1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Arris Docsis 3.0 vreemde storing

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Adek, 22 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Arris Docsis 3.0 wel ping results geen internet meer

    Beste mensen,

    Heb al weken overal vanalles bekeken op dit Forum en alles geprobeerd wat ik maar kon bedenken.

    - Linksys router, Cisco router, Belkin en Sitecom (type routers weet ik even neit uit mijn hoofd.)
    - Modem Direct verbonden met de PC
    - kabels vervangen

    Probleem wat ik heb:

    Na paar uur surfen of downloaden valt internet helemaal weg of is super traag en nog maar 1kb/s. Als ik geen internet heb kan ik wel gewoon pingen naar google.com of dergelijke..krijg netjes een 100% packet delivery maar via IE, Chrome of Firefox doet het internet het gewoonweg niet. Ik kan dan zelfs niet meer op de router kijken 192.168.1.1. Zeer vreemd en dit is sinds de nieuwe Arris Docsis 3.0 modem.

    Als het wegvalt heb ik ook al gekeken of de lampjes knipperen of uitzijn..maar hier is totaal niets aan de hand..alles brand en de LINK knippert, wat die overigens altijd doet. Enige wat ik nog heb gedaan is de log uitdraaien van de modem..dat zal ik vanavond doen! Maar inprincipe knalt die lekker door met ongeveer 4.5mb/s downloaden dus lijkt me vreemd dat daar iets verkeerds instaat.

    Iemand enig idee waarom ik wel dus kan pingen naar google.com etc maar niet kan surfen meer? Heb ook al meerdere malen gebeld met ziggo maar die zien gewoon dat de modem goed is aangemeld..hebben wel een aantekening gemaakt voor een monteur als ik weer bel..maar wilde eerst dit forum even vragen :)

    Anyway alvast bedankt voor de reply!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2009
  2. Hoi. Ik had hetzelfde probleem. Via cmd en ipconfig (via Uitvoeren) kreeg ik zelfs een 169-IP-adres door ...

    Wat ik heb gedaan is op mijn PC de internetverbinding handmatig uitgezet, het modem twee uur uitgezet, daarna weer aan en pas na een dag de PC via Netwerkverbindingen weer aan het modem gekoppeld.

    De Ziggo-monteur die er vorige week was zei dat het modem bufferproblemen heeft. Er zal t.z.t. wel door Ziggo automatisch een patch verstuurd worden als eenmaal is uitgedokterd is waar de softwareproblemen zitten. Tot die tijd spelen we onvrijwillig proefkonijntje.

    [UPDATE]Ik trok net per ongeluk het stroomsnoer los dus moest het modem herstarten. Dat ging vlekkeloos binnen de tijdspanne van één minuut.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2009
  3. "Na paar uur surfen of downloaden valt internet helemaal weg of is super traag en nog maar 1kb/s."

    Bedoel je hiermee alleen maar te zeggen dat alles langzaam gaat of is die 1Kbit/sec het werkelijk resultaat van enige metingen?
    Dat maakt voor je probleem namelijk groot verschil.
    Indien metingen, wat was daarbij de Upload snelheid en wat was de Ping?

    Mees de Roo
     
  4. hallo Adek,


    voel eens aan je voeding. wordt deze heet?
    zo ja, dan kan je helpdesk bellen en vragen om een andere voeding/compleet nieuw modem.

    berrie.
     
  5. "Ik kan dan zelfs niet meer op de router kijken 192.168.1.1"

    Deze uitspraak verbaasd me trouwens ook mateloos. Je kan zelfs nog op volle snelheid in die router wanneer er helemaal geen modem aanhangt, laat staan een traag modem.

    Wanneer echt alles (inclusief dat router-access) zo traag is als je stelt en swappen of weglaten van router helpt niet, dan is de enig mogelijke conclusie dat die traagheid in je PC zit.

    Heb je al eens een andere PC geprobeerd?

    Mees de Roo

    P.S. Ik neem aan dat 4.5 mb/s geen 4.5 millibits/seconde maar MB/s dus megabytes/seconde zijn?
     
  6. optie MAC address Clone

    Hoi,
    op mijn router linksys heb ik de optie MAC address Clone (The Router¡¦s MAC address is a 12-digit code assigned to a unique piece of hardware for identification. Some ISPs require that you register the MAC address of your network card/adapter, which was connected to your cable or DSL modem during installation. If your ISP requires MAC address registration, find your adapter¡¦s MAC address by following the instructions for your PC¡¦s operating system.)

    Mijn arris modem werkt alleen als het mac adress gecloned wordt.

    Probeer dit eens als je deze optie hebt.

    :frons:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2009
  7. Buffer loopt vol, dat lijkt me inderdaad een logische verklaring.

    En yes, als ik ga surfen met die "1kb/s" voelt het inderdaad aan of ik op een 56k modem zit..dit is geen echte meting maar het duurt een dikke minuut om msn.com in te laden...en ping resultaten 50% loss!

    Voeding heb ik nog niet gevoeld, zal ik vanavond even doen!

    Mees de roo, dat je mijn uitspraak verbaasd kan ik ook begrijpen, dat vond ik ook zeer vreemd, maar ik leg vaker netwerken aan, en een cisco / msce engineer heeft dit ook ondervonden gisteravond en kon dit ook niet verklaren!! Haal ik de WAN kabel eruit kom ik er direct op....en ja ik heb 2 pcs geprobeerd en 1 laptop..allemaal hetzelfde probleem en ligt echt niet aan de pc.

    En inderdaad, 4.5MB/s geen megabits!! :)

    Cheers!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2009
  8. "Buffer loopt vol, dat lijkt me inderdaad een logische verklaring."

    Daar is niets logisch aan; wanneer er bij Rotterdam een file staat, verklaart dat nooit dat je bij Alkmaar langzaam rijdt.
    Je praat over niet in de router komen; dan genereer je 0% verkeer naar en van je modem en zou je dus 0% last moeten hebben van eventuele modem problemen! Wanneer je router>PC verbinding hapert ligt het aan de PC of de router. De PC is het volgens jou niet, dus dan doet de router iets verkeerd. Dat kan naar aanleiding zijn van dingen die in het modem gebeuren, maar het blijft een fout van de router door daar zo op te reageren.
    Je kan de kans op bufferproblemen trouwens flink verkleinen door RWIN op je PC's niet al te overdreven te tweaken en het aantal connecties en met name de upload van je P2P verstandig te beperken. Het is leuk om de laatste % uit je maximumsnelheid te persen, maar genoeg is genoeg en alles heeft een keerzijde/prijs.

    En je hebt dus geen enkele snelheidsmeting gedaan, maar je uitspraak is volkomen subjectief.

    Je hebt er dus geen idee van of je snelheids probleem van b.v. DNS (het opzoeken van pagina's) of van b.v. upload/download snelheid (het ophalen van pagina's) afhankelijk is.

    Wanneer je een probleem hebt, en je wilt dat dat opgelost wordt, dan zijn wij hier volkomen afhankelijk van volledige en juiste meetgegevens. Anders blijft het kretologie en giswerk.

    Ga dus je huiswerk doen en beschrijf je probleem op een manier dat we werkelijk hulp kunnen bieden. Er zijn al uitgebreide draden over hoe je modem signaal waarden, modemlog en routerlog uit kan lezen (en hier posten). Hetzelfde geldt voor DNS snelheids en betrouwbaarheids metingen en upload/download/ping metingen. Geef ons in :censored:naam die cijfers!

    Jullie betalen vermogens aan het bellen van de helpdesk; wanneer ik kijk hoeveel moeite het me in dit forum kost om aan gegevens te komen, zou je denken dat ik €10,= per getal rekende!

    Mees de Roo

    P.S. O, en kijk uit voor dect-telefoons en andere RF apparatuur in de buurt van dit modem; ook dat staat uitgebreid in andere draden, maar .....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2009
  9. Noem dat niet echt normaal reageren meer maargoed ik ga hier niet met modder gooien.

    Regarding the meetresultaten kom ik nog op terug.

    Overigens geld is bij mij geen probleem, dat kan ik gelukkig zeggen, dus als je wilt stuur je me maar een prive berichtje met je bankrekening..dan zal ik je 2x een tientje overmaken.

    Cheers
     
  10. Ja, sorry daarvoor je treft het even slecht.:oops:

    Maar je hebt er geen idee van hoeveel tijd en postings het kost om problemen zo omschreven en gedokumenteerd te krijgen dat aan het oplossen zelfs maar begonnen kan worden. En je trof dus juist het verkeerde moment......

    De alternatieve methode is die van de helpdesk; werk als een zombie het lijstje af en begin met het modem aan en uit te zetten, is die vervelende klager gelijk van de lijn af :shock:

    Maar maak je geen zorgen, ik blaf maar ik blijf helpen!:schater:

    Mees de Roo

    P.S. Let op ik had nog wat aan die eerste posting toegevoegd!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina