1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Arris Docsis 3.0 vreemde storing

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Adek, 22 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Idd, ben benieuwd of het überhaupt beschreven staat in het boekje..aangezien bij deze handleidingen http://www.arrisi.com/support/guides/index.asp alleen staat beschreven waar het reset knopje zit..tenminste bij een paar. Ga ze niet allemaal na :wink:
     
  2. Ik krijg zojuist een PM van vhpov binnen, dat ook betrekking heeft op modem-problemen en resetten. Ik geef het je voorlopig even rauw zonder conclusies als waarschuwing:

    "En verder.. waarom het modem niet meer online kwam is tot nu toe een raadsel voor de monteur en ook voor de technische afdeling waarmee hij belde. Zeker is wél dat mij is gevraagd de resetknop achterop de Arris Touchtone 702B een aantal keren in te drukken. Dit moet je doen met een klein puntig voorwerp. Ook is mij een keer of wat gevraagd dit 10 seconden lang te doen. Wat ik gisteren wél vernam van de monteur is, dat de technische man van Ziggo waarmee hij belde om het MAC nummer door te geven, vertelde dat wanneer je de resetknop wat langer indrukt dan 10 seconden (hij gaf aan ongeveer 20 seconden) het modem zich dan helemaal reset, en wel op een manier dat 'ie ook geen firmware meer kan laden. Letterlijk werd er gezegd dat je hem dan weg kunt gooien. Naar mijn gevoel (ik heb steeds tot 10 geteld) is dat dus niet gebeurd. Maar misschien toch nog een idee voor een mededeling op het forum? Stel dat de HD met zo'n vraag komt om de resetknop in te drukken, en men drukt die per ongeluk iets te lang in? Ook al omdat men vaak snel de gedachte heeft van 'des te langer, des te beter'. Er is/staat nergens aangegeven dat dat fataal is voor het modem"

    Wees dus voorzichtig met die reset :!:

    Mees de Roo
     
  3. Thanks! Zal eerst het boekje raadplegen, staat daar niets in..doe ik hem ff indrukken en controleer ik hoe het zit met de log...geen verschil houd ik hem approx 10sec ingedrukt..we zullen zien...als die nooit meer terug komt krijg ik een nieuwe lijkt me.
     
  4. Ik betwijfel of hij echt kapot gaat; hij zal naar een soort universele beginstaat teruggaan, mogelijk met alleen een loader. De eerste firmware die hem geschikt maakt om op het ziggo-domain te werken en volgende firmware/profiel code binnen te halen zal er dan wel (via USB?, gezien de naamgeving van de files in je log?) bij ziggo (opnieuw) ingezet moeten worden.
    Maar je bent hem in ieder geval (even?) kwijt!

    Mees de Roo.
     
  5. Ja precies, niet echt kapot :) We shall see :)
     
  6. Ok zal ik doen :) Ga dadelijk naar huis!! finally weekend! :)
     
  7. Grappig, reset heeft totaal niets uitgemaakt! :( Heb hem 10 seconde ingedrukt bij opnieuw aanzetten van de modem!

    Hier een log bestand van de router:

    Jul 24 19:34:47 - hit KRIS_DDOS_TYPE
    Jul 24 19:34:48 - hit KRIS_DDOS_TYPE
    Jul 24 19:34:49 - hit KRIS_DDOS_TYPE
    Jul 24 19:34:50 - hit KRIS_DDOS_TYPE
    Jul 24 19:34:51 - hit KRIS_DDOS_TYPE

    Bovenstaande heb ik dus elke seconde...

    Volgens cisco/linksys support komt dit door:

    The DDOS hit encountered was related to the cable signal strength, since packet was dropped, WRVS4400Nv2 logged it as an attack.

    De log van het modem, na de reset van 10 seconden (kon boekje niet vinden) heeft niets bijgewerkt, nogsteeds geen nieuwe log details bij de eventlog! 7/7/2009 was de laatste DOCSIS Event log. (En dan weer die 1/1/1970 log) - screenie volgen nog ff last van server downtime op kantoor.

    De PacketCable Eventlog:

    7/24/2009 18:06 - 16 - MTA TFTP: Successful
    7/24/2009 18:06 - 26 - MTA PROV: Successful
    7/24/2009 18:06 - 3 - Voice Line State Change, Line Number = 1, Prev Sate = OOS, New State = IS.

    Internet doet het blijkbaar thuis nog, aangezien ik nog steeds elke minuut een nieuwe log krijg:

    Jul 24 19:41:28 - hit KRIS_DDOS_TYPE
    Jul 24 19:41:29 - hit KRIS_DDOS_TYPE
    Jul 24 19:41:30 - hit KRIS_DDOS_TYPE
    Jul 24 19:41:31 - hit KRIS_DDOS_TYPE
    Jul 24 19:41:32 - hit KRIS_DDOS_TYPE
    Jul 24 19:41:33 - hit KRIS_DDOS_TYPE

    Vraag me echt af...of een nieuwe modem niet gewoon direct alles oplost...anyway ik ga weer naar huis en DDOS protectie even uitzetten heb nu al 291 nieuwe emails want heb access log ook nog aanstaan LOL

    ff random mailtje gepakt: is dus dat ik ga surfen en pakketjes ontvang..niets vreemd aan lijkt me.

    [Access Log]O TCP Packet - 192.168.1.101:56000 --> 92.74.49.148:80 Jul 24 19:05:09 -

    [Access Log]O TCP Packet - 192.168.1.101:56001 --> 92.74.49.148:80 Jul 24 19:05:09 -

    [Access Log]O TCP Packet - 192.168.1.101:56002 --> 92.74.49.148:80 Jul 24 19:05:09 -

    [Access Log]O TCP Packet - 192.168.1.101:56003 --> 92.74.49.148:80 Jul 24 19:05:09 -

    [Access Log]O TCP Packet - 192.168.1.101:56004 --> 92.74.49.148:80 Jul 24 19:05:09 -

    [Access Log]O TCP Packet - 192.168.1.101:56005 --> 92.74.49.148:80 Jul 24 19:05:09 -

    [Access Log]O TCP Packet - 192.168.1.101:56006 --> 92.74.49.148:80 Jul 24 19:05:09 -

    Ik hoor het wel of ik nog iets spannends kan doen/uitvoeren..volgens mij heb ik zowat alle tests uitgevoerd.

    OWJA PS: De hardware, cisco router wordt ook gebruikt door mijn collega, heeft precies dezelfde internet verbinding en woont paar meter verder op..die heeft nergens last van...

    Cheers,
    @
     
  8. Ik vind twee omschrijvingen van ingedrukt tijdens het opstarten:

    1. Modem uit; resetknop indrukken en ingedrukt houden; modem aanzetten en na 10 sec. knop loslaten.

    2. modem uit; modem aan; wanneer tweede lampje (US) aangaat resetknop indrukken en na 10 sec. loslaten.

    Het zou toch leuk zijn wanneer modemfabrikanten die procedure zelf in hun documentatie vermeldden (en wanneer het testende kabelexploitanten opviel hoe veel er aan die documentatie ontbrak).

    Je routerlog is nogal nutteloos in deze vorm. Die DDOS lijkt meer een router die niet kan wennen aan hoge snelheden en dat daarom maar verdacht vindt.
    Ik dacht eigenlijk meer aan DHCP leases en zo.

    En dat browsen van je naar dslb-092-074-049-148.pools.arcor-ip.net (een adsl abonnee van Arcor waar helemaal geen webserver draait) lijkt ook niet echt gezond. Is je PC vrij van virussen, trojans en rootkits?

    Mees de Roo
     
  9. Ik heb alles gereset en even een andere laptop aangesloten, krijg netjes een ip en dergelijke maar helaas is de verbinding nogsteeds ruk:

    C:\Users\Alan>ping -t www.google.com
    Pinging www.l.google.com [74.125.79.99] with 32 bytes of data:
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=36ms TTL=53
    Request timed out.
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=28ms TTL=53
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=30ms TTL=53
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=36ms TTL=53
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=32ms TTL=53
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=65ms TTL=53
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=36ms TTL=53
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=29ms TTL=53
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=140ms TTL=53
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=614ms TTL=53
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=1182ms TTL=53
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=78ms TTL=53
    Request timed out.
    Request timed out.
    Request timed out.
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=19ms TTL=53
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=20ms TTL=53
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=41ms TTL=53
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=26ms TTL=53
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=24ms TTL=53
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=30ms TTL=53
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=32ms TTL=53
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=27ms TTL=53
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=118ms TTL=53
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=403ms TTL=53
    Request timed out.
    Request timed out.
    Request timed out.
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=24ms TTL=53
    Reply from 74.125.79.99: bytes=32 time=29ms TTL=53
    Request timed out.
    Request timed out.
    Ping statistics for 74.125.79.99:
    Packets: Sent = 52, Received = 24, Lost = 28 (53% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 19ms, Maximum = 1182ms, Average = 129ms
    Control-C
    ^C
    C:\Users\Alan>

    Hier nog de log files:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina