1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Nieuwe Arris modem blijft firmware updaten

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Zyphrax, 25 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
  2. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Nou in de zelfde reeks als het modem gaan zitten heeft ook geen invloed en werkt ook niet.

    en de meeste opties die jij geeft zijn nog steeds voor motorola modems.
     
  3. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    mennog je kletst.

    De enige optie die specifiek is voor motorola modems is de admin/motorola aanlog. Verder hoeft over die modems weinig gezegd te worden; ze zijn makkelijk uitleesbaar en redelijk betrouwbaar

    De hele rest van de "uitleesbaarheid" draad is ontstaan uit, en getest op het Arris TM702 DOCSIS 3.0 modem; een heleboel forum-leden hebben daarvoor allerlei gegevens aangedragen, tests uitgevoerd en Arris modems onder allerlei uiteenlopende omstandigheden met succes uitgelezen.
    Die verzamelde gegevens zijn vervolgens weer verwerkt tot een artikel om het anderen met zo'n modem en verbindingsproblemen mogelijk te maken aan harde gegevens te komen.
    In diverse gevallen is het zo gelukt de helpdesk ervan te overtuigen dat aktie ondernomen moest worden.

    Omdat het jou persoonlijk even niet lukt je modem uit te lezen, moet je niet gelijk dit hele forum volzetten met berichten dat het Arris-modem niet uitgelezen kan worden. Probeer liever eerst een paar van de configuraties of post een (wireshark) sniffer-trace die laat zien dat en waarom je pakketten niet aankomen.

    Mees de Roo
     
  4. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Als je ook me berichten goed gelezen had zit ik rechtstreeks op het modem en werkt het nog niet.

    En hebben meerdere mensen dit probleem.
    Ook al zet je hem in dezelfde reeks als het modem maakt het weinig uit.

    Technische jongens van ziggo erkennen deze problemen ook en komt update uit.
     
  5. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Mennog,

    Wanneer je míjn berichten goed gelezen had, dan had je gezien dat wel of niet rechtstreeks op het modem niets uitmaakt.

    En mijn bezwaar is niet dat je meldt dat je moeite hebt om het modem uit te lezen; dat hebben we allemaal en daar gaan deze draden o.a. over.

    Mijn bezwaar is dat je gelijk op 4-5 plaatsen in dit forum post dat het modem uitlezen niet kán; dat is niet alleen onwaar, wanneer je de moeite had genomen diezelfde draden goed door te lezen had je aan diverse uitlezingen bovendien kunnen zien dat het onwaar was, en je verwart bovendien andere lezers van dit forum door zulke meldingen.

    Verder verklaar je dat de diverse methodes om het modem uit te lezen niet werken, terwijl uit je postings blijkt dat je die methodes niet begrijpt en in ieder geval op dat moment nog niet (goed) had toegepast.

    "Ook al zet je hem in dezelfde reeks als het modem maakt het weinig uit."

    Geeft ook niet direkt vertrouwen in je methodiek. Bedoel je dat je de PC een fixed IP-adres uit het blok 192.168.100.0/24 hebt meegegeven en zoja welk adres, welk netmask, welk gateway adres en welk DNS adres, of bedoel je dat je je PC een alias uit datzelfde blok hebt meegegeven (zelfde extra vragen).
    Bovendien geef je niet aan of pingen wel werkt en waarop welke browser precies stukloopt (wat staat er in de bovenbalk b.v.).

    "Technische jongens van ziggo erkennen deze problemen ook en komt update uit."

    Er zijn diverse bekende Arris-problemen, waarvoor ongetwijfeld een update uit zal komen. De uitleesbaarheid van het modem hoort vooralsnog niet tot de door Ziggo erkende problemen; het is zelfs mogelijk dat zij die nog verder willen blokkeren zoals bij vorige Arris modellen. Jouw probleem met één downstream is vooralsnog ook niet zo'n bekend modem probleem; wel kunnen signaal-problemen het veroorzaken, maar daarvoor is geen firmware nodig. Je hebt hooguit wat uitspraken van helpdesk medewerkers opgepikt, die het zonder goede technische informatie en backup even niet meer zagen zitten en van je afwilden.

    Laat algemene uitspraken en beoordelingen, die je technisch niet kunt onderbouwen dus in het vervolg liever achterwege. Vertel wat je probleem is, wat je zelf al hebt gedaan en gemeten om het op te lossen, en waarmee we je hier verder kunnen helpen.

    Mees de Roo
     
  6. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Ik heb het woord helpdesk niet eens genoemd...
    Je kan het bij ziggo geen helpdesk noemen lui weten niks lezen alleen maar standaard vragen op van een script.
    (heb ervaring heb 6 jaar bij multikabel gewerkt toen het ziggo werd weggegaan)
    Dus de technische jongens bedoel ik meer mensen van datacom die diep in het netwerk zitten.
    Dat mijn modem maar 1 downstream heeft is voor hun ook raadsel alle signaal nivo's zijn uitmuntend.

    Ik ga zo even een ander docsis 3.0 modem aansluiten en testen (jammer genoeg ook een arris) eens kijken of dat beter gaat.
     
  7. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Alle signaal-niveau's zeker niet want je mist er (afhankelijk van het net waar je op zit) twee of drie. Dit is geen normaal (fout-) gedrag van het Arris-modem. Wat bij dit modem wel voorkomt is het laden van verminkte firmware. Je hebt dan het ongeluk dat na -tig keer proberen er een match is tussen de verminkte firmware en de verminkte CRC.
    Een ander modem, of dit modem terugzetten op fabrieks-firmware (vermoedelijk de resetknop 10 sec. indrukken, maar de documentatie is daarover onduidelijk; zie andere draden voor de opties) zou je een herkansing geven. Let op overdreven lange firmware-updates (US én DS lampje blijven heel lang = uren tot dagen knipperen); in dat geval zijn er meestal toch signaal of S/N problemen.

    Probeer ondanks de problemen toch het modem-log en status uit te lezen; soms geven die duidelijk aan waar het hapert.

    Mees de Roo
     
  8. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Hij ging net zomaar spontaan in de reboot het modem.

    Maar je ziet hem wel alle 3 de kanalen ff pakken en opeens weg naar 1 kanaal. alle frequenties komen wel gewoon goed binnen dit is gemeten dinsdag door monteur.
    Die gaf ook aan dat er problemen met docsis 3.0 zijn met intrainen van 3 kanalen.

    log file wordt je weinig wijs uit staan dingen met datum 1970 in

    Date TimeEvent IDEvent LevelDescription1/1/1970 3:33820002003No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:32:2a:e7;CMTS-MAC=00:50:57:01:49:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;1/1/1970 3:36820003003Ranging Request Retries exausted;CM-MAC=00:15:cf:32:2a:e7;CMTS-MAC=00:50:57:01:49:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;1/1/1970 3:36820002003No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:32:2a:e7;CMTS-MAC=00:50:57:01:49:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;1/1/1970 3:39820003003Ranging Request Retries exausted;CM-MAC=00:15:cf:32:2a:e7;CMTS-MAC=00:50:57:01:49:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;1/1/1970 3:39820002003No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:32:2a:e7;CMTS-MAC=00:50:57:01:49:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;1/1/1970 3:43820003003Ranging Request Retries exausted;CM-MAC=00:15:cf:32:2a:e7;CMTS-MAC=00:50:57:01:49:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;1/1/1970 3:43820002003No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:15:cf:32:2a:e7;CMTS-MAC=00:50:57:01:49:16;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
     
  9. meesdroo

    meesdroo Forum Member

    Berichten:
    704
    Die rare datum komt doordat hij er (nog) niet in is geslaagd datum en tijd van het netwerk aan te vragen; hij zit dus heel in het begin van de opstart-fase.

    IK vind het aantal T3's verontrustend. Een paar tijdens de opstart zijn normaal, maar het lijkt erop dat het je modem de grootste moeite kost om heen en weer te praten.

    Wat zijn je signaal, S/N, en al dergelijke gegevens op dit moment?

    Mees de Roo
     
  10. mennog

    mennog Forum Member

    Berichten:
    262
    Ik zal je dan maar uit de brand helpen dit modem hangt er al 4 maanden zo aan heeft wel gewerkt maar in 1 keer weg.

    En tja T3 daar zijn meningen over verschillend dat ik nog op het NOC werkte keken we daar totaal niet naar was niet zo interesant.

    Met onderstaande waardes is niks mis
    ik had net eerst ook een downstream 1 van 314 Mhz en 330 Mhz

    FreqPowerSNRModulationOctets ReceivedDownstream 1 346.00 MHz 10.80 dBmV 37.09 dBQAM 256124027500Downstream 2--------------------0Downstream 3--------------------0Downstream 4--------------------0
    Upstream

    FreqPowerChannel TypeSymbol RateModulationUpstream 144.10 MHz44.50 dBmVDOCSIS2.0 (ATDMA)512064QAMUpstream 2-------------------------Upstream 3-------------------------Upstream 4-------------------------
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina