dat het bij mij ook niet goed gaat.

    Gisteravond rond 23:00 slecht internet, vanmorgen Modem uit en aan gezet, vervolgens brandt het online lampje wel, maar blijven DS en US knipperen, zo'n 10 minuten later branden alle lampjes weer en heb ik ook telefoon, maar krijg ik geen ip adres op zowel een laptop die er rechtsstreeks opzit , als een router (ik wissel tussen die twee om te kijken of de router mischien niet goed was)

    Als ik de modem dan weer powercycle, begint het weer helemaal opnieuw (DS en US knipperen)

    Wat ik wel in het modem kon zien (toen ik toevallig wel een intern ip adres kreeg) was dat het modem bleef hangen op :

    Docsis-data reg complete

    toen begon hij weer opnieuw.

    Iemand dit ook gehad? de HD heeft nu een monteur ingeplanned die komt kijken. Maar moet ik weer een halve dag vrij nemen.


    EDIT:
    Kon weer even in het modem, meteen ff het log erbij gepakt, lijkt dus idd firmware problemen te zijn, aangezien ik dit krijg:

    9/26/2009 8:25 69010600 4 SW upgrade Failed before download - TFTP Max Retry Exceeded SW file: TS070161A_091009_EU.MODEL_7.img - SW server: 213.51.144.39
    1/1/1970 0:00 68000401 5 ToD request sent - No Response received;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    9/26/2009 9:07 69010600 4 SW upgrade Failed before download - TFTP Max Retry Exceeded SW file: TS070161A_091009_EU.MODEL_7.img - SW server: 213.51.144.39
    1/1/1970 0:00 68000401 5 ToD request sent - No Response received;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    9/26/2009 10:02 69010600 4 SW upgrade Failed before download - TFTP Max Retry Exceeded SW file: TS070161A_091009_EU.MODEL_7.img - SW server: 213.51.144.39
    9/26/2009 15:26 66060300 4 Map Request Retry Timeout;CM-MAC=00:15:cf:33:d0:77;CMTS-MAC=00:50:57:01:f9:e9;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
    9/26/2009 15:33 69010600 4 SW upgrade Failed before download - TFTP Max Retry Exceeded SW file: TS070161A_091009_EU.MODEL_7.img - SW server: 213.51.144.39
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2009
  9. volkoren

    volkoren Forum Member

    Berichten:
    89
    Incompetente helpdesk; hier is absoluut geen monteur voor nodig en mij lieten ze vrolijk stikken door tot 3x te verzoeken dat ik mijn problemen "nog maar een weekje moest aankijken." :no:

    Dit heeft zo'n beetje iedereen. Je kunt het beste om de 5 min het modem opnieuw aanzetten totdat het update proces wel succesvol verlopen is. Ik had het idee dat het modem geen pogingen meer maakte als het in de eerste paar minuten niet lukt ("Max Retry Exceeded".) Dus even `power cyclen` en regelmatig checken op 192.168.100.1 hoe het ermee staat. Je merkt meteen als je de nieuwe firmware hebt, want de interface is geupdate.
     
  10. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Dat lijkt me niet verstandig omdat het update proces zelf al langer duurt. De kans is dan aanwezig dat je halverwege het updaten je modem uitzet....

    Gewoon rustig afwachten lijkt me beter. Nu veel modems geupdate worden is het volgens mij gewoon vaak te druk op de firmware server.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina