1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

geen zenders meer te sorteren op Sony tv (alphacrypt)

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door twigger, 23 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Riparius

    Riparius Forum Member

    Berichten:
    3.929
    Het punt is dat Ziggo de facto deze firmware update heeft gepusht door deze op het netwerk te zetten. Dus Ziggo kan wel degelijk verantwoordelijk worden gehouden. Ziggo medewerker Anoniem geeft elders aan dat de nieuwe firmware al sinds maart j.l. op het Ziggo netwerk zou hebben gestaan maar dat deze firmware update tot voor kort niet door de nu getroffen toestellen werd 'gezien', maar dat er kennelijk een paar flags zijn aangepast waardoor de nieuwe firmware plotseling wel werd 'gezien' (en dan ook zonder medeweten van de bezitters werd geïnstalleerd op toestellen waarvan de automatische update functie niet expliciet was uit gezet). Ziggo wist dus dat de firmware op het netwerk stond (c.q. staat). Alleen heeft het er alle schijn van dat Anoniem de kwestie nu probeert af te doen als een technische glitch op het netwerk. Duidelijk is wel dat de betreffende firmware versie oorspronkelijk bedoeld was voor field tests en niet voor eindgebruikers, omdat deze versie immers anders al in maart op de toestellen van eindgebruikers zou zijn terechtgekomen.
    Mooi, dan blijven we in dit topic in ieder geval verschoond van jouw verdere bijdragen waarmee we geen steek verder komen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2009
  2. crapz0rs

    crapz0rs Forum Member

    Berichten:
    839
    Natuurlijk. Zij zeggen tegen Sony: maak een firmware waar de gebruiker geen eigen zender lijst meer kan maken.
    Die krijgen ze van Sony, en die rollen ze uit over hun kabelnetwerk.
     
  3. copymaster

    copymaster Forum Member

    Berichten:
    611
    Ik zie anders in de bijdrage van jou ook geen punt om verder te komen dan alleen modder gooien naar Ziggo. Maakt niet uit wat Anoniem zegt, je bent het er standaard niet mee eens. Sony heeft flags aangepast waardoor de update werd gezien. Doe die oogkleppen eens een keer af en kijk verder dan je neus lang is.

    Ziggo heeft bij jou dezelfde werking als een rode lap bij een stier.
     
  4. willemsj

    willemsj Forum Member

    Berichten:
    1.058
    Ziggo:
    Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Dan zet ik er voor deze keer een andere smiley bij :cry:. Zo tevreden ??
     
  5. Ronny1970

    Ronny1970 Forum Member

    Berichten:
    12
    Mensen wat zijn we weer lekker vriendelijk met elkaar. Hier hebben we echt wat aan.
     
  6. willemsj

    willemsj Forum Member

    Berichten:
    1.058
    Ziggo:
    Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Inderdaad, er mag hier alleen onvriendelijk gedaan worden tegen Ziggo en zijn/haar medewerkers. Al het andere is verboden :grin:/:cry: (smiley naar keuze).
     
  7. Riparius

    Riparius Forum Member

    Berichten:
    3.929
    Dat Sony die flags heeft aangepast weet ik ook, dat heeft Anoniem namelijk ook al gemeld. Maar het is tekenend voor de gang van zaken bij Ziggo dat kennelijk niemand bij Ziggo heeft begrepen of er zelfs maar van op de hoogte was wat die flags precies inhielden en dat de niet voor eindgebruikers bedoelde firmware update dientengevolge gewoon op (een deel van het) Ziggo netwerk is blijven staan.

    Ik kijk veel verder dan mijn neus lang is, en ik durf zelfs te stellen dat ik veel verder kijk dan de meeste andere gebruikers op dit forum. Ik heb namelijk een maand voor de feiten al gewaarschuwd dat bezitters van bepaalde modelreeksen Sony toestellen het risico liepen ongemerkt een firmware update via het Ziggo netwerk door de strot gedouwd te krijgen die erin zou resulteren dat de volgorde van de kanalen niet meer door de gebruiker zou kunnen worden bepaald. Ik heb derhalve ook iedereen die in het bezit was van een dergelijk toestel gewaarschuwd om de automatische update functie onverwijld uit te zetten. Mijn waarschuwingen zijn destijds met scepsis en ongeloof ontvangen.
    Tja, vind je het gek?
     
  8. Eduard08

    Eduard08 Forum Member

    Berichten:
    3.372
    Doet aan het principe niks af dat de ontvanger het recht heeft ook een cadeautje te weigeren.
    Ik heb trouwens thuis wel geleerd dat geven toch van een andere orde is dan (ongevraagd) afpakken.
     
  9. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    Wij beschikken niet over alle type toestellen die sony heeft geleverd naar de markt (wij beschikken slechts over twee series, die tot dusver hun eigen test-software kregen), we kunnen dus ook niet vaststellen wat een eventuele software update bedoeld voor testen van test samples voor uitwerking heeft op de installed base. Dat weet alleen Sony zelf.
     
  10. anoniem

    anoniem Cable Expert

    Berichten:
    4.086
    1. ik heb flags genoemd als voorbeeld, in werkelijkheid zal het wat anders zijn wat ik ook niet weet. We hebben in het begin gewerkt met CI+ test certificates. Sony heeft dit o.a. gewijzigd voor software die gebruikt kan worden op toestellen met productie certificates. Al met al een technisch verhaal wat op zich niet zo toevoegd aan de discussie, maar mogelijk een oorzaak is geweest.

    2. je geeft zelf aan dat je bekend was met de werking van de sony en dat je daar gebruikers voor gewaarschuwd hebt. Daarmee bevestig je toch ook zelf dat alleen de gebruiker zelf de controle heeft over de software updates. Je kunt Ziggo blijven aanspreken, maar het probleem zit 'm in de wijze waarop sony dit mechanisme heeft geimplementeerd. Ik heb gisteren ook het advies gegeven altijd te kijken of het toestel een mogelijkheid heeft voor software upgrade en hoe dit ingesteld staat.
    volgens mij zijn we het daar gewoon over eens.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina