• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen zenders meer te sorteren op Sony tv (alphacrypt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oproep aan anoniem

Anoniem heeft op mijn pm gereageerd en uitgelegd hoe het zit met die firmware die op de sony tv is geïnstalleerd. Ik had de inhoud hier geplaatst maar is door moderator weer verwijderd omdat dit helaas tegen de forumregels is.

Ik zal in het kort vertellen wat anoniem heeft gezegd.

Ze hebben een release op het netwerk gezet voor het testen van de Sony toestellen. Dit is niet iets wat hun PUSHEN. Dit mechanisme en de signaling is geheel geconfigureerd door Sony.
Sony geeft ook in een reactie aan dat de klant altijd een beroep kan doen op sony om de software terug te zetten als er onbewust gebruik gemaakt is van een frimware update.
Ook denkt anoniem dat voor veel functies de update wel toegevoegde waarde heeft.
Anoniem wil sony ook vragen wat ze nu precies hebben verwijderd.

Ik hoop dat anoniem het gehele bericht ook hier plaatst

@ Anoniem
Wil je A.U.B hier ook even vertellen wat je mij hebt verteld over die firmware update van de Sony tv.


BVD
Twigger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij deze:

Wij hebben een release op het netwerk staan voor het testen van de Sony CI+ toestellen. Ik weet ook sinds kort (na mijn vakantie) dat een aantal Sony toestellen, die bij klanten staan deze software ook automatisch oppakken. Dit was ons niet bekend, immers we testen al sinds ~ maart met test software. Deze testsoftware wordt op het netwerk geplaatst, om onze fieldtesters op een eenvoudige manier hun test samples op te kunnen laten waarderen.
Voor de volledigheid de software upgrade is NIET iets wat wij pushen. Dit mechanisme en de signaling (wel of geen nadere info naar de eindgebruiker) is geheel geconfigureerd door Sony, wij hebben hier geen rol in.
Sony geeft in een reactie aan, dat de klant altijd een beroep kan doen op Sony om de software terug te zetten als er onbewust/ongewild gebruik gemaakt is van een update. Je kunt de automatische update functie overigens ook zelf uitzetten.

Mocht je bezwaren houden t.a.v. de policy van Sony dan kan ik je alleen maar adviseren hierover met Sony contact op te nemen.
Ik denk overigens dat voor veel functies de update wel toegevoegde waarde heeft. Uiteraard wil ik Sony vragen wat ze nu precies hebben "verwijderd'.
Zoals ik een maand geleden aangaf ken ik de features niet van de productie toestellen, pas bij een bepaalde versie zal Sony de Ziggo aanpassing in de generieke Europese releases toevoegen, wat nu kennelijk gebeurt is. De aanvankelijke test releases die naar ons werden uitgebracht, zijn nu blijkbaar omgezet naar de officiele europese releases. Indien wij onze eigen STB upgrade mechanismes gebruiken dan hebben we hier meer controle op. Sony maakt gebruik van het zgn DVB-SSU.
Het beschikbaar stellen van een officiele release betekent nog niet dat deze release ook door ziggo is goedgekeurd. De status van het CI+ project zal ik dit weekend melden.

Het pushen van nieuwe software wordt door meerdere fabrikanten toegepast. We hebben gezien dat een Philips toestel dat ook geinstalleerd is geworden om gebruik te maken van NetTV, ook plotseling met een melding kwam dat er nieuwe software was geinstalleerd. We hebben dit zelfs gezien via een open wireless router waarmee het toestel kennelijk verbinding had gemaakt.

Ik kan alleen maar aanbevelen op te kijken hoe het toestel geconfigureerd staat voor software updates en hier ook de manual goed op na te lezen. Bij de samples die we getest hebben van Samsung heb je altijd de mogelijkheid om de oude software weer te activeren. Samsung gebruikt twee "memory banks", die je zelf kunt kiezen.


Ik hoop dat de vragen hiermee zijn beantwoord. Ik kan me uiteraard goed voorstellen dat je niet blij bent als er veelvuldig gebruikte functies worden verwijderd. Het beleid van Ziggo is dat een toestel altijd een basis lijst moet hebben. Vanuit de basis lijsten mogen allerlei additionele lijsten worden gemaakt, waarbij de volgorde of nummering volledig vrij is. Als de basis lijst ook door de gebruiker onderhouden zou gaan worden dan leidt dit juist tot conflicten, omdat deze basis lijst automatisch door de applicatie en het netwerk wordt onderhouden. Wij willen dat alle wijzigingen op het netwerk door zgn. een netwerk update mechanisme in de applicatie automatisch wordt onderhouden in de database v/d ontvanger. Als de ontvanger deze functie niet zou bezitten, dan is met elke wijziging op het netwerk een volledige herinstallatie nodig met alle gevolgen van dien, dit willen we juist voorkomen met deze functie. Dit soort functies maken het ook juist mogelijk dat met de instroductie van Ned 1/2/3 HD de ontvangers geheel autonoom de kanalen herschikken zonder dat de gebruiker hier iets voor hoeft te doen.
 
Conclusie: Ziggo bepaald de zendervolgorde.
Lekker dan.
Ziggo bepaalt altijd de een of andere volgorde van de zenderdatabase, of die alfabetisch is, thematisch, naar land/taal of chronologisch, of chaotisch. Dat lijkt me nogal logisch. Het is immers een database, zo begrijp ik, en van daaruit maakt de kijker zijn eigen lijsten. Dat is bij elke merk decoder zo, en bij elke provider zo, of ie nou Ziggo, Canal Digitaal (Fastscan: is trouwens helemaal niet te veranderen, dan moet je zelf handmatig gaan inladen.) of Digitenne heet.
 
Conclusie: Ziggo bepaald de zendervolgorde.
Lekker dan.


Ziggo bepaald de zendervolgorde van de basislijst. Om de reden die anoniem aangeeft. Andere lijsten zijn geheel vrij in te delen door de gebruiker.

Het beleid van Ziggo is dat een toestel altijd een basis lijst moet hebben. Vanuit de basis lijsten mogen allerlei additionele lijsten worden gemaakt, waarbij de volgorde of nummering volledig vrij is. Als de basis lijst ook door de gebruiker onderhouden zou gaan worden dan leidt dit juist tot conflicten, omdat deze basis lijst automatisch door de applicatie en het netwerk wordt onderhouden. Wij willen dat alle wijzigingen op het netwerk door zgn. een netwerk update mechanisme in de applicatie automatisch wordt onderhouden in de database v/d ontvanger. Als de ontvanger deze functie niet zou bezitten, dan is met elke wijziging op het netwerk een volledige herinstallatie nodig met alle gevolgen van dien, dit willen we juist voorkomen met deze functie. Dit soort functies maken het ook juist mogelijk dat met de instroductie van Ned 1/2/3 HD de ontvangers geheel autonoom de kanalen herschikken zonder dat de gebruiker hier iets voor hoeft te doen.
 
Bij deze:
Het beleid van Ziggo is dat een toestel altijd een basis lijst moet hebben. Vanuit de basis lijsten mogen allerlei additionele lijsten worden gemaakt, waarbij de volgorde of nummering volledig vrij is. Als de basis lijst ook door de gebruiker onderhouden zou gaan worden dan leidt dit juist tot conflicten, omdat deze basis lijst automatisch door de applicatie en het netwerk wordt onderhouden. Wij willen dat alle wijzigingen op het netwerk door zgn. een netwerk update mechanisme in de applicatie automatisch wordt onderhouden in de database v/d ontvanger. Als de ontvanger deze functie niet zou bezitten, dan is met elke wijziging op het netwerk een volledige herinstallatie nodig met alle gevolgen van dien, dit willen we juist voorkomen met deze functie. Dit soort functies maken het ook juist mogelijk dat met de instroductie van Ned 1/2/3 HD de ontvangers geheel autonoom de kanalen herschikken zonder dat de gebruiker hier iets voor hoeft te doen.

Uit jouw verhaal begrijp ik dat deze policy bedoeld is om klanten zo min mogelijk hinder te laten ondervinden van netwerk updates. De vele negatieve reacties lijken mij echter een duidelijk signaal dat klanten de beperkingen die Ziggo hiermee oplegt zeer ongewenst vinden. Tijd voor een policy-rethink?

Volgens velen op dit forum zit er in werkelijkheid een commerciele reden achter het vastleggen van de basis lijst. Een simpele vraag: vraagt Ziggo meer geld voor een prominenter zendernummer van de zenderaanbieders?
 
Ziggo bepaalt altijd de een of andere volgorde van de zenderdatabase, of die alfabetisch is, thematisch, naar land/taal of chronologisch, of chaotisch. Dat lijkt me nogal logisch. Het is immers een database, zo begrijp ik, en van daaruit maakt de kijker zijn eigen lijsten. Dat is bij elke merk decoder zo, en bij elke provider zo, of ie nou Ziggo, CanalDigitaal (Fastscan: is trouwens helemaal niet te veranderen, dan moet je zelf handmatig gaan inladen.) of Digitenne heet.

Ik denk dat we het allemaal iets anders opvatten!

Ik zei: Ziggo bepaald de zendervolgorde in de basislijst: wij als klant dus niet. En dus wordt die functie uit je TV gehaald.

Dat is wat ik opmaak uit het verhaal van Anoniem. Hij heeft het weliswaar over "additionele" lijsten, maar die boeien mij niet. Het gaat om de basislijst, en die maakt Ziggo dus voor je.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziggo bepaalt altijd de een of andere volgorde van de zenderdatabase, of die alfabetisch is, thematisch, naar land/taal of chronologisch, of chaotisch. Dat lijkt me nogal logisch. Het is immers een database, zo begrijp ik, en van daaruit maakt de kijker zijn eigen lijsten. Dat is bij elke merk decoder zo, en bij elke provider zo, of ie nou Ziggo, CanalDigitaal (Fastscan: is trouwens helemaal niet te veranderen, dan moet je zelf handmatig gaan inladen.) of Digitenne heet.

Dat er bij de kabelaars intern een volgorde van een zenderlijst wordt gehanteerd snapt iedereen. Het punt is juist dat men deze volgorde aan de eindgebruikers opdringt: een compleet andere discussie dus.
 
Dat is wat ik opmaak uit het verhaal van Anoniem. Hij heeft het weliswaar over "additionele" lijsten, maar die boeien mij niet. Het gaat om de basislijst, en die maakt Ziggo dus voor je.
Misschien ligt het inderdaad aan mij, maar die maakt Ziggo toch altijd voor je? Of bedoel je dat je eerst ook kon wijzigen in de basislijst?
 
Hij heeft het weliswaar over "additionele" lijsten, maar die boeien mij niet. Het gaat om de basislijst, en die maakt Ziggo dus voor je.

En die basislijst boeit mij nu weer niet. Ik heb in al mijn ontvangers (3x) zelf mijn favorietenlijsten aangemaakt en gebruik die basislijst nooit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan