1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Nieuwe Arris modem blijft firmware updaten

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Zyphrax, 25 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    T3's in grote aantallen, en vooral buiten de opstartfase zijn een indicatie van serieuse communicatie-problemen. Meestal is dat in de vorm van een upstream probleem.
    Bij dergelijke problemen verwacht je andere symptomen.
    Het upstream signaal-niveau (44.5 dBmV), de signalrate (5120) en het protocol (64QAM) ondersteunen op geen enkele wijze dat idee.
    Voor alle zekerheid nog wel één vraag:
    Je (overigens goede) downstream signaal-niveau (10.8 dBmV) suggereert gebruik van een splitter/versterker. Klopt dit en is deze alleen van een retourgeschikt type of versterkt deze daadwerkelijk het retoursignaal en zoja, met hoeveel dB?

    Gezien je aanvankelijk goed functioneren van dit modem (handig om dat in het vervolg gelijk te melden) zijn firmware updates en andere initialisatie problemen niet het eerste waaraan je moet denken.
    Omdat meldingen over Arris-modems die zonder duidelijke oorzaak vrij snel "gewoon stuk", gingen ook op dit forum enige malen zijn voorgekomen, kan ik me een situatie waar in het modem enige ontvangers "zomaar" falen/zijn uitgevallen goed voorstellen; ook dit zou T3's tot gevolg hebben.
    Veruit de snelste methode om daar achter te komen is dat tweede modem te activeren.

    Mees de Roo
     
  2. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Er zit inderdaad een versterker tussen.
    NTU 862 als ik me niet vergis en is retour geschikt werdt geleverd door Multikabel inder tijd.

    Andere modem geeft dezelfde waardes komt ook niet verder als 1 downstream en waardes zijn zelfde.

    Ook kwam er bij kijken dat er in schagen capactiteits problemen zijn werdt me nog doorgebeld gisteravond.

    En dat sommige beweren dat je aan 1 downstream kanaal genoeg heb is onzin want die haald maximaal 40 mbit (heb dit nog niet van jou gehoord)
     
  3. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Één downstream-kanaal kan puur theoretisch 55.616 Mbits/sec aan.
    Praktisch betekent dat, dat je de bij je abonnement horende rate van 50 Mbits/sec nét zou kunnen halen, wanneer in jou hele buurt volstrekt niemand anders ook maar iets met dat kanaal zou doen.
    Dat is volstrekt niet reëel, en in de praktijk zal een terugschakeling naar één kanaal dus duidelijk ten koste gaan van je downstream-performance.

    Dat tweede modem, dat het zelfde gedrag vertoont, is een lelijke tegenvaller.
    Je moet nu twee dingen gaan controleren:
    1. Of jouw profiel bij Ziggo werkelijk staat ingesteld voor een All-in-One-Extra en b.v. niet per ongeluk voor een All-in-One-Plus.
    2. Of er bij jou in de buurt meerdere Ziggo All-in-One-Extra gebruikers zijn met ditzelfde probleem; ikzelf ben ze op dit forum nog niet tegengekomen, maar dat kan natuurlijk toeval zijn.

    Mees de Roo

    P.S. Die verterker versterkt het retoursignaal volgens specs niet. Dat wil dus zeggen dat je upstream signaal-level inderdaad normaal is.
     
  4. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Ook een derde modem doet het niet ;)

    Ziggo had weer een modem toe gestuurd en feliciteerde me met me snelle internet haha..

    maar schagen heeft zowiezo nog iemand kwam ik gister en vanmorgen op dit forum tegen.
     
  5. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    link s.v.p. ik zoek liever geen heel forum af ....:roll:
    Ok, al gevonden; laat maar:wink:

    Mees de Roo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2009
  6. Mendel

    Mendel New Member

    Berichten:
    1
    Lees al enige tijd mee op de diverse fora omtrent de problemen met de Arris modem. Zoals meerdere gebruikers ook hier maar één download frequency, en een belabberde download.

    Echter vandaag opeens in Schagen wel drie download kanalen beschikbaar, en volle snelheid. Vroeg me af of mennog dat ook ervaart.

    Vreemd dat men overal praat over een firmware update (ook de helpdesk verweet mijn problemen aan dit euvel).

    Maar draai nog steeds de oude firmware...
     
  7. wolfman

    wolfman Forum Member

    Berichten:
    7
    Ben vandaag gebeld door een Ziggo monteur die vertelde dat mijn probleem met het verkrijgen van maar 1 downloadstream zou liggen aan mijn modem en dat ze er mee bezig waren.
    Vreemd verhaal... maar het goede nieuws is dat ik nu plotseling eindelijk 3 downloadstreams heb gekregen en inderdaad nu een downloadsnelheid heb van 48 Mbps. De upload was al goed (4.8 Mbps) :thankyou:

    Ik hoop dat het bij Mennog nu ook werkt!
     
  8. Linedrive

    Linedrive New Member

    Berichten:
    1
    Even een bevestiging dat bovenstaande werkt. Ineens was vanavond mijn verbinding foetsie na 3 weken probleemloos sinds levering te hebben gewerkt. Modem herstart, maar na een uur nog steeds geen link. Nog 5 of 6 keer modem gereset en nog langer wachten maar mooi niks. Kon zien in de log dat ie steeds bleef hangen op Downstream Scanning fase. Na bovenstaande "truc" van Zyphrax direct weer verbinding! :applause:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2009
  9. Robus

    Robus Forum Member

    Berichten:
    99
    Same here, woonplaats: Woerden (toeval?)). Nadat mijn nieuwe Arris modem drie weken gewerkt had (alleen kiestoon van de telefoon was niet conform standaard), klapte deze er afgelopen donderdag 3 september uit. Geen Internet, geen telefoon, niets. De vier bovenste lampjes branden steady en de twee eronder (link & telephony1 knipperen gelijktijdig waarbij link af en toe een sprongetje maakt).
    Storing gemeld, suf gereset to no avail. Taak aangemaakt voor de technische dienst; die zouden binnen drie dagen contact opnemen. Gisteren maar eens gebeld en heel even Internet en telefoon werkend gekregen. Nu dag zes zonder verbinding. Helpdesk Ziggo zegt dat ik moet afwachten maar mijn geduld is al meer dan op...:evil: Zowel in afhandeling van deze storing als de storing zelf verdient Ziggo een dikke onvoldoende. Je wordt aan het lijntje gehouden (figuurlijk want letterlijk lukt het ze niet) en je mag een kaarsje branden voor een goede afloop.:shock:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2009
  10. BitByter

    BitByter Forum Member

    Berichten:
    122
    Nadat ik het modem spanningsloos heb gemaakt, komt het modem niet meer online, 1 ste ledje brand en 2de ledje knippert om de zoveel tijd, maar verder komt het niet. Paar keer spanning eraf gehaald, gereset, niets helpt.
    Vandaag maar Ziggo maar bellen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina