1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen geluid op RTL 5

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door helghast, 23 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. geen geluid bij rtl5, wel beeld

    Hallo,

    sinds ik vandaag de kanalenlijst van mijn decoder heb opgeschoond (naar nieuwe laten zoeken en weer in juiste volgorde zetten) heb ik bij rtl5 een probleem, er is wel beeld, maar het geluid doet het niet.

    Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik heb wel eens gehoord dat het aan het rf-kanaal van je video kan liggen. Dit stond op 33, heb ik veranderd, maar nog steeds geen geluid en wel beeld.

    Kan iemand mij misschien helpen?

    Alvast bedankt,

    groeten,
    Hans
     
  2. Hier hetzelfde probleem. Sinds vandaag geen geluid bij RTL5 en Discovery HD. Ik heb niets aan de decoder gedaan, het geluid is gewoon verdwenen. Van alles al geprobeerd (resetten etc.) Op onze 2e tuner (Humax IRHD-5000C) is er wel geluid op RTL 5 en Discovery HD.
     
  3. Ik heb vanavond geen geluid bij de uitzending van RTL 5 maar wel bij alle andere zenders.
    Ligt dit aan het ziggo signaal ?
     
  4. Het ligt in ieder geval niet aan jouw decoder o.i.d. Het is een bekende groepsstoring en er wordt aan gewerkt om het zsm op te lossen.
     
  5. DTV: Samsung DCB-H360R

    Hetzelfde probleem hier, gisteren de decoder opnieuw geinstalleerd en geen geluid meer op RTL5

    Op mijn andere decoder happerend geluid, zal vanmiddag even proberen zonder DVD-recorder, kijken of deze de storing veroorzaakt.
     
  6. Gelukkig, het duurt nu al een lange tijd, ik merkte het gisterenmorgen ineens, ik hoop op een snelle oplossing.
    Kan wel analoog kijken, maar toch....
     
  7. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Duidelijk is wel dat er iets aan de hand is met het Ziggo signaal.

    Op mijn PC ontvanger had ik op RTL5 sinds gisteren alleen nog maar een soort diashow (2/3 beelden per seconde) terwijl het geluid wel goed was.
    Na het veranderen van wat software/decoder instellingen is dat dan wel weer op te lossen.

    Ik denk dat de audio/video streams momenteel niet goed synchroon lopen op RTL5?

    Op mijn Siemens decoder had ik echter geen merkbare problemen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2009
  8. Nu al meer dan een dag deze storing.

    Dit is wel uitermate ergerlijk aan het worden


    Overigens heb ik wel geluid op Discovery HD waarvan iemand hetzelfde issue meldde.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2009
  9. Waarom staat er weer niets over deze storing op de Storingen webpagina van Ziggo? Dan weten de klanten tenminste dat het probleem bekend is en dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Ze leren het echt nooit bij Ziggo. Over asynchoniteit van beeld en geluid bij de Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen is ook al niets terug te vinden. Waar is die Storingen webpagina nu eigenlijk voor? Alleen om opgeloste storingen te melden of zaken waarbij ze externe partijen de schuld kunnen geven?
     
  10. Heb ook geen geluid met de standaard hd decoder van multikabel, maar werkt wel met mijn humax 5050c (alleen wat opvalt is dat het de eerste paar seconden nog stil is).

    Btw, de sync problemen heeft met je type dolby te maken, niks mis met de kanalen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina