1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

time out bij opvragen pagina's

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door los, 24 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ik ben sinds 2 weken nieuw ziggo abonnee op een nieuw(bouw) adres: Alles in 1. Mijn snelheid is goed, maar het opvragen van pagina's gaat heel slecht. In alle browsers (firefox, chrome, ie) krijg ik een time out of server niet gevonden. Een paar keer opnieuw proberen en de site staat ineens op mijn beeld.
    Ik heb contact gehad met ziggo maar die stuurden mij een nutteloos mailtje over het legen van IE cache. Ik gebruik geen ie en bovendien heb ik windows (Vista) schoon geinstalleerd, wat ik ze ook verteld heb.

    Ik hoop dat iemand hier een tip heeft om dit probleem te verhelpen want het de HD kom ik niet verder.

    Alvast bedankt.

    edit: mijn router is een linksys van cisco wireless n-broadband
    edit2: wanneer ik de pc rechtsreeks aan de kabelmodem hangt lijkt alles wel ok te zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2009
  2. Hier heb ik ook last van.DL en UL gaat perfect.
    Zelf heb ik een Dlink 855.Er loopt hierover al een topic.
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19091
     
  3. je zegt het al zelf. Zonder router alles okay. Probeer eens een reset naar fabrieks instellingen. En welke type heb je precies ?
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  4. Geen D-Link, maar ik zag deze problemen wel toen ik mijn Speedtouch omhackte naar een router. Niet supported, maar het werkte soort van wel.
    Soort van, want om de zoveel minuten een time-out naar het internet.
    Wat ik gedaan heb om te testen...

    ping laten lopen naar IP adres van router (in mijn geval 192.168.1.254). In jouw geval misschien hetzelfde. Kijk anders naar je default gateway adres.
    ping laten lopen naar Arris TM702 modem (192.168.100.1)
    ping laten lopen naar xs4all.nl.
    ping vanuit interface router laten lopen naar internet (xs4all.nl)
    ping vanuit interface router laten lopen naar Arris TM702.

    De pings op mijn interne netwerk (router, arris) bleven altijd actief. De pings naar het internet lieten time-outs zien. Tijdens de time-outs kon ik nog wel de webinterface van mijn router benaderen, dus daar zat het probleem niet. Op de Arris bleven ook alle lampjes groen, dus verbinding was niet fysiek down. Doordat ik ook getest heb met mijn PC rechtstreeks op de Arris kon ik zien dat het probleem met de Speedtouch te maken heeft.

    Ik ben er nog niet achter waarom er time-outs optreden. Heb nu mijn andere XS4ALL modem (Fritzbox 7170) omgebouwd naar een router en daarmee heb ik tot op heden nog niet de problemen ervaren die ik wel zag met de Speedtouch.

    Ik hoop dat je wat hebt aan mijn troubleshooting tips. :)
     
  5. Inetresant. Ik heb al een jaar een ziggo abo (20/3) en heb sinds 2 weken hetzelfde probleem. Time outs, en na een refresh werkt het wel...

    Zal de PC eens direct aansluiten...Dacht eigenlijk dat het aan Ziggo lag...Hou je op de hoogte :)

    (gebruik al jaren een WRT54G)
     
  6. Los,
    Timeouts op de internet-browsers, terwijl download, upload en ping normale waarden vertonen, zijn vaak het gevolg van DNS problemen.
    Wanneer die problemen alleen optreden wanneer een router gebruikt wordt zijn er twee mogelijkheden:
    1. Je krijgt met en zonder router een ander ip-adres uit het ziggo-domain. Één van die adressen maakt gebruik van slecht lopende/ slecht bereikbare DNS-servers (zeldzaam geval - misschien op dit moment in Culemborg?)
    2. Je router is oud, slecht geprogrammerd en traag en kan zijn functie als DNS-server maar nauwelijks/niet aan. Test:
    https://www.grc.com/dns/crashtest.htm
    Oplossingen:
    2.1 Nieuwe router.
    2.2 Nieuwe firmware in de router.
    2.3 Router niet gebruiken voor DNS. Dus indien mogelijk DNS in de router uitzetten en op elke PC handmatig ziggo en/of externe DNS-servers instellen.

    Testen (voor én na veranderingen) met:
    http://www.grc.com/dev/DNSBench.exe
    Wel even met Add/Remove Public Nameservers removen, anders komen jij en wij om in de resultaat-lijst.

    Mees de Roo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2009
  7. Hey,

    als ik die pagina bekijk krijg ik Your Router Survived !!

    Wat betreft de regio, ik woon omgeving Alkmaar-Heiloo.

    De router heeft het ook altijd gedaan(dat zegt niks weet ik :)) gaat een keer kapot. ook telefonie(inkomend) werkt slecht. Ook dat enkel als ik 'traag' internet heb. Dus zeg vanaf 16:00.

    Daarnaast vallen downloads etc bij mij ook stil, net zoals mail etc
     
  8. meermeer,
    Ten eerste is je probleem anders (jouw downloads worden ook trager), dus zal de oplossing van je probleem ook anders zijn.
    Ten tweede bereikt de telefonie de router nooit, jouw probleem ligt dus voor de router.
    Je moet het dus zoeken in modem, kabels, kabelaansluitingen, splitters, AOP watbetreft eigen hardware, en verder modem-signaalsterktes en S/N watbetreft binnenkomende ellende.

    Mees de Roo
     
  9. Downloads worden niet traag, maar vallen stil, en gaan na X tijd weer door. Zal Ziggo eens proberen te bellen....
     
  10. Bedankt, 2.1 (en vermoedelijk 2.2) kan ik wegstrepen want het is een gloednieuwe router, net aangeschaft. Het is deze

    Ik zal de router eens benaderen en kijken of ik wat kan veranderen aan de dns instellingen, en anders eens kijken of een vast dns adres beter gaat. Ik zal de resultaten posten.

    edit: bestaande thread gevonden waaruit blijkt dat dit model problemen heeft met Ziggo!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina