1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen zenders meer te sorteren op Sony tv (alphacrypt)

Discussie in 'Digitale TV - DVB-C en CI+' gestart door twigger, 23 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. En daarmee impliciet in waarde vermindert! En dat is nogal wat. Eigenlijk wordt het toestel dan minimaal een miskoop, maximaal is er sprake van een zwaarder feit. Alsof je iets in staat-der-toestand koopt met alles erop en eraan, maar het gekochte na aankoop uitgekleed geleverd krijgt.
     
  2. Ziggo heeft wel vaker deze arrogante houding. Bij de Cisco 8455DVB zijn zo via firmware updates de in de handleiding beschreven S-Video en Original Resolution mode verdwenen zonder daarvoor de gebruikers te waarschuwen. Als er dan wat commotie over ontstaat wordt nog even "belooft" dat die functionaliteit de volgende firmware release zal terug komen en daarna hoor je er nooit meer wat van. Het verdwijnen van functionaliteit wordt uiteraard ook niet in de door Ziggo gefilterde release notes van een firmware update vermeldt. Dat moeten gebruikers maar proefondervindelijk vast stellen.
     
  3. Je koopt een auto met allerlei opties en na een service beurt heeft de garagehouder een deel van die opties weer gedemonteerd omdat hij het niet nodig vond dat je dergelijke opties had. Had je de auto maar niet voor een service beurt aan deze louche garagehouder moeten aanbieden. En je had natuurlijk ook naar een andere garagehouder kunnen gaan, dus is dit eigenlijk een beetje je eigen schuld want je had toch moeten weten dat deze garagehouder niet te vertrouwen is.
     
  4. Dat is een levensles, ja.:wink: Maar mag een bedrieger toch niet mee weg komen? Zo van: "Dan moet je maar niet te goeder trouw zijn"?
    Daarmee zou je de zaak op z'n kop zetten:bedrog legitimeren, en het slachtoffer ervan straffen voor het feit dat hij uit is gegaan van vertrouwen. De wet en rechtspraak moeten dit altijd corrigeren.

    Maar uiteraard heb je gelijk als je bedoelt: Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dan is het inderdaad ook "eigen schuld, dikke bult". Een gewone levensles.

    Misschien dat er met bovenbeschreven incident nu wel duidelijk(er) wordt welke kant het kan opgaan met alle digitale "vooruitgang".
     
  5. De opties die op de tv zitten heb ik voor betaald, ik was blij dat ik eindelijk de zenders op mijn eigen voorkeuze kanaal kon zetten en nu heeft Ziggo dit (ongevraagd) geblokkeerd. Ziggo mag wel firmware aanbieden maar niet ongevraagd op mijn tv zette.

    Ik denk sowieso dat de mensen die alle update services op hun tv hebben uitstaan er niet onderuitkomen en straks toch die firmware erop zullen krijgen, want straks als er aanpassingen verricht worden aan het netwerk en en de tv's niet meer correct werken zal ziggo toch weer met een 'andere' update komen en dan zal die firmware wat ik er nu op heb zitten er gewoon bijzitten.
    Ziggo zorgt er wel voor dat iedereen die update installeerd door bv iets aan te passen zodat bepaalde functies niet meer juist werken en dan zit er niks anders op dan die 'firmware' te installeren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2009
  6. Ik bedoelde het natuurlijk sarcastisch. Ziggo eist van Sony dat ze de wijzigingsfunctionaliteit van kanalenlijst na aankoop bij de klanten verwijderen via een firmware update, omdat Ziggo kennelijk economische belangen heeft bij het aanbieden van kanalen in hun volgorde en met hun nummering. Het gaat Ziggo niets aan waar ik de BBC kanalen in mijn lijst wil hebben en met welke nummering. Als ik dan voor aankoop weet dat Sony dergelijk functionaliteit vanwege de eisen van Ziggo niet biedt, dan kan ik tenminste nog beslissen om een ander merk te nemen. De kans is natuurlijk groot dat Ziggo bij dat andere merk die functionaliteit ook heeft laten verwijderen via hun "certificering" eisen. En dat allemaal onder het mom dat dit goed zou zijn voor de klanten omdat hun TV dan "gegarandeerd" goed overweg kan met het signaal van Ziggo. Ziggo kan niet eens een bugvrije goedkope SDTV ontvanger uitbrengen die helemaal speciaal voor Ziggo ontwikkeld is, laat staan een dure TV waarbij de DVB implementatie met allerlei digitale aanbieders overweg zou moeten kunnen.

    Door de bemoeienis en eisen van Ziggo krijgen we straks net als al die buggy door Ziggo "gecertificeerde" kabel ontvangers ook van die buggy DVB implementaties in TV's. En net als bij de door Ziggo "gecertificeerde" ontvangers hoeven de klanten er niet op te rekenen dat die bugs worden opgelost omdat de fabrikanten geen zin hebben in weer een "certificeringstraject" van maanden. Ziggo zou net als de NorDig groep gewoon hun (aanvullende) specificaties openbaar moeten maken zodat de fabrikanten zelf kunnen beslissen wat ze wel, niet en hoe implementeren in hun apparatuur. Goed voor de concurrentie omdat fabrikanten zich dan niet achter de Ziggo "ondersteuning en certificatie" kunnen verschuilen, maar zelf verantwoordelijk zijn voor het oplossen van bugs in hun DVB implementatie. Ook zorgt het ervoor dat fabrikanten dan moeten gaan concurreren op functionaliteit om zich te onderscheiden van hun collega's i.p.v. dat Ziggo probeert om een soort eenheidsworst te maken van alle DVB implementaties door op te leggen wat en hoe er geïmplementeerd moet worden.

    Vooruitgang kan ik dit beleid van Ziggo dus niet noemen. Stilstand of zelfs achteruitgang.
     
  7. Een ietwat vergelijkbare discussie speelt er m.b.t. Canal Digitaal. De CD-smartcardproblemen van de afgelopen tijd zijn volgens CD alleen in niet door CD gecertificeerde apparatuur. Dus het devies: koop alleen CD- gecertificeerde ontvangers. Of nog liever: ruil niet-gecertificeerde ontvangers (snel) bij ons in. Certificering garandeert volgens hen de werking. Wat ze er niet bij vermelden is hoe gecastreerd gecertificeerde apparatuur is. Onwillekeurig verdenk je hen ook van opzet bij de ontstane problemen, alleen om te bewerkstelligen dat je alleen hun producten gaat kopen. Bangmakerij?
    Uiteraard zonder vrijheid te kiezen tussen apparatuur met (veel) functionaliteiten, want anders lopen ze het gevaar dat klanten gaan (weg)zappen..

    Het argument is ook vaak "toekomstzekerheid". Het blijkt nu dus al, hoe onzeker de toekomst van je apparaat is als die gecertificeerd is. Maak je borst alvast maar nat..:cool:
     
  8. Was bij de dealer om dan maar een Humax 5000-c aan te schaffen,daar kende men het Samsung probleem wel maar dat van de firmware update niet, mijn update verhaal werd met gejuich ontvangen.
    Men kreeg van vestigingen elders in het land verzoeken om de firmware op te zoeken en dozen om te ruilen, dus tv's met de originele firmware naar andere modern vestigingen te sturen om deze om te ruilen.
    Zo verschijnt hier in Casema gebied dus ook het probleem,want die omgeruilde dingen komen dus in o.a. Rijswijk terecht.
     
  9. We staan duidelijk aan het begin van een heel principiele discussie.
     
  10. Ik ben ook geen voorstander van het ongevraagd aanpassen van de firmware van m'n TV. Daar zit altijd een risico aan, en als ik het zo lees, geeft Ziggo geen garantie op de geleden schade.

    Daarnaast gebruik ik mijn TV ook voor andere dingen dan Ziggo, en daar kan een andere firmware wel eens beter voor zijn. Ziggo heeft geen alleenrecht op mijn TV, ze hebben eigenlijk helemaal geen enkel recht om iets te doen met mijn TV.

    Ik heb zelf een Samsung LE40B650 (T2P). Het plan was om daar een CI+ module van Ziggo in te gaan zetten.
    Is er bij de Samsung ergens een optie om de genoemde firmware upgrades te blokkeren?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina