1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

geen HD ontvangst op ned 1,2 en 3

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door vanoost, 20 jul 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. na de update krijg in geen ontvangst op HD ned 1,2 en 3 en film 1 action.
    vooraf had ik wel alle zenders digitaal goede ontvangst. van ziggo krijg ik al 2 weken nietszeggende en afschepende antwoorden.
    bij nieuwe installatie geeft de zendersterkte 25 % aan.
    alle standaard antwoorden van ziggo heb ik al uitgeprobeerd.
    wie heeft de oplossing
     
  2. Wat voor decoder heb je? Wat is de BER-waarde? Hoe is het beeld direct bij het AOP?

    pvd
     
  3. HD op ned 1,2 en 3

    de decoder is Humax IRHD- 5000C

    de termen BER en AOP ken ik niet
     
  4. De BER = Bit error Rate. Dze moet 0 zijn. Bij de samsung controleer je deze door 3 x op i te drukken. Voor de Humax weet ik dat niet.

    Het AOP is het Abonnee-Overname-Punt. Dat is dus de wandcontactdoos waar de groene ziggo-kabel op aangesloten is. Bij nieuwe woningen meestal in de meterkast. Bij oude woningen meestal in de woonkamer.

    Als je de BER-waarde 0 is terwijl je de Humax met een goede korte kabel op het AOP hebt aangesloten dan moet je de problemen bij je huisinstallatie zoeken.

    pvd
     
  5. HD op ned 1,2 en 3

    de BER is 0.
    de signaalsterkte dij AOP is 40 %, bij de TV 25 %.
    ik heb een versterker gemonteerd en heb nu ontvangst.
    de sterkte van het ziggo signaal vind ik overigens te zwak.
     
  6. De signaal sterkte zegt helemaal niks. Het enige dat wat zegt is de BER. Zolang die 0 is heb je niks te klagen......Het beeld wordt dan namelijk weergegeven zoals het wordt aangeleverd.

    Overigens moet je de BER controleren op die zenders waarvan jij vindt dat het signaal onvoldoende is.

    pvd
     
  7. een beetje klagen ook niet?

    Als het signaal (beeld en geluid), zonder te zijn versterkt dus "bij de voordeur" voor de zenders Ned. 1,2 en 3 in HD, slecht is ... zo slecht dat er moet worden gekeken naar de niet-HD zenders Ned. 1,2 en 3 ... dan mag je toch wel een beetje klagen.

    Gelukkig is dit probleem met een eenvoudige versterker en natuurlijk goede bekabeling, prima op te lossen.
     
  8. Ik zit met dezelfde problemen. Sedert Ned 1,2 en 3 in HD uitzenden heb ik slechte ontvangst of helemaal geen ontvangst van deze zenders.
    Monteur is langs geweest die heeft geconstateerd dat het binnenkomende signaal te zwak was. Is in in de wijkkast bezig geweest waarna het signaal weer wat sterker werd. Echter zonder iets aan de instellingen te veranderen fluctueerde de kwaliteit tussen de 70 en 100 procent. Daarna wederom verschillende malen gebeld voor een oplossing o.m. op 23 aug. De twee daarop volgende dagen was de signaalkwaliteit 100% op mijn beide TV's en géén bit-errors. Hoera!! Echter gisteren en vandaag is het weer volkomen mis. Kwaltiteit tussen de 50% en 80% dus volkomen onbruikbaar. Gisteravond (26/8) maar weer gebeld maar helaas niets meer terug gehoord van de afdeling support.
    Ik zal maar zwijgen over de herhaalde adviesen van Ziggo om de decoders van de spanning af te halen, te resetten, zenders opnieuw te laten zoeken terwijl het probleem dus overduidelijk bij Ziggo zelf zit.
    Ziggo: lost dit nu eens op!!
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina