1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

nieuw modem geen internet en telefoon meer

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door memyhi30, 24 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Mees, ik heb het modem aan de wand hangen en dan is het de onderkant. Het was wel de resetbutton. Nog een keer gedaan en gewacht, weer geen verandering. TD heeft nog steeds niet gebeld en ik heb de indruk dat er ook niets gebeurd is. Het andere verhaal van jou is behoorlijk wat ingewikkelder. Ik ga dat proberen.
    Bedankt, weet je toevallig welkadres ik via de mail kan gebruiken om bij de servicedesk van Ziggo te komen?

    gr Jeroen
     
  2. Ik vind twee omschrijvingen van ingedrukt tijdens het opstarten:

    1. Modem uit; resetknop indrukken en ingedrukt houden; modem aanzetten en na 10 sec. knop loslaten.

    2. modem uit; modem aan; wanneer tweede lampje (US) aangaat resetknop indrukken en na 10 sec. loslaten.

    Het zou toch leuk zijn wanneer modemfabrikanten die procedure zelf in hun documentatie vermeldden (en wanneer het testende kabelexploitanten opviel hoe veel er aan die documentatie ontbrak).

    Wanneer iemand dat email-adres aan de weet zou komen, wordt het gelijk opgeheven; heb je enig idee hoevell cent per minuut dat scheelt? :schater:

    Mees de Roo
     
  3. Mees ik heb via een kabel rechtstreeks op de modem gekeken en een hele pagina gegevens teruggekregen. Wat voor gegevens moet ik zien om te weten dat hij werkt.


    Jeroen
    ps nog steeds niet bellen en internetten via mijn "snelle verbinding"
     
  4. Je zegt:

    "Wat ik nu wel vreemd vind is dat bijna de gehele tijd knipperen de lichtjes van DS en US"

    Volgens de documentatie is er maar één situatie waarbij deze twee lichtjes samen als enige knipperen (je bedoelt toch hopelijk samen, om de beurt eerst DS en als die aan is US is heel iets anders)
    Dat is gedurende een firmware upgrade (via het net).
    Wanneer die upgrade overdreven lang duurt of helemaal niet voltooit, is of het modem kapot of het signaal zo slecht dat het niet lukt de firmware ongeschonden overgezonden te krijgen.
    Om onderscheid te kunnen maken tussen die twee is modem-uitlezing nog wel aardig, maar eigenlijk heb je voor alle twee toch de helpdesk nodig, dus .....:cry:

    Mees de Roo
     
  5. OK bedankt. Ik ga er mee stoppen. Ik ga er wel weer 20 euro tegenaan bellen om contact te krijgen. Bedankt voor alle moeite en als ik een emailadres weet te achterhalen van de servicedesk dan zal ik deze posten!! Ha ha dat scheelt heel veel geld.

    gr Jeroen:thankyou:
     
  6. ik heb in dit soort situatie's ook wel is gehoord dat het interne geheugen
    van het modem defect is, zodat de ontvangen firmware niet wordt opgeslagen. maar het modem is nieuw dus zou je denken dat het goed
    moet zijn. zoals ik het lees kan het alleen maar een provisioning probleem
    zijn en dat het modem niet goed in het systeem staat, maargoed dat moeten ze dan toch kunnen zien lijkt mij,

    veel succes met bellen in ieder geval,
     
  7. Geen email adres wel een contact formulier via de website.

    http://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
     
  8. Bedankt voor de hulp. Ik heb het formulier al verzonden en wacht nog op reactie.
    Jeroen
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina