1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen beeld op 10 zenders, waaronder NL3 HD, in Maastricht

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Jeroen76, 21 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik woon in Maastricht en heb jarenlang zonder problemen ontvangst gehad bij Ziggo/@Home. Sinds oktober of november
    kreeg ik van de ene dag op de andere een E48-32 melding op de volgende zenders:

    Family7
    Misdaadnet
    Hilversum Best 24
    101 TV
    Fashion TV
    Holland Doc 24
    Geschiedenis 24
    Cultura 24
    Consumenten 24

    Sinds de publieke zenders in HD uitzenden, is daar ook Nederland 3 HD bijgekomen. Alle andere zenders (met inbegrip
    dus van Nederland 1 en 2 HD) deden en doen het prima.

    Ik heb twee ontvangers (Humax iRHD-5050C en Samsung DCB-9401R) en twee smartcards en heb op beide problemen met
    deze zenders (op de Samsung zonder Nederland 3 HD natuurlijk). Al deze zenders blijken op de frequentie 498,00 Mhz
    te zitten.

    Opnieuw installeren heeft niets opgeleverd. Ik heb met de Ziggo helpdesk gebeld, en men adviseerde mij een nieuwe
    afgeschermde kabel te kopen. Ik heb een kabel van 7,5 meter nodig. Bij Hirschmann vond ik geen kabel van die
    lengte, dus de kabel die ik gekocht heb, is een Vivanco HQ kabel, dubbel afgeschermd 90 dB met vergulde pluggen.
    Met deze kabel heb ik mijn Humax ontvanger rechtstreeks op de wandaansluiting aangesloten (ook geprobeerd zonder de
    splitter), maar helaas: geen verbetering.
    Misschien moet ik nu alsnog een Hirschmann kabel gaan proberen, maar misschien is er ook iets anders aan de hand.
    Bij een aantal van de zenders die het niet doen (waaronder Nederland 3 HD) geeft mijn Humax namelijk een BER van
    4030 tot 4035 aan. Zou dat kunnen betekenen dat de kabel niet het probleem is maar dat het binnenkomende signaal
    niet (meer) goed is?

    Ik hoor graag van jullie!
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
  3. Dank je wel voor de snelle reactie. De frequentie en netwerkID heb ik al gecontroleerd, en die kloppen.
     
  4. Een hirschmann kabel van 10m en die evt. inkorten was/is toch ook een mooie optie :P

    De kabel die je hebt ken ik niet om te beoordelen maar dubbelafgeschermd is over het algemeen de bedoeling danwel in combi met goede connectoren ;)

    Heb je voor de 1ste TV naar aansluitpunt al 7,5m nodig?
    Anders mischien (toch) een (goede) versterker, 1ste punt naar de versterker, etc. etc. Maar goed, een probleem vanuit ziggo kan natuurlijk ook, kan...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2009
  5. Hooo even, de boekjes en PDF-jes van Ziggo kloppen van geen kant. Geef even je locatie dan kan iemand zoals Anoniem of TV-dgitaal de juiste frequentie doorgeven. Ik heb overigens al eerder gepost dat er geen kant van klopt wat betreft de PDF-jes en boekjes bij de nieuwe gratis decoders.
     
  6. Heel Brabant (@Home gebied tenminste) en Limburg hebben NetID 1111, dus dat klopt wel.
     
  7. Dag Zigmund, mijn postcodegebied is 6216, maar ik had via de helpdesk van Ziggo de juiste frequentie al doorgekregen. Ik vraag me met name af of een BER van 4035 duidt op een fout in het binnenkomende signaal.
     
  8. Tja geeft aan dat het 1111 is voor limburg een brabant... Wellicht dit eerst proberen. een BER van 4035 is veel te hoog volgens mij
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina