1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Motorola modem laat connectie steeds vallen.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Sokonomi, 21 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zit met een zeurende modem, en mensen van ziggo die beweren dat er niets aan de hand is..

    De situatie:
    Ik heb Ziggo Z3 internet, verder geen digitale TV of telefonie.
    De modem is een Motorola Surfboard.
    De router is een D-Link DIR-655.

    Modem slaat steeds af, lampjes gaan compleet uit en het apparaat lijkt zich te resetten, want hij loopt rustig zijn in/out diagnose af wat soms wel tot 15 minuten duurt. Echter de uptime gaat gewoon door, dus het betreft waarschijnlijk een vallende connectie.

    De log verzuipt in critical errors (zie hieronder). En TOCH beweren de thuishulp chat tech en de twee (!) monteurs dat et ding prima aan het presteren is. Ze luisteren niet naar wat ik ze vertel, en bij mijn laatste poging werden ze wanhopig. Eerst kregen mijn Xbox en Wii de schuld, en toen moest mevrouw weg want ze had schijnbaar pauze "Ik ga de chatsessie nu sluiten wegens mijn pauze. -Disconnected-".

    Ze adviseren dat ik gebruik maak van hun telefonische hulpdienst, maar die is onbereikbaar omdat de lijn na 1 keer rinkelen doodvalt. Dit heb ik zelfs al op 3 telefoons geprobeerd (mijn landlijn, die van de buurman, en mijn mobiel).

    Emails worden bij ziggo standaard afgescheept met een automatisch antwoord dat het dichtst in de buurt komt van het probleem, dus daar valt ook niets te halen.

    Ik ben ten einde raad, ik weet niet meer wat ik moet doen om mijn koppige verbinding te repareren.. :sad:

    HELP!

     
  2. Een deel van de foutmeldingen in het log zijn algemeen en komen bij iedereen voor.

    Na jou verhaal zijn komen er toch een paar vragen bij me op:
    - Wat zijn de signaalwaardes van het modem? (uit te lezen via het modem, hoe dit moet staat reeds uitgebreid op het forum)

    - Staan er andere electrische apparaten in een straal van ca 1,5meter rondom het modem? Denk hierbij aan een router, dect basisstation, tv etc.

    - Heb je dit probleem enkel met of ook zonder de router?
     
  3. Hier is mijn modem readout:

    Er staat een HTPC op ongeveer een meter van de modem, de router op iets van een halve meter, en een plasma TV een meter in de buurt. De adapters zijn allemaal ruim 2 meter van het spul vandaan. Maar de TV en HT computer zullen waarschijnlijk niet zijn, want ook als die uit staan, bokt het modem vrij vaak.

    Ook de router kan het niet zijn, want met mijn laptop direct op de modem gebeurd het wel eens.

    Edit:
    Oeps, ik ben uit boosheid vergeten een stukje over de daadwerkenlijke kabel vergeten te melden. Er zit bij mij maarliefst 15 meter coax kabel tussen de verdeler en het modem (dankjewel @home), maar de monteur vond het best want die vond schijnbaar dat het signaal zelfs met die idioot lange kabel goed was, omdat het een goed beschermde dikke 75ohm kabel betrof. Ook is de splitter bij mijn AOP ruim 7 jaar oud. Nog een ding van de mannen van @home. Het stomme is dat ik hieraan al 7 jaar niets veranderd heb, en toch is ineens mijn uiterst stabiele verbinding 2 maanden geleden als een pudding in elkaar gezakt. Vorig jaar was het ZEER zelden dat mijn verbinding weg viel, eens in de 4 maanden ofzo.

    Mijn down haald via speedtest.net ruim 90%~95% van wat ze beloven als de modem WEL online is, maar up blijft bij de 2mbps steken dus dat klopt niet helemaal denk ik. Hoord dat bij een Z3 abbonement niet 4mbps te zijn inmiddels?

    Ik snap er iig. niet veel meer van. Ik ga denk ik maar eens proberen om hun hardware boeren weer hierheen te lokken om die modem eens een korte coax en lange UTP te geven, want anders weet ik ook nietmeer wat dit nu kan veroorzaken. Ziggo geeft iig niet toe dat dit bij een van hun headends vandaan komt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2009
  4. Gezien je powerlevel van bijna -10dBmV zou ik idd het modem maar wat dichter bij het AOP zetten of een stevige retourgeschikte versterker ertussen.
     
  5. Vanmiddag jakkerde het kreng zelfs voorbij de -11.5 :x

    Ik heb die gasten maar weer gemaild, maar ik verwacht weer een suf script antwoord terug. Daar zit volgens mij geen mens emails te lezen, maargoed. Weinig keus als hun telefonische dienst gewoon stomweg kapot is. Op mijn landlijn, die van mijn buurman, en op mijn mobiel doet hun helpdesk hetzelfde. 1x rinkelen en dan een dode lijn. Alsof die telefoon robot er geen zin in heeft ofzo..

    Er is een prima mogenlijkheid om dat modem gewoon bij mijn AOP in de buurt te plakken, dus waarom die kwasten van @home toen mijn modem in mijn computer hok op de 2e verdieping 15 meter verderop hebben gezet snap ik niets van. Zou ziggo bereid zijn dit gefreumel te herstellen met een nieuwe AOP en een eind UTP kabel?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2009
  6. die gasten van ziggo willen je best helpen, een limburgse vlaai, een kop koffie en gaan!( voor de monteur dan huh?)
    wel beleefd blijven,niets eisen maar je moet jezelf een beetje van de domme houden tegen de helpdesk.
    nadeel is nu..je gesprekjes zullen wel gelogd wezen.
    tip: bellen met de 220V stekker UIT je modem.en glashart http://www.glashart.nl/glashart/ liegen dat er geen lampjes branden op je modem. hierzul je zekers een monteur voor langskrijgen.

    klanten krijgen is 1, ze bij je houden is 2!

    suc6 berrie.
     
  7. Ze hebben me als dom schaap behandeld (game consoles zullen je modem desyncen, en als het modem niet met een directe verbinding naar een computer werkt dan komt dat omdat er bij JOU iets kapot is), En ze hebben me zelfs halverwegen een chat hulpsessie grof buiten gebonjourd omdat madam koffie wilde gaan drinken. Ik denk dat ze eerder zelf een lesje beleefdheid mogen nemen. :lol: Maargoed, ik zal ze eens proberen te lokken met een smoesje. Beetje paaien met een bakje en een doos koek zal ook wel helpen. (Ben je zelf monteur bij Ziggo, Berrie? :wink:)
     
  8. Zelf

    Je kunt dit natuurlijk ook zelf wel gaan doen.

    Benodigdheden:
    - Op maat geknipte COAX-kabel (bijv. Hirschman Koka)
    - twee F-connectoren.[​IMG]



    De montage gaat als volgt:
    1. Strip ongeveer 10mm van de buitenste isolatie.
    2. Sla de gevlochten afscherming terug (dus over de buitenisolatie heen).
    3. Verwijder de afschermingsfolie zodat de binnenisolatie zichtbaar wordt.
    4. Strip nu ongeveer 9mm van de binnenisolatie (er blijft dus +/- 1mm over). Let op dat de binnenader hierbij niet beschadigd, anders kan deze breken.
    5. Schroef nu de F-connector op uw gestripte coax kabel.
    6. Knip nu de binnenader (zo nodig) iets af zodat deze ongeveer 4 millimeter uitsteekt.
    Het strippen doe je met een scherp mesje.

    De kabel kun je nu op de data-uitgang van de splitter bevestigen. De andere kant bevestig je aan het modem en klaar is Kees.

    pvd
     

  9. Mijn kabel heeft op et moment krimp F-connectors die je met een tang erop moet knijpen. Krijg je geen gezeur met ziggo als de monteurs zien dat je zelf hebt lopen braden aan hun kabel? Ik laat et ze liever zelf doen natuurlijk. Dan kan ik tenminste een ander de schuld geven als et niet goed is. :wink:
     
  10. Joh! :-P Geen koek, maar wel een doosje.
    Zelf freumelen is dus wel acceptabel voor ze.
    Even naar de electro boer voor stekkerjes en knutselen maar.
    Ik hoop alleen dat dit ook daadwerkenlijk de boel verhelpt.

    ***) modedit : Lees de forumregels : Omwille van privacy, geen namen van medewerkers!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2009
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina