1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

nieuw modem geen internet en telefoon meer

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door memyhi30, 24 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Op 23 juli 2009 een nieuw snel modem type Arris gekregen en geïnstalleerd. Keurig aangemeld en dat ging goed en snel. Vervolgens geen internet en telefoon meer.
    Via de mob telefoon (prepaid) contact met het 0900 nummer van Ziggo. Kostte bijna 40 euro ivm het feit dat het 10 ct tarief niet geld voor mijn provider. Alles diverse keren doorgegeven en gereset. Geen oplossing gevonden. Zal worden teruggebeld. Ik stelde voor het oude modem terug te plaatsen en weer te activeren. dat kon niet. TD zou online modem resetten of repareren.
    Ik vrees dat ik voorlopig niets hoor. Ben niet te bereiken op de telefoon en niet via internet.
    Zal mij benieuwen of de TD telefonisch contact opneemt.

    Oplossing voor prepaidjes: toch een normaal nummertje bekend maken wat achter het 0900 nummer zit. Scheelt 1.32 + 0,10 per minuut.

    Jeroen
     
  2. Welke provider rekent je nog steeds 1.32 euro per minuut dan ??
    Veel providers hebben het 0900 tarief al aangepast na druk van buiten. Door dit bekend te maken zullen ze dat wel moeten laten zakken.
     
  3. Is je modem niet meer online gekomen nadat het activeren wel was gelukt?
    Heb je ook zonder router getest of je internet werkt ?
    Kun je wel in je modem de status bekijken of kun je het modem wel pingen ?

    Aangezien je ook geen telefoon hebt lijkt het in eerste instantie of het modem zelf niet goed werkt, maar het kunnen ook 2 losse problemen zijn. Een kennis van me had eerst ook geen werkende telefoon, maar dat kwam vanzelf binnen een uur nadat het modem online was weer terug, blijkbaar heeft het systeem even nodig.
     
  4. Telfort.

    Jeroen
     
  5. Ik heb in het geheel geen verbinding gehad met internet. Alles gereset, via de stroomtoevoer en de resetknop. Tevens is er van afstand een reset gedaan. Rechtstreeks op de modem computer aangesloten, nog steeds niets.
    Lampje telefoon brandt in geheel niet, zowel 1/2 als 2 niet (tussentijds weer gereset).

    Voor installatie modem geen problemen met telefoon en internet en nu nada niets meer.
    Gelukkig heb ik een buurman waar ik even op het netwerk kan.

    Ik ga proberen te pingen.

    gr Jeroen
     
  6. Tijdens het activeren had je wel een verbinding neem ik aan ? Je kwam toen op een pagina waar je de codes moest invoeren. Als dat wel goed en snel werkte, dan is er met je verbinding denk ik niets aan de hand.

    Na het activeren wordt het juiste profiel naar je modem gestuurd en wordt daardoor je snelheid bepaald en je telefoon gekoppeld aan je modem. Ik vermoed dat daar iets mis gegaan is, of dat er iets fout staat in het systeem. De 2e lijns helpdesk moet dat oplossen, daarvoor moet je modem wel aanstaan, dus ik zou zelf niet teveel rommelen nu als ze er mee bezig zijn.
     
  7. Uit een aantal andere draden krijg ik de indruk dat de eerste firmware/profile download van dit modem een vrij onzekere business is. Waarschijnlijk is de interne controle op de validiteit van de gedownloade image onvoldoende, want het ziet er naar uit, dat het een aantal modems lukt om een dusdanig beschadigde image te downloaden dat zij daarna niet meer normaal kunnen functioneren of opnieuw downloaden (ik heb b.v. een geval gezien waar het modem nog wel benaderbaar was en een poosje on-line kwam, maar het log na die eerste download blokkeerde en het modem niet on-line bleef).
    Ik probeer inmiddels uit te vinden welke reset het modem dwingt de hele eerste firmware download opnieuw uit te laten voeren. De juiste procedure op dit moment lijkt te zijn bij aanstaand modem de reset-knop achterop 10 seconden ingedrukt te houden (:!: niet langer want dan moet hij terug naar ziggo :!:).
    Het opnieuw on-line komen kan daarna wel 30 minuten duren.

    Iemand andere gegevens of suggesties?

    Mees de Roo
     
  8. Mees, ik heb zeker 2 keer de reset knop aan de onderzijde ingedrukt en ong 10 sec vastgehouden. Gaf geen verandering. Wat ik nu wel vremd vind is dat bijna de gehele tijd knipperen de lichtjes van DS en US, maar heel soms blijven ze branden aan en stuk door. Op dat moment gaat dan wel het lichtje van online knipperen ipv aan een stuk door branden. Op tel 1 en 2 heb ik geen enkele keer een brandend lichtje gehad.
    De status quo is bij mij nog het zelfde.
    Bedankt voor alle reacties, ik hoop dat Ziggo een beetje gas gaat geven. Net als in de Tour!

    Jeroen
     
  9. Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2009
  10. Ik ben even lichtelijkjes bezorgd. Ik lees in jouw antwoord:

    "ik heb zeker 2 keer de reset knop aan de onderzijde ingedrukt"

    Ik lees in het Arris manual:

    "The rear of the Telephony Modem has the following connectors and controls:
    A Tel 1/2 (grey): connector for the first phone line (or both lines of a 2-line
    phone).
    B Tel 2 (grey): connector for the second phone line.
    C Reset button: resets the Telephony Modem as if you power cycled the unit.
    Use a pointed non-metallic object to press this button."

    Rear=Achterkant.
    We hebben het toch hopelijk wel over het zelfde modem, en over de zelfde knop :?:

    Mees de Roo

    P.S. Volgens mijn documentatie zit er aan de onderkant geen knop, maar wel een standby knop aan de bovenkant (die dus alleen standby doet).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina